Κυρμιζάκη Αγλαΐα


Βιογραφικό

(1904-1983)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ήταν εκπαιδευτικός, λαογράφος, ζωγράφος που πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στις αγροτικές επαρχίες της Κρήτης, γεγονός που ευνόησε το έργο της για την καταγραφή και περισυλλογή κρητικών λαϊκών παραμυθιών, μύθων και τραγουδιών. Μέρος της συλλογής της δημοσιεύθηκε στον περιοδικό τύπο. Το ζωγραφικό της έργο μας αποκαλύπτει μία καλλιτέχνιδα με καλή γνώση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών εξελίξεων και παρ’ όλη τη ρομαντική περιγραφικότητα των συνθέσεων της δεν παύει να εκφράζει μία περίοδο της Ελληνικής τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ελένη Φουντουλάκη, «Εκδήλωση αφιέρωμα στην Αγλαΐα Κυρμιζάκη», Χανιώτικα Νέα, 2012, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

Κυρμιζάκη Αγλαΐα


Βιογραφικό

(1904-1983)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ήταν εκπαιδευτικός, λαογράφος, ζωγράφος που πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στις αγροτικές επαρχίες της Κρήτης, γεγονός που ευνόησε το έργο της για την καταγραφή και περισυλλογή κρητικών λαϊκών παραμυθιών, μύθων και τραγουδιών. Μέρος της συλλογής της δημοσιεύθηκε στον περιοδικό τύπο. Το ζωγραφικό της έργο μας αποκαλύπτει μία καλλιτέχνιδα με καλή γνώση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών εξελίξεων και παρ’ όλη τη ρομαντική περιγραφικότητα των συνθέσεων της δεν παύει να εκφράζει μία περίοδο της Ελληνικής τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ελένη Φουντουλάκη, «Εκδήλωση αφιέρωμα στην Αγλαΐα Κυρμιζάκη», Χανιώτικα Νέα, 2012, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

Κυρμιζάκη Αγλαΐα


Βιογραφικό

(1904-1983)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ήταν εκπαιδευτικός, λαογράφος, ζωγράφος που πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στις αγροτικές επαρχίες της Κρήτης, γεγονός που ευνόησε το έργο της για την καταγραφή και περισυλλογή κρητικών λαϊκών παραμυθιών, μύθων και τραγουδιών. Μέρος της συλλογής της δημοσιεύθηκε στον περιοδικό τύπο. Το ζωγραφικό της έργο μας αποκαλύπτει μία καλλιτέχνιδα με καλή γνώση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών εξελίξεων και παρ’ όλη τη ρομαντική περιγραφικότητα των συνθέσεων της δεν παύει να εκφράζει μία περίοδο της Ελληνικής τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ελένη Φουντουλάκη, «Εκδήλωση αφιέρωμα στην Αγλαΐα Κυρμιζάκη», Χανιώτικα Νέα, 2012, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

Λουκίδης Αναστάσιος


Βιογραφικό

Σμύρνη 1884 – Αθήνα 1972

Γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1884. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών ενώ συνέχισε τις σπουδές του και στο Παρίσι (1908), με δασκάλους τους F. Cormon και Etschevery. Φιλοτέχνησε ηθογραφικές συνθέσεις και αγιογραφίες. Στην κοσμική ζωγραφική του ακολουθεί ένα ρεαλιστικό ιδίωμα, ενώ στην εκκλησιαστική επηρεάζεται από βυζαντινές, νεοαναγεννησιακές και διακοσμητικές τάσεις. Αγιογράφησε πολλούς ναούς στη Γαλλία και την Αθήνα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Λιάκος Άρης


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1932. Σπούδασε αρχικά ιατρική και στη συνέχεια πραγματοποίησε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής στην Αθήνα και το Λονδίνο. Η θεματογραφία του, περιλαμβάνει κυρίως τοπία, προσωπογραφίες και νεκρές φύσεις. Κατορθώνει να δώσει μία ποιητική ερμηνεία του φυσικού χώρου σε έργα που διακρίνονται για τη μουσικοποίηση της ζωγραφικής επιφάνειας. Κινείται κατά κύριο λόγο στο κλίμα του Ιμπρεσιονισμού και βασίζεται στη σχηματοποίηση των μορφών, στην εσωτερικότητα και την ευγένεια του χρώματος, στην προτίμηση στα μαλακά και καμπυλόμορφα θέματα και στη μελετημένη οργάνωση.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Λακερίδου Γιούλικα


