Πανταλέων Θεόδωρος


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Σπούδασε γραφικές τέχνες στο ΑΤΙ, και ζωγραφική με τον Η. Δεκουλάκο. Ενδιαφέρεται για τα έργα κλασικών ζωγράφων και επηρεάζεται από παλιές έγχρωμες λιθογραφίες. Χρησιμοποιεί τόσο λάδια όσο και μικτά χρώματα, και η θεματογραφία του αναφέρεται σε ονειρικά και φανταστικά σύνολα στην κατεύθυνση του σουρεαλισμού και της αυτόματης γραφής. Η ζωγραφική του διακρίνεται για τη σχηματοποίηση των μορφών και τις τονισμένες παραμορφώσεις, την ονειρική περισσότερο ατμόσφαιρα και τον προβληματικό χώρο, την εσωτερικότητα του χρώματος και την πληρότητα της γραμμής του. Τα ίδια στοιχεία χαρακτηρίζουν και το χαρακτικό του έργο, ιδιαίτερα τις λιθογραφίες, όπου εμφανίζονται η ίδια θεματογραφία, και παρόμοιο μορφοπλαστικό λεξιλόγιο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πανταλέων Θεόδωρος


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Σπούδασε γραφικές τέχνες στο ΑΤΙ, και ζωγραφική με τον Η. Δεκουλάκο. Ενδιαφέρεται για τα έργα κλασικών ζωγράφων και επηρεάζεται από παλιές έγχρωμες λιθογραφίες. Χρησιμοποιεί τόσο λάδια όσο και μικτά χρώματα, και η θεματογραφία του αναφέρεται σε ονειρικά και φανταστικά σύνολα στην κατεύθυνση του σουρεαλισμού και της αυτόματης γραφής. Η ζωγραφική του διακρίνεται για τη σχηματοποίηση των μορφών και τις τονισμένες παραμορφώσεις, την ονειρική περισσότερο ατμόσφαιρα και τον προβληματικό χώρο, την εσωτερικότητα του χρώματος και την πληρότητα της γραμμής του. Τα ίδια στοιχεία χαρακτηρίζουν και το χαρακτικό του έργο, ιδιαίτερα τις λιθογραφίες, όπου εμφανίζονται η ίδια θεματογραφία, και παρόμοιο μορφοπλαστικό λεξιλόγιο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πανταλέων Θεόδωρος


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Σπούδασε γραφικές τέχνες στο ΑΤΙ, και ζωγραφική με τον Η. Δεκουλάκο. Ενδιαφέρεται για τα έργα κλασικών ζωγράφων και επηρεάζεται από παλιές έγχρωμες λιθογραφίες. Χρησιμοποιεί τόσο λάδια όσο και μικτά χρώματα, και η θεματογραφία του αναφέρεται σε ονειρικά και φανταστικά σύνολα στην κατεύθυνση του σουρεαλισμού και της αυτόματης γραφής. Η ζωγραφική του διακρίνεται για τη σχηματοποίηση των μορφών και τις τονισμένες παραμορφώσεις, την ονειρική περισσότερο ατμόσφαιρα και τον προβληματικό χώρο, την εσωτερικότητα του χρώματος και την πληρότητα της γραμμής του. Τα ίδια στοιχεία χαρακτηρίζουν και το χαρακτικό του έργο, ιδιαίτερα τις λιθογραφίες, όπου εμφανίζονται η ίδια θεματογραφία, και παρόμοιο μορφοπλαστικό λεξιλόγιο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πανταλέων Θεόδωρος