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1940. Σπούδασε ζωγραφική στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι, στο εργαστήριο του R. Licata, ενώ παρακολούθησε και μαθήματα χαρακτικής και ψηφιδωτού. Συνέχισε τις σπουδές της στην Ecole Pratique des Hautes Etudes της Σορβόννης. Στη δουλειά της, φάινεται να επηρεάζεται ιδιαίτερα από τη μελέτη της αρχιτεκτονικής. Ενδιαφέρεται για το φυσικό χώρο και σε μερικές από τις πρώιμες προσπάθειές της, δίνει τοπία στα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο τα δέντρα. Η ζωγραφική επιφάνεια των έργων της διακρίνεται για το συνδυασμό κάθετων και οριζόντιων θεμάτων, περιγραφικών τύπων και σχηματοποίησης των μορφών.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Λάβδας Απόστολος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1940 και πραγματοποίησε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής στην Ecole des Beaux Arts στις Βρυξέλλες και στο Παρίσι. Το έργο του, αποτελείται κυρίως από ανθρώπινες μορφές, τις οποίες αποδίδει με εξπρεσιονιστική διάθεση. Χρησιμοποιεί πλούσια χρωματική κλίμακα, την οποία χειρίζεται με αμεσότητα και αυθορμητισμό. Εργάζεται με θεματικές ενότητες και έχει ιδιαίτερη προτίμηση σε δυναμικά θέματα, που περιλαμβάνουν την ανθρώπινη μορφή σε κίνηση. Αποφεύγει το σχεδιαστικό περίγραμμα και οδηγεί το βλέμμα του θεατή στην ανάγνωση του θέματος μέσω των χρωματικών συσχετισμών.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κυρμιζάκη Αγλαΐα


Βιογραφικό

(1904-1983)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ήταν εκπαιδευτικός, λαογράφος, ζωγράφος που πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στις αγροτικές επαρχίες της Κρήτης, γεγονός που ευνόησε το έργο της για την καταγραφή και περισυλλογή κρητικών λαϊκών παραμυθιών, μύθων και τραγουδιών. Μέρος της συλλογής της δημοσιεύθηκε στον περιοδικό τύπο. Το ζωγραφικό της έργο μας αποκαλύπτει μία καλλιτέχνιδα με καλή γνώση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών εξελίξεων και παρ’ όλη τη ρομαντική περιγραφικότητα των συνθέσεων της δεν παύει να εκφράζει μία περίοδο της Ελληνικής τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ελένη Φουντουλάκη, «Εκδήλωση αφιέρωμα στην Αγλαΐα Κυρμιζάκη», Χανιώτικα Νέα, 2012, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

Κυρμιζάκη Αγλαΐα


Βιογραφικό

(1904-1983)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ήταν εκπαιδευτικός, λαογράφος, ζωγράφος που πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στις αγροτικές επαρχίες της Κρήτης, γεγονός που ευνόησε το έργο της για την καταγραφή και περισυλλογή κρητικών λαϊκών παραμυθιών, μύθων και τραγουδιών. Μέρος της συλλογής της δημοσιεύθηκε στον περιοδικό τύπο. Το ζωγραφικό της έργο μας αποκαλύπτει μία καλλιτέχνιδα με καλή γνώση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών εξελίξεων και παρ’ όλη τη ρομαντική περιγραφικότητα των συνθέσεων της δεν παύει να εκφράζει μία περίοδο της Ελληνικής τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ελένη Φουντουλάκη, «Εκδήλωση αφιέρωμα στην Αγλαΐα Κυρμιζάκη», Χανιώτικα Νέα, 2012, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

Κριτσωτάκη Αριστέα


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1945. Σπούδασε διακοσμητική και σκηνογραφία στην Academia di Belle Arti της Ρώμης (1963-1970), από όπου αποφοίτησε με έπαινο. Παράλληλα πήρε δίπλωμα στην τοιχογραφία και στο αρχιτεκτονικό σχέδιο από τη Δημοτική Σχολή S. Giacomo της Ρώμης. Το 1970-72 συνεργάστηκε στην εκτέλεση σκηνικών για τη Λυρική Σκηνή της Ρώμης, ενώ το διάστημα 1973-1985 κατείχε την επιμελητεία στην έδρα Χαρακτικής της Ανωτάτης Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Ρώμης, με τους καθηγητές Lino Bianchi Barriviera και Guido Strazza. Το 1986, απέκτησε την έδρα Χαρακτικής της Ανωτάτης Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Νεάπολης και από το 1996 κατέχει την ίδια έδρα στη Ρώμη. Σήμερα ζει και εργάζεται στη Ρώμη και στην Ελλάδα. Τα θέματά της, προέρχονται από την καθημερινή ζωή και τη φύση και τα πραγματεύεται άλλοτε προσδίδοντάς τους μια ονειρική αίσθηση και άλλοτε με εξπρεσιονιστική διάθεση. Τα έργα της, διακρίνονται για το εξαιρετικό σχέδιο, τη σχηματοποίηση και την προσεκτικά ζυγισμένη κατανομή στην οργάνωση του χώρου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Αριστέα Κριτσωτάκη: Χαρακτική, Εκδόσεις Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων

Κριτσωτάκη Αριστέα


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1945. Σπούδασε διακοσμητική και σκηνογραφία στην Academia di Belle Arti της Ρώμης (1963-1970), από όπου αποφοίτησε με έπαινο. Παράλληλα πήρε δίπλωμα στην τοιχογραφία και στο αρχιτεκτονικό σχέδιο από τη Δημοτική Σχολή S. Giacomo της Ρώμης. Το 1970-72 συνεργάστηκε στην εκτέλεση σκηνικών για τη Λυρική Σκηνή της Ρώμης, ενώ το διάστημα 1973-1985 κατείχε την επιμελητεία στην έδρα Χαρακτικής της Ανωτάτης Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Ρώμης, με τους καθηγητές Lino Bianchi Barriviera και Guido Strazza. Το 1986, απέκτησε την έδρα Χαρακτικής της Ανωτάτης Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Νεάπολης και από το 1996 κατέχει την ίδια έδρα στη Ρώμη. Σήμερα ζει και εργάζεται στη Ρώμη και στην Ελλάδα. Τα θέματά της, προέρχονται από την καθημερινή ζωή και τη φύση και τα πραγματεύεται άλλοτε προσδίδοντάς τους μια ονειρική αίσθηση και άλλοτε με εξπρεσιονιστική διάθεση. Τα έργα της, διακρίνονται για το εξαιρετικό σχέδιο, τη σχηματοποίηση και την προσεκτικά ζυγισμένη κατανομή στην οργάνωση του χώρου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Αριστέα Κριτσωτάκη: Χαρακτική, Εκδόσεις Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων

Κριτσωτάκη Αριστέα


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1945. Σπούδασε διακοσμητική και σκηνογραφία στην Academia di Belle Arti της Ρώμης (1963-1970), από όπου αποφοίτησε με έπαινο. Παράλληλα πήρε δίπλωμα στην τοιχογραφία και στο αρχιτεκτονικό σχέδιο από τη Δημοτική Σχολή S. Giacomo της Ρώμης. Το 1970-72 συνεργάστηκε στην εκτέλεση σκηνικών για τη Λυρική Σκηνή της Ρώμης, ενώ το διάστημα 1973-1985 κατείχε την επιμελητεία στην έδρα Χαρακτικής της Ανωτάτης Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Ρώμης, με τους καθηγητές Lino Bianchi Barriviera και Guido Strazza. Το 1986, απέκτησε την έδρα Χαρακτικής της Ανωτάτης Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Νεάπολης και από το 1996 κατέχει την ίδια έδρα στη Ρώμη. Σήμερα ζει και εργάζεται στη Ρώμη και στην Ελλάδα. Τα θέματά της, προέρχονται από την καθημερινή ζωή και τη φύση και τα πραγματεύεται άλλοτε προσδίδοντάς τους μια ονειρική αίσθηση και άλλοτε με εξπρεσιονιστική διάθεση. Τα έργα της, διακρίνονται για το εξαιρετικό σχέδιο, τη σχηματοποίηση και την προσεκτικά ζυγισμένη κατανομή στην οργάνωση του χώρου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Αριστέα Κριτσωτάκη: Χαρακτική, Εκδόσεις Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων

Κοψίδης Ράλλης


Βιογραφικό

Κάστρο Λήμνου 1929 – Αθήνα 2010

Γεννήθηκε στο Κάστρο Λήμνου το 1929. Την περίοδο 1949-1953, σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο εργαστήριο του Α. Γεωργιάδη, το οποίο όμως εγκατέλειψε στο τέταρτο έτος. Στη συνέχεια μαθήτευσε κοντά στο Φ. Κόντογλου και συνεργάστηκε μαζί του στην εικονογράφηση εκκλησιών. Στις πρώτες φάσεις της δουλειάς του, αξιοποιεί στοιχεία της λαϊκής βυζαντινής και μεταβυζαντινής ζωγραφικής, και αποδίδει τα θέματά του με απλοϊκό ύφος, ενώ από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 και μετά οι εικόνες του αποτελούν εκφάνσεις μιας προσωπικής μυθολογίας. Θεματικά, επικεντρώνεται στο τοπίο και στην ανθρώπινη μορφή μέσα σε αυτό. Οι συνθέσεις του, έχουν έντονα βιωματικό χαρακτήρα και νοσταλγική διάθεση, και διακρίνονται για την καθαρότητα των εκφραστικών μέσων, τη φυσικότητα και την αμεσότητα της περιγραφής.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κούστας Απόστολος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στο Μεσολόγγι το 1954 όπου και πήρε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από το Γ. Κασόλα. Μέσω του χαράκτη Α. Τάσσου γνώρισε το Γ. Σικελιώτη και μαθήτεψε κοντά του για τέσσερα χρόνια, την περίοδο 1980 – 1984. Την περίοδο 1984 – 1987 υπήρξε μαθητής και βοηθός της Β. Κατράκη. Φιλοτεχνεί χαρακτικά μεγάλων διαστάσεων τα οποία τυπώνει πάνω σε ιδιοκατασκευασμένες τσιμεντένιες πλάκες με δική του τεχνική. Αντλεί τα θέματα του, από την ελληνική μυθολογία και τα οικολογικά προβλήματα. Οι συνθέσεις του διακρίνονται για την αδρότητα του σχεδίου, την επιβολή του χρώματος και το λυρικό περιεχόμενο τους.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κουμαντάκη Δήμητρα


Βιογραφικό

(1954)

Χαράκτρια με καταγωγή από την Κρήτη, η οποία σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στη Σχολή Διακοσμητικών Τεχνών «Βακαλό» (1975-1977) στην Αθήνα και ζωγραφική (1984-1989), ψηφιδωτό (1989-1992) και χαρακτική (1991-1995) στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Διδάσκει στη δευτεροβάθμια από το 1991 και από το 1999 είναι αποσπασμένη στο Β’ εργαστήρι χαρακτικής της Α.Σ.Κ.Τ. Αθηνών. ‘Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις τόσο στην Αθήνα όσο στα Χανιά και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Βιογραφικό σημείωμα της Κουμαντάκη Δήμητρας, στον διαδικτυακό τόπο:haraktes.gr