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Σπούδασε γραφικές τέχνες στο ΑΤΙ, και ζωγραφική με τον Η. Δεκουλάκο. Ενδιαφέρεται για τα έργα κλασικών ζωγράφων και επηρεάζεται από παλιές έγχρωμες λιθογραφίες. Χρησιμοποιεί τόσο λάδια όσο και μικτά χρώματα, και η θεματογραφία του αναφέρεται σε ονειρικά και φανταστικά σύνολα στην κατεύθυνση του σουρεαλισμού και της αυτόματης γραφής. Η ζωγραφική του διακρίνεται για τη σχηματοποίηση των μορφών και τις τονισμένες παραμορφώσεις, την ονειρική περισσότερο ατμόσφαιρα και τον προβληματικό χώρο, την εσωτερικότητα του χρώματος και την πληρότητα της γραμμής του. Τα ίδια στοιχεία χαρακτηρίζουν και το χαρακτικό του έργο, ιδιαίτερα τις λιθογραφίες, όπου εμφανίζονται η ίδια θεματογραφία, και παρόμοιο μορφοπλαστικό λεξιλόγιο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Παντελιάς Μιλτιάδης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1954. Πρώτος του δάσκαλος υπήξε ο ο θείος του, χαράκτης Φ. Μαστιχιάδης. Σπούδασε χαρακτική στην Ecole des Beaux Arts (1974-78) στο Παρίσι και ασχολήθηκε τόσο με τη χαρακτική όσο και με τη ζωγραφική, και ιδιαίτερα με το σχέδιο. Το έργο του είναι ανθρωποκεντρικό, με κυρίαρχη παρουσία τη μορφή της γυναίκας. Κύριο χαρακτηριστικό του εικαστικού του ιδιώματος είναι η επαναφορά των ζωγραφικών αξιών και η επανεκτίμησή τους κάτω από ένα νέο οπτικό πρίσμα. Μέσα από διάφορες τεχνικές παρεμβάσεις, δίνει την αίσθηση της φθοράς του χρόνου και διακόπτει τη θεματική ολοκλήρωση, προς όφελος της ελευθερίας του σχεδίου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Παντελιάς Μιλτιάδης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1954. Πρώτος του δάσκαλος υπήξε ο ο θείος του, χαράκτης Φ. Μαστιχιάδης. Σπούδασε χαρακτική στην Ecole des Beaux Arts (1974-78) στο Παρίσι και ασχολήθηκε τόσο με τη χαρακτική όσο και με τη ζωγραφική, και ιδιαίτερα με το σχέδιο. Το έργο του είναι ανθρωποκεντρικό, με κυρίαρχη παρουσία τη μορφή της γυναίκας. Κύριο χαρακτηριστικό του εικαστικού του ιδιώματος είναι η επαναφορά των ζωγραφικών αξιών και η επανεκτίμησή τους κάτω από ένα νέο οπτικό πρίσμα. Μέσα από διάφορες τεχνικές παρεμβάσεις, δίνει την αίσθηση της φθοράς του χρόνου και διακόπτει τη θεματική ολοκλήρωση, προς όφελος της ελευθερίας του σχεδίου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Παντελιάς Μιλτιάδης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1954. Πρώτος του δάσκαλος υπήξε ο ο θείος του, χαράκτης Φ. Μαστιχιάδης. Σπούδασε χαρακτική στην Ecole des Beaux Arts (1974-78) στο Παρίσι και ασχολήθηκε τόσο με τη χαρακτική όσο και με τη ζωγραφική, και ιδιαίτερα με το σχέδιο. Το έργο του είναι ανθρωποκεντρικό, με κυρίαρχη παρουσία τη μορφή της γυναίκας. Κύριο χαρακτηριστικό του εικαστικού του ιδιώματος είναι η επαναφορά των ζωγραφικών αξιών και η επανεκτίμησή τους κάτω από ένα νέο οπτικό πρίσμα. Μέσα από διάφορες τεχνικές παρεμβάσεις, δίνει την αίσθηση της φθοράς του χρόνου και διακόπτει τη θεματική ολοκλήρωση, προς όφελος της ελευθερίας του σχεδίου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος


Βιογραφικο

Σπούδασε στην ΑΣΚΤ (1988-1994) ζωγραφική με δασκάλους τους Π. Τέτση και Χ. Μπότσογλου, χαρακτική με τον Τ. Εξαρχόπουλο και αγιογραφία με τον Ξυνόπουλο. Στη δουλειά του παραμένει πιστός στις παραδοσιακές αξίες της μεγάλης ζωγραφικής και στην θεματογραφική αναφορά της παράστασης, υπακούοντας σε μια ηθελημένη πειθαρχία. Στα ζωγραφικά του έργα – ζωγραφισμένα με παλλόμενα ζωντανά χρώματα και ανάλαφρες πινελιές- είναι φανερή η αγάπη του για τον άνθρωπο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Παπαδαντωνάκης Βαρθολομαίος