Κουνάλης Γιώργος


Βιογραφικό

Νεάπολη 1935 – Χανιά 2012

Γεννήθηκε στη Νεάπολη Λασιθίου το 1935. Παρακολούθησε μαθήματα στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1956-58), στα εργαστήρια νωπογραφίας και φορητών εικόνων. Μαθήτευσε επίσης κοντά στους Φ. Κόντογλου και Κ. Γεωργακόπουλο. Το εύρος της καλλιτεχνικής του δημιουργίας υπήρξε μεγάλο, και έχοντας ως αφετηρία του τη βυζαντινή εικονογραφική παράδοση κατέληγε στο σουρεαλισμό και την εννοιολογική τέχνη, περνώντας από την αξιοποίηση στοιχείων της νωπογραφίας σε έργα με φασματικές φιγούρες, σε ντεκουπάζ με μικτή τεχνική και απλοποιημένα θέματα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κομιανού Άρια


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2015

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1960-1969), με δάσκαλο τον Κ. Γραμματόπουλο, και παράλληλα τυπογραφία και τέχνη του βιβλίου. Η θεματογραφία της έχει ως αφετηρία διάφορα θέματα, όπως πουλιά, λουλούδια και γυναικείες μορφές αποσπασματικά δοσμένες, έτσι ώστε να παίρνουν συμβολικές προεκτάσεις. Αυτό που κυριαρχεί στο σύνολο του έργου της είναι το ενιαίο και καθαρά προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, ένα λεξιλόγιο που βασίζεται στον υπαινικτικό χαρακτήρα του χώρου και στα συχνά αινιγματικά θέματα. Το κλίμα μέσα στο οποίο κινείται η χαρακτική της είναι ένας συνδυασμός σουρεαλιστικής ελευθερίας και εξπρεσιονιστικής έντασης και δυναμισμού. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με συμμετοχές σε Πανελλήνιες εκθέσεις (1963, 1965, 1969, 1971, 1973, 1987), όπως και σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων στις Μπιενάλε χαρακτικής Αλεξάνδρειας 1971, Μπάντεν-Μπάντεν 1983, Ταϊπέι Ταϊβάν 1987, 1989, Ρώμης 1995, στην Mostra Internazionale di Bianco e Nero, Λουγκάνο 1966, στην Xylonmuseum Σβέτσινγκεν 1994, στην Ibizagrafik, Ισπανία 1994, και σε σημαντικά αφιερώματα στην τέχνη της χαρακτικής. Πέθανε στην Αθήνα το 2015.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κουνάλης Γιώργος


Βιογραφικό

Νεάπολη 1935 – Χανιά 2012

Γεννήθηκε στη Νεάπολη Λασιθίου το 1935. Παρακολούθησε μαθήματα στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1956-58), στα εργαστήρια νωπογραφίας και φορητών εικόνων. Μαθήτευσε επίσης κοντά στους Φ. Κόντογλου και Κ. Γεωργακόπουλο. Το εύρος της καλλιτεχνικής του δημιουργίας υπήρξε μεγάλο, και έχοντας ως αφετηρία του τη βυζαντινή εικονογραφική παράδοση κατέληγε στο σουρεαλισμό και την εννοιολογική τέχνη, περνώντας από την αξιοποίηση στοιχείων της νωπογραφίας σε έργα με φασματικές φιγούρες, σε ντεκουπάζ με μικτή τεχνική και απλοποιημένα θέματα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κόττης Ιωάννης


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Κορινθία το 1949 και σπούδασε αρχικά στη Σχολή Δοξιάδη (1967 – 1970) και στη συνέχεια στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1967-1970), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη και Ν. Νικολάου. Με υποτροφία της Σχολής, πήγε στο Παρίσι το 1980, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Με έκδηλη εξπρεσιονιστική τεχνοτροπία, αποτυπώνει την καθημερινή ζωή και τη φύση. Μέσα από τη δουλειά του, σχολιάζει με χιούμορ τις έννοιες της παράδοσης και του κιτς και αναπαράγει μια παραμυθένια, εξωπραγματική ατμόσφαιρα με ένα αβαθές, απροσδιόριστο χρωματικό πεδίο, κατοικημένο από μνήμες της Ελλάδας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κοτσιρέας Σταύρος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten της Χάγης (1984-89) και συνέχισε στην ίδια σχολή, με μεταπτυχιακές σπουδές στη σκηνογραφία και την ενδυματολογία. Οι συνθέσεις του, διακρίνονται για το συνδυασμό αφηρημένων τύπων με εικονιστικά μοτίβα, λαμπερά χρώματα, εξπρεσιονιστική διάθεση, συμβολικό περιεχόμενο και λυρική ατμόσφαιρα. Παράλληλα με τη ζωγραφική ασχολείται και με τη χαρακτική, όπου εκμεταλλεύεται την αντίθεση του ασπρου μαύρου, για να δώσει συνθέσεις που διακρίνονται για τη σχηματοποίηση και την σχεδιαστική τους οξύτητα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κομιανού Άρια