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1931. Σπούδασε χαρακτική στην ΑΣΚΤ (1949-1954) κοντά στον Γ. Κεφαλληνό, και αποφοίτησε με διάκριση στην ξυλογραφία. Ασχολείται με τη χαρακτική, τη ζωγραφική και τη γλυπτική και συνήθως χρησιμοποιεί λινόλεουμ, ακρυλικά χρώματα και χυτό τσιμέντο, ενώ ενδιαφέρεται και για το κόσμημα. Με επιρροές από το δάσκαλό του καθώς και από το Γ. Μόραλη, οι αναζητήσεις του κινήθηκαν στο χώρο των γλυπτικών εφαρμογών στην αρχιτεκτονική, σε δημόσια κτίρια και ιδιωτικές κατοικίες. Εμπνέεται από τον κυκλαδικό πολιτισμό, την αρχαϊκή τέχνη, το χώρο του Αιγαίου και τη λαϊκή παράδοση και δημιουργεί ένα αρχέτυπο κόρης, αιώνιο σύμβολο έρωτα και ομορφιάς. Χρησιμοποιώντας σύγχρονα υλικά, το χρώμα και το φως, επαναπροσδιορίζει τη μορφή, και τη φορτίζει με χαρακτηριστικά της εποχής μας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Παπατζανάκη Αντωνία


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1960. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ, στο εργαστήριο γλυπτικής του Γ. Νικολαΐδη. Συνέχισε, στη Hochschule fur Angewandte Kunst, στο εργαστήριο του W. Bertoni, στη Βιέννη. Σε κάθε γλυπτό της, επεξεργάζεται την έννοια του κενού και της γραμμής στο χώρο. Χρησιμοποιεί λάμπες νέον, πλεξιγκλάς, πολυεστέρα, αλουμίνιο, ορείχαλκο και φωσφορίζοντα νήματα, προσπαθώντας να φανερώσει τη μυθολογία της τεχνολογίας, μέσα από εικαστικές μορφές. Σε πιο πρόσφατα έργα της, κυριαρχούν οι αφηρημένες γεωμετρικές συνθέσεις με πρωταγωνιστή το φως, που καθορίζει τις επιτοίχιες κατασκευές της.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Παπατζανάκη Αντωνία


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1960. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ, στο εργαστήριο γλυπτικής του Γ. Νικολαΐδη. Συνέχισε, στη Hochschule fur Angewandte Kunst, στο εργαστήριο του W. Bertoni, στη Βιέννη. Σε κάθε γλυπτό της, επεξεργάζεται την έννοια του κενού και της γραμμής στο χώρο. Χρησιμοποιεί λάμπες νέον, πλεξιγκλάς, πολυεστέρα, αλουμίνιο, ορείχαλκο και φωσφορίζοντα νήματα, προσπαθώντας να φανερώσει τη μυθολογία της τεχνολογίας, μέσα από εικαστικές μορφές. Σε πιο πρόσφατα έργα της, κυριαρχούν οι αφηρημένες γεωμετρικές συνθέσεις με πρωταγωνιστή το φως, που καθορίζει τις επιτοίχιες κατασκευές της.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πατσόγλου Αριστείδης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στη Λέσβο, το 1941. Πήρε τα πρώτα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής, κοντά στο Θ. Απάρτη (1962-65). Στη συνεχεια, σπούδασε γλυπτική στην ΑΣΚΤ (1965 – 1969), στο εργαστήριο του Γ. Παππά. Συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι, στην Ecole des beaux Arts. Σπούδασε τέλος, στο Paris VII (1974-79) πλαστικές τέχνες και επιστήμες της τέχνης, οπτικοακουστική τεχνική στο Τμήμα Κινηματογράφου, καθώς και φιλοσοφία. Στο γλυπτικό του έργο ανέπτυξε ένα προσωπικό εξπρεσιονιστικό ιδίωμα, με συμβολικά και υπερρεαλιστικά στοιχεία, αφαιρετικές διατυπώσεις και έμφαση στις πλαστικές αξίες. Αφετηρία του έργου του, αποτελεί η μορφή του ανθρώπου και του ζώου και ενδιαφέρεται να αποδόσει την κίνηση. Στα μνημειακά υπαίθρια γλυπτά του, μελετά τη σχέση έργου και χώρου, και αξιοποιεί το φως.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πατσόγλου Αριστείδης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στη Λέσβο, το 1941. Πήρε τα πρώτα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής, κοντά στο Θ. Απάρτη (1962-65). Στη συνεχεια, σπούδασε γλυπτική στην ΑΣΚΤ (1965 – 1969), στο εργαστήριο του Γ. Παππά. Συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι, στην Ecole des beaux Arts. Σπούδασε τέλος, στο Paris VII (1974-79) πλαστικές τέχνες και επιστήμες της τέχνης, οπτικοακουστική τεχνική στο Τμήμα Κινηματογράφου, καθώς και φιλοσοφία. Στο γλυπτικό του έργο ανέπτυξε ένα προσωπικό εξπρεσιονιστικό ιδίωμα, με συμβολικά και υπερρεαλιστικά στοιχεία, αφαιρετικές διατυπώσεις και έμφαση στις πλαστικές αξίες. Αφετηρία του έργου του, αποτελεί η μορφή του ανθρώπου και του ζώου και ενδιαφέρεται να αποδόσει την κίνηση. Στα μνημειακά υπαίθρια γλυπτά του, μελετά τη σχέση έργου και χώρου, και αξιοποιεί το φως.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πατσόγλου Αριστείδης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στη Λέσβο, το 1941. Πήρε τα πρώτα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής, κοντά στο Θ. Απάρτη (1962-65). Στη συνεχεια, σπούδασε γλυπτική στην ΑΣΚΤ (1965 – 1969), στο εργαστήριο του Γ. Παππά. Συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι, στην Ecole des beaux Arts. Σπούδασε τέλος, στο Paris VII (1974-79) πλαστικές τέχνες και επιστήμες της τέχνης, οπτικοακουστική τεχνική στο Τμήμα Κινηματογράφου, καθώς και φιλοσοφία. Στο γλυπτικό του έργο ανέπτυξε ένα προσωπικό εξπρεσιονιστικό ιδίωμα, με συμβολικά και υπερρεαλιστικά στοιχεία, αφαιρετικές διατυπώσεις και έμφαση στις πλαστικές αξίες. Αφετηρία του έργου του, αποτελεί η μορφή του ανθρώπου και του ζώου και ενδιαφέρεται να αποδόσει την κίνηση. Στα μνημειακά υπαίθρια γλυπτά του, μελετά τη σχέση έργου και χώρου, και αξιοποιεί το φως.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πατσόγλου Αριστείδης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στη Λέσβο, το 1941. Πήρε τα πρώτα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής, κοντά στο Θ. Απάρτη (1962-65). Στη συνεχεια, σπούδασε γλυπτική στην ΑΣΚΤ (1965 – 1969), στο εργαστήριο του Γ. Παππά. Συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι, στην Ecole des beaux Arts. Σπούδασε τέλος, στο Paris VII (1974-79) πλαστικές τέχνες και επιστήμες της τέχνης, οπτικοακουστική τεχνική στο Τμήμα Κινηματογράφου, καθώς και φιλοσοφία. Στο γλυπτικό του έργο ανέπτυξε ένα προσωπικό εξπρεσιονιστικό ιδίωμα, με συμβολικά και υπερρεαλιστικά στοιχεία, αφαιρετικές διατυπώσεις και έμφαση στις πλαστικές αξίες. Αφετηρία του έργου του, αποτελεί η μορφή του ανθρώπου και του ζώου και ενδιαφέρεται να αποδόσει την κίνηση. Στα μνημειακά υπαίθρια γλυπτά του, μελετά τη σχέση έργου και χώρου, και αξιοποιεί το φως.