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2015

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1960-1969), με δάσκαλο τον Κ. Γραμματόπουλο, και παράλληλα τυπογραφία και τέχνη του βιβλίου. Η θεματογραφία της έχει ως αφετηρία διάφορα θέματα, όπως πουλιά, λουλούδια και γυναικείες μορφές αποσπασματικά δοσμένες, έτσι ώστε να παίρνουν συμβολικές προεκτάσεις. Αυτό που κυριαρχεί στο σύνολο του έργου της είναι το ενιαίο και καθαρά προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, ένα λεξιλόγιο που βασίζεται στον υπαινικτικό χαρακτήρα του χώρου και στα συχνά αινιγματικά θέματα. Το κλίμα μέσα στο οποίο κινείται η χαρακτική της είναι ένας συνδυασμός σουρεαλιστικής ελευθερίας και εξπρεσιονιστικής έντασης και δυναμισμού. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με συμμετοχές σε Πανελλήνιες εκθέσεις (1963, 1965, 1969, 1971, 1973, 1987), όπως και σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων στις Μπιενάλε χαρακτικής Αλεξάνδρειας 1971, Μπάντεν-Μπάντεν 1983, Ταϊπέι Ταϊβάν 1987, 1989, Ρώμης 1995, στην Mostra Internazionale di Bianco e Nero, Λουγκάνο 1966, στην Xylonmuseum Σβέτσινγκεν 1994, στην Ibizagrafik, Ισπανία 1994, και σε σημαντικά αφιερώματα στην τέχνη της χαρακτικής. Πέθανε στην Αθήνα το 2015.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κομιανού Άρια


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2015

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1960-1969), με δάσκαλο τον Κ. Γραμματόπουλο, και παράλληλα τυπογραφία και τέχνη του βιβλίου. Η θεματογραφία της έχει ως αφετηρία διάφορα θέματα, όπως πουλιά, λουλούδια και γυναικείες μορφές αποσπασματικά δοσμένες, έτσι ώστε να παίρνουν συμβολικές προεκτάσεις. Αυτό που κυριαρχεί στο σύνολο του έργου της είναι το ενιαίο και καθαρά προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, ένα λεξιλόγιο που βασίζεται στον υπαινικτικό χαρακτήρα του χώρου και στα συχνά αινιγματικά θέματα. Το κλίμα μέσα στο οποίο κινείται η χαρακτική της είναι ένας συνδυασμός σουρεαλιστικής ελευθερίας και εξπρεσιονιστικής έντασης και δυναμισμού. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με συμμετοχές σε Πανελλήνιες εκθέσεις (1963, 1965, 1969, 1971, 1973, 1987), όπως και σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων στις Μπιενάλε χαρακτικής Αλεξάνδρειας 1971, Μπάντεν-Μπάντεν 1983, Ταϊπέι Ταϊβάν 1987, 1989, Ρώμης 1995, στην Mostra Internazionale di Bianco e Nero, Λουγκάνο 1966, στην Xylonmuseum Σβέτσινγκεν 1994, στην Ibizagrafik, Ισπανία 1994, και σε σημαντικά αφιερώματα στην τέχνη της χαρακτικής. Πέθανε στην Αθήνα το 2015.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κοκονάκη Αγγελική


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1970. Σπούδασε γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1990-1997) με δασκάλους τους Θ. Παπαγιάννη, Ε. Πανουργία και Ν. Τρανό, ζωγραφική (1997-2003) με το Δ. Μυταρά και Ζ. Αρβανίτη και ψηφιδωτό (1992-1996) με τον Ι. Βαλαβανίδη και τη Δ. Αγγελίδου. Διδάσκει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο τμήμα ψηφιδωτού από το 1998 μέχρι σήμερα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κελαϊδή Μαρία


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1985-1991) με δάσκαλο τον Τ. Πατρασκίδη, και στο Edinburgh College of Art, στη Σκωτία. Η θεματογραφία της, αποτελείται από αφηρημένα τοπία που κινούνται στη σφαίρα του φανταστικού. Η ζωγραφική της χαρακτηρίζεται από έντονα εξπρεσιονιστικά στοιχεία στην οποία πολλές φορές ενσωματώνει και το κολάζ. Χρησιμοποιεί μία πλούσια σε εναλλαγές θερμών και ψυχρών τόνων χρωματική κλίμακα, την οποία χειρίζεται με δυναμικές πινελιές. Στις συνθέσεις της, πραγματεύεται με ευαισθησία το τοπίο, επιχειρώντας όχι την πιστή αναπαράστασή του αλλά αναζητώντας την υποκειμενική του αλήθεια.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κελαϊδή Μαρία


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1985-1991) με δάσκαλο τον Τ. Πατρασκίδη, και στο Edinburgh College of Art, στη Σκωτία. Η θεματογραφία της, αποτελείται από αφηρημένα τοπία που κινούνται στη σφαίρα του φανταστικού. Η ζωγραφική της χαρακτηρίζεται από έντονα εξπρεσιονιστικά στοιχεία στην οποία πολλές φορές ενσωματώνει και το κολάζ. Χρησιμοποιεί μία πλούσια σε εναλλαγές θερμών και ψυχρών τόνων χρωματική κλίμακα, την οποία χειρίζεται με δυναμικές πινελιές. Στις συνθέσεις της, πραγματεύεται με ευαισθησία το τοπίο, επιχειρώντας όχι την πιστή αναπαράστασή του αλλά αναζητώντας την υποκειμενική του αλήθεια.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κατζουράκης Κυριάκος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε ζωγραφική, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο το Γ. Μόραλη, και σκηνογραφία με το Β. Βασιλειάδη (1963 – 1968). Το 1969, μαζί με τους Γ. Βαλαβανίδη, Κ. Δίγκα, Χ. Μπότσογλου και Γ. Ψυχοπαίδη, δημιούργησε την ομάδα «Νέοι Έλληνες Ρεαλιστές» που διαλύθηκε το 1972. Από το 1972 έως το 1985 έζησε στο Λονδίνο, όπου έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη χαρακτική στo St Martins School of Art και στο Croydon College of Art. Στη ζωγραφική του, δανείζεται πρότυπα από τη μουσειακή τέχνη (θέματα από έργα των Velasquez, David, Τσαρούχη), τα οποία συνδυάζει με μνήμες από την πρόσφατη ελληνική ιστορία και τα εντάσσει σε χώρο φανταστικό, γεμάτο προκλητικές αντιθέσεις, όπου συνυπάρχουν ετερόκλητα θέματα, ελκυστικά και ενοχλητικά μαζί. Στα μεταγενέστερα έργα του, στρέφεται σε ένα περισσότερο εξπρεσιονιστικό ύφος, δημιουργώντας δραματικές συνθέσεις επικού χαρακτήρα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κατράκη Βάσω


Βιογραφικό

Μεσολόγγι 1914- Αθήνα 1988

Γεννήθηκε στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας το 1914. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Κ. Παρθένη, και χαρακτική με το Γ. Κεφαλληνό. Κατά το διάστημα των σπουδών της, κέρδισε τρίμηνη υποτροφία στη ζωγραφική, ένα βραβείο και δύο επαίνους στη χαρακτική. Στη διάρκεια της Κατοχής, οργανωμένη στην Αντίσταση, σχεδίασε και τύπωσε πολλά παράνομα έντυπα και μονόφυλλα. Ο εξπρεσιονισμός και η αναβίωση των παραδοσιακών τεχνικών της χαρακτικής που σημειώθηκαν στην Ευρώπη στις αρχές του αιώνα, διαμόρφωσαν σημαντικά την καλλιτεχνική της προσωπικότητα. Στοιχεία από την αρχαία ελληνική τέχνη την επηρέασαν επίσης ουσιαστικά (μορφές κυκλαδικών ειδωλίων). Ο άνθρωπος, που αποτελεί το βασικό της θέμα, από μέλος μιας κοινωνικής ομάδας μετατρέπεται σε μορφή σύμβολο. Μέσα από το συνολικό της έργο καταθέτει μία προσωπική στάση ζωής και μια κοινωνική διαμαρτυρία που ποτέ όμως δεν γίνεται ακραία. Πέθανε στην Αθήνα το 1988.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κασαβέλης Ιωάννης


Βιογραφικό

Πειραιάς 1940-1976

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1940 και πραγματοποίησε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής την περίοδο 1959-1963. Τα θέματα του ήταν κυρίως προσωπογραφίες, σκηνές της καθημερινής ζωής, φτωχογειτονιές του Πειραιά καθώς και συμβολικές συνθέσεις, τις οποίες απέδιδε με έντονα χρώματα, σχεδιαστική απλότητα και έμφαση στο δραματικό περιεχόμενο. Πέθανε στον Πειραιά το 1976.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Καράς Xρίστος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1930 και σπούδασε αρχικά στην Πάντειο (1948-1950) και στη συνέχεια στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1951-1955), στο εργαστήριο ζωγραφικής των Γ. Μόραλη και Α. Γεωργιάδη καθώς και στο εργαστήριο γλυπτικής του Γ. Παππά. Με υποτροφία του ΙΚΥ, συνέχισε τις σπουδές του πάνω στην τεχνοτροπία του φρέσκο, στην Ecole des Beaux Arts του Παρισιού (1957-60). Γύρω στα 1959, αρχίζει να συνθέτει κολλάζ από σκισμένες αφίσες, αποσπάσματα εφημερίδων και άλλα χαρτικά υλικά, τονίζοντας την τυπογραφική γραφή, τα γαιώδη χρώματα και τη ματιέρα, ως απόρροια των πολλαπλών επικολλημένων επιφανειών. Η αυστηρή δομή αυτών των έργων σταδιακά απελευθερώνεται, καθώς ανιχνεύει παράλληλα τις δυνατότητες της άμορφης τέχνης και πειραματίζεται με τη χειρονομιακή πινελιά, το αβαθές πεδίο και τη σκούρα χρωματική κλίμακα, ενώ στην πορεία η φιγούρα κάνει σιγά σιγά την εμφάνιση της, προαναγγέλλοντας τη φάση του παραστατικού εξπρεσιονισμού που διανύει από το 1964 έως το 1968.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Κανιάρης Βλάσσης


Βιογραφικό

Αθήνα 1928-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1928. Αρχικά, φοίτησε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, την οποία όμως εγκατέλειψε για να σπουδάσει ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την περίοδο 1950-55, με δασκάλους τον Ο. Αργυρό, το Γ. Παππά και το νεοεκλεγέντα τότε Γ. Μόραλη. Παράλληλα, εργάστηκε ως βοηθός του Γ. Τσαρούχη σε σκηνογραφικές παραγγελίες της εποχής. Το 1956 εγκαταστάθηκε στη Ρώμη, όπου παρέμεινε ως το 1960, για να μετακινηθεί στη συνέχεια στο Παρίσι ως το 1967. Το 1952 εγκαινίασε την εκθεσιακή του δραστηριότητα με τη συμμετοχή του στην Πανελλήνια Έκθεση ενώ το 1958 διοργάνωσε την παρθενική του ατομική έκθεση στην γκαλερί Ζυγός, η οποία ήταν και η πρώτη ατομική έκθεση αφηρημένης ζωγραφικής στην Ελλάδα. Η επιστροφή του στην Ελλάδα, συνέπεσε με την επιβολή της Δικτατορίας. Το 1975 εκλέχθηκε καθηγητής στην έδρα της Ζωγραφικής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα. Αποτέλεσε κορυφαίο εκπρόσωπο της λεγόμενης «γενιάς του ‘60», των δημιουργών δηλαδή εκείνων που υπερέβησαν το αδιέξοδο της «ελληνικότητας» της τέχνης και συστοιχήθηκαν προς ένα διεθνές λεξιλόγιο (Τάκης, Κεσσανλής, Τσόκλης, Παύλος, Χρύσα, Δανιήλ κ.α.). Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κανακάκης Ιωάννης


Βιογραφικό

Ρέθυμνο 1903-Αθήνα 1978

Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1903. Σπούδασε αρχικά στη Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1924-28) και στην Ακαδημία Φυσικής Αγωγής (1927-29) και στη συνέχεια σπούδασε γλυπτική και ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την περίοδο 1928-35, κοντά στους Θ. Θωμόπουλο, Δ. Μπισκίνη, Γ. Ιακωβίδη και Κ. Παρθένη. Τέλος, σπούδασε στη Σχολή Τοπογράφων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1938-40). Στις αρχές της δεκαετίας του ’30, εμπνεόμενος από τις σοσιαλιστικές ιδέες, φιλοτέχνησε μια σειρά έργων σε γύψο, με έντονη εξπρεσιονιστική διάθεση. Πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση και με το έργο του άσκησε δυναμική κριτική στις κοινωνικές συνθήκες της εποχής. Σταδιακά, μετά τον πόλεμο, το έργο του περιορίστηκε στα πλαίσια της συμβατικής επαγγελματικής διεκπεραίωσης μνημείων, ανδριάντων, προτομών και μεταλλίων. Υφολογικά, ακολούθησε το πρότυπο της ρεαλιστικής σχολής, με μία διάθεση ρητορείας και συμβολισμού στις μνημειακές συνθέσεις του, και με μία περιγραφική και αφηγηματική τάση στα μετάλλια και τα ανάγλυφα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κάνθος Τηλέμαχος


Βιογραφικο

‘Αλωνα Κύπρου 1910 – Λευκωσία 1993

Γεννήθηκε στην Άλωνα της Κύπρου το 1910. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την περίοδο 1929-1932 και 1934-38 με δασκάλους τους Ο. Αργυρό, Δ. Μπισκίνη, Σ. Βικάτο, Κ. Παρθένη και Γ. Κεφαλληνό. Ο πόλεμος τον έφερε πίσω στην Κύπρο όπου έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του, το 1993. Από το 1942 έως το 1969 ασχολήθηκε και με την εκπαίδευση. Τη δεκαετία του ‘40 πρωτοστάτησε στη δημιουργία ντόπιας θεατρικής κίνησης, αναλαμβάνοντας τη σκηνογραφία και την ενδυματολογία δεκάδων θεατρικών παραστάσεων του νεοσύστατου τότε κυπριακού θεάτρου. Το έργο του, είναι ολοκληρωτικά εμπνευσμένο από το τοπίο και τους ανθρώπους της Κύπρου, ενώ αφετηρία των προσωπικών εικαστικών του αναζητήσεων, αποτέλεσε η τοπιογραφική ζωγραφική του 19ου αιώνα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κανά Ειρήνη


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1954. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δασκάλους τον Π. Τέτση στη ζωγραφική και το Β. Βασιλειάδη στη σκηνογραφία. Η τέχνη της κινείται μέσα σε εξπρεσιονιστικά πλαίσια, με κύριο θέμα το ύπαιθρο. Η πινελιά της χειρονομιακή, η χρωματική της κλίμακα ευαίσθητη στις αρμονίες των μεσαίων τόνων και το υλικό της πυκνό. Όλα αυτά μαζί, της επιτρέπουν να συνθέτει έργα με ιδιαίτερα φορτισμένη ψυχική και ονειρική ατμόσφαιρα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Καλούτσης Βαλέριος


Βιογραφικό

Χανιά 1927-2014

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1927 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1947-1953) με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Συνέχισε τις σπουδές του στη St Martin’s School of Art του Λονδίνου και στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι όπου έζησε και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Το σύνολο του έργου του αποτελείται από θεματικές ενότητες, η κάθε μία από τις οποίες αποτελεί σχόλιο πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Τα πρώτα του έργα βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης σε ένα εικαστικό κύκλο που συνδυάζει τυχαία υλικά και θραύσματα από σωλήνες και μηχανήματα. Ακολουθεί η ενασχόλιση του με τη φωτοκινητική τέχνη μέσα από την ενότητα «Kinoptics», όπου κεντρική ιδέα είναι η διαρκώς εναλλασσόμενη φόρμα μέσα από διάφορα τεχνολογικά υλικά. Στη συνέχεια στρέφεται στην παραστατική ζωγραφική με σκοπό να σχολιάσει την έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας και τον καταιγισμό των πληροφοριών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος, δημιουργεί τη σειρά Naturmatic (αυτοματοποιημένη φύση), όπου χρησιμοποιεί τεχνολογικά εξαρτήματα και φωτογραφίες για να εκφράσει την ιδέα μιας φύσης, όπου τα διάφορα φυσικά στοιχεία της αντικαθίστανται από τεχνητά. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη γκαλερί Δεσμός και εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά, διατηρώντας όμως για αρκετά χρόνια τη στενή του σχέση με τη Γαλλία.
Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις, σε Γαλλία, Αγγλία, Ελλάδα και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συμμετείχε επίσης σε αρκετές ομαδικές διοργανώσεις, ιδίως στη Γαλλία (Salon de la Jeune Peinture: 1958, 1959, Salon des Realites Nouvelles: 1972).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Καλούτσης Βαλέριος


Βιογραφικό

Χανιά 1927-2014

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1927 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1947-1953) με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Συνέχισε τις σπουδές του στη St Martin’s School of Art του Λονδίνου και στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι όπου έζησε και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Το σύνολο του έργου του αποτελείται από θεματικές ενότητες, η κάθε μία από τις οποίες αποτελεί σχόλιο πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Τα πρώτα του έργα βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης σε ένα εικαστικό κύκλο που συνδυάζει τυχαία υλικά και θραύσματα από σωλήνες και μηχανήματα. Ακολουθεί η ενασχόλιση του με τη φωτοκινητική τέχνη μέσα από την ενότητα «Kinoptics», όπου κεντρική ιδέα είναι η διαρκώς εναλλασσόμενη φόρμα μέσα από διάφορα τεχνολογικά υλικά. Στη συνέχεια στρέφεται στην παραστατική ζωγραφική με σκοπό να σχολιάσει την έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας και τον καταιγισμό των πληροφοριών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος, δημιουργεί τη σειρά Naturmatic (αυτοματοποιημένη φύση), όπου χρησιμοποιεί τεχνολογικά εξαρτήματα και φωτογραφίες για να εκφράσει την ιδέα μιας φύσης, όπου τα διάφορα φυσικά στοιχεία της αντικαθίστανται από τεχνητά. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη γκαλερί Δεσμός και εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά, διατηρώντας όμως για αρκετά χρόνια τη στενή του σχέση με τη Γαλλία.
Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις, σε Γαλλία, Αγγλία, Ελλάδα και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συμμετείχε επίσης σε αρκετές ομαδικές διοργανώσεις, ιδίως στη Γαλλία (Salon de la Jeune Peinture: 1958, 1959, Salon des Realites Nouvelles: 1972).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Καλούτσης Βαλέριος


Βιογραφικό

Χανιά 1927-2014

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1927 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1947-1953) με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Συνέχισε τις σπουδές του στη St Martin’s School of Art του Λονδίνου και στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι όπου έζησε και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Το σύνολο του έργου του αποτελείται από θεματικές ενότητες, η κάθε μία από τις οποίες αποτελεί σχόλιο πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Τα πρώτα του έργα βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης σε ένα εικαστικό κύκλο που συνδυάζει τυχαία υλικά και θραύσματα από σωλήνες και μηχανήματα. Ακολουθεί η ενασχόλιση του με τη φωτοκινητική τέχνη μέσα από την ενότητα «Kinoptics», όπου κεντρική ιδέα είναι η διαρκώς εναλλασσόμενη φόρμα μέσα από διάφορα τεχνολογικά υλικά. Στη συνέχεια στρέφεται στην παραστατική ζωγραφική με σκοπό να σχολιάσει την έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας και τον καταιγισμό των πληροφοριών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος, δημιουργεί τη σειρά Naturmatic (αυτοματοποιημένη φύση), όπου χρησιμοποιεί τεχνολογικά εξαρτήματα και φωτογραφίες για να εκφράσει την ιδέα μιας φύσης, όπου τα διάφορα φυσικά στοιχεία της αντικαθίστανται από τεχνητά. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη γκαλερί Δεσμός και εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά, διατηρώντας όμως για αρκετά χρόνια τη στενή του σχέση με τη Γαλλία.
Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις, σε Γαλλία, Αγγλία, Ελλάδα και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συμμετείχε επίσης σε αρκετές ομαδικές διοργανώσεις, ιδίως στη Γαλλία (Salon de la Jeune Peinture: 1958, 1959, Salon des Realites Nouvelles: 1972).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Καλούτσης Βαλέριος


Βιογραφικό

Χανιά 1927-2014

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1927 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1947-1953) με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Συνέχισε τις σπουδές του στη St Martin’s School of Art του Λονδίνου και στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι όπου έζησε και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Το σύνολο του έργου του αποτελείται από θεματικές ενότητες, η κάθε μία από τις οποίες αποτελεί σχόλιο πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Τα πρώτα του έργα βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης σε ένα εικαστικό κύκλο που συνδυάζει τυχαία υλικά και θραύσματα από σωλήνες και μηχανήματα. Ακολουθεί η ενασχόλιση του με τη