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πατσόγλου Αριστείδης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στη Λέσβο, το 1941. Πήρε τα πρώτα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής, κοντά στο Θ. Απάρτη (1962-65). Στη συνεχεια, σπούδασε γλυπτική στην ΑΣΚΤ (1965 – 1969), στο εργαστήριο του Γ. Παππά. Συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι, στην Ecole des beaux Arts. Σπούδασε τέλος, στο Paris VII (1974-79) πλαστικές τέχνες και επιστήμες της τέχνης, οπτικοακουστική τεχνική στο Τμήμα Κινηματογράφου, καθώς και φιλοσοφία. Στο γλυπτικό του έργο ανέπτυξε ένα προσωπικό εξπρεσιονιστικό ιδίωμα, με συμβολικά και υπερρεαλιστικά στοιχεία, αφαιρετικές διατυπώσεις και έμφαση στις πλαστικές αξίες. Αφετηρία του έργου του, αποτελεί η μορφή του ανθρώπου και του ζώου και ενδιαφέρεται να αποδόσει την κίνηση. Στα μνημειακά υπαίθρια γλυπτά του, μελετά τη σχέση έργου και χώρου, και αξιοποιεί το φως.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πατσόγλου Αριστείδης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στη Λέσβο, το 1941. Πήρε τα πρώτα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής, κοντά στο Θ. Απάρτη (1962-65). Στη συνεχεια, σπούδασε γλυπτική στην ΑΣΚΤ (1965 – 1969), στο εργαστήριο του Γ. Παππά. Συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι, στην Ecole des beaux Arts. Σπούδασε τέλος, στο Paris VII (1974-79) πλαστικές τέχνες και επιστήμες της τέχνης, οπτικοακουστική τεχνική στο Τμήμα Κινηματογράφου, καθώς και φιλοσοφία. Στο γλυπτικό του έργο ανέπτυξε ένα προσωπικό εξπρεσιονιστικό ιδίωμα, με συμβολικά και υπερρεαλιστικά στοιχεία, αφαιρετικές διατυπώσεις και έμφαση στις πλαστικές αξίες. Αφετηρία του έργου του, αποτελεί η μορφή του ανθρώπου και του ζώου και ενδιαφέρεται να αποδόσει την κίνηση. Στα μνημειακά υπαίθρια γλυπτά του, μελετά τη σχέση έργου και χώρου, και αξιοποιεί το φως.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην ΑΣΚΤ (1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται και επιρροές από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιττή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας τους, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην ΑΣΚΤ (1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται και επιρροές από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιττή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας τους, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην ΑΣΚΤ (1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται και επιρροές από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιττή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας τους, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην ΑΣΚΤ (1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται και επιρροές από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιττή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας τους, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην ΑΣΚΤ (1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται και επιρροές από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιττή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας τους, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην ΑΣΚΤ (1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται και επιρροές από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιττή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας τους, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην ΑΣΚΤ (1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται και επιρροές από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιττή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας τους, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην ΑΣΚΤ (1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται και επιρροές από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιττή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας τους, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πίταρη Πάγκαλου Ελένη


Βιογραφικο

Κωνσταντινούπολη 1905 – Αθήνα 1995

Εγκαταστάθηκε στην Αθήνα μετά το 1922, ενώ το 1926 γράφτηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου δούλεψε για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, κοντά στο Ν. Λύτρα. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1929, έγινε τελικά δεκτή στο εργαστήριο του Κ. Παρθένη. Παράλληλα με τις σπουδές της στη σχολή, παρακολουθούσε ελεύθερα μαθήματα στα εργαστήρια των αδελφών Γεραλή και του Θ. Τριανταφυλλίδη. Ανέπτυξε μιαν αφαιρετική εικαστική γλώσσα, που τη βοήθησε να εκφράσει στο έργο της, τους προβληματισμούς της μεταπολεμικής εποχής και τις έντονες μεταφυσικές ανησυχίες της ανθρώπινης ψυχής.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πίταρη Πάγκαλου Ελένη


Βιογραφικο

Κωνσταντινούπολη 1905 – Αθήνα 1995

Εγκαταστάθηκε στην Αθήνα μετά το 1922, ενώ το 1926 γράφτηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου δούλεψε για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, κοντά στο Ν. Λύτρα. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1929, έγινε τελικά δεκτή στο εργαστήριο του Κ. Παρθένη. Παράλληλα με τις σπουδές της στη σχολή, παρακολουθούσε ελεύθερα μαθήματα στα εργαστήρια των αδελφών Γεραλή και του Θ. Τριανταφυλλίδη. Ανέπτυξε μιαν αφαιρετική εικαστική γλώσσα, που τη βοήθησε να εκφράσει στο έργο της, τους προβληματισμούς της μεταπολεμικής εποχής και τις έντονες μεταφυσικές ανησυχίες της ανθρώπινης ψυχής.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πολάκης Γεώργιος


Βιογραφικο

Κίσαμος Χανίων π. 1880 – Χανιά 1951

Σπούδασε ζωγραφική, στο Σχολείο των Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Ν. Λύτρα. Την περίοδο 1900 – 1905 μελέτησε στο Άγιον Όρος αγιογραφίες. Εγκαταστάθηκε στα Χανιά και εργάστηκε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η κοσμική ζωγραφική του, εμφανίζεται ακαδημαϊκή, κλασικιστική και ρεαλιστική. Στις θρησκευτικές παραστάσεις του, ακολουθεί το νεοαναγεννησιακό – ναζαρηνό ύφος. Φιλοτέχνησε προσωπογραφίες, μυθολογικές παραστάσεις, αγιογραφίες και φορητές εικόνες.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πολάκης Γεώργιος


Βιογραφικο

Κίσαμος Χανίων π. 1880 – Χανιά 1951

Σπούδασε ζωγραφική, στο Σχολείο των Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Ν. Λύτρα. Την περίοδο 1900 – 1905 μελέτησε στο Άγιον Όρος αγιογραφίες. Εγκαταστάθηκε στα Χανιά και εργάστηκε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η κοσμική ζωγραφική του, εμφανίζεται ακαδημαϊκή, κλασικιστική και ρεαλιστική. Στις θρησκευτικές παραστάσεις του, ακολουθεί το νεοαναγεννησιακό – ναζαρηνό ύφος. Φιλοτέχνησε προσωπογραφίες, μυθολογικές παραστάσεις, αγιογραφίες και φορητές εικόνες.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Πράσινος Μάριος


Βιογραφικο

Κωνσταντινούπολη 1916 – Eygalieres, Ν. Γαλλίας 1985

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1916, μεγάλωσε όμως και σπούδασε στο Παρίσι, όπου και βρέθηκε με την οικογένειά του μετά τα γεγονότα του 1922. Το 1932 εγγράφεται στην Ecole des Langues Orientales και αρχίζει τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής κοντά στον Κλεμάν Σερβώ. Δύο χρόνια αργότερα ξεκινά η φοίτησή του στη Faculte des Lettres στο Παρίσι, ενώ ήδη κινούνταν στον ευρύτερο χώρο των σουρρεαλιστών. Επαφές με ανθρώπους του θεάτρου, σχέδια και εξώφυλλα για εκδόσεις, το διαρκές ενδιαφέρον του για την υπέρβαση των ορίων μεταξύ γνώσης και ενόρασης, φυσικού και μεταφυσικού κόσμου, η αντιμετώπιση της ζωγραφικής ως γραφής, είναι τα στοιχεία που ορίζουν τις βασικές κατευθύνσεις της δουλειάς του, που διαμορφώνουν το στίγμα της και προδιαγράφουν τα ερωτήματα, με τα οποία θα βρεθεί αντιμέτωπος, από τα ήδη σουρεαλιστικής διάθεσης πρωιμότερα έργα του, προσωπογραφίες και αυτοπροσωπογραφίες, έως τις -εσωστρεφούς διάθεσης-πραγματεύσεις του φυσικού τοπίου, μετά την εγκατάστασή του στη Νότια Γαλλία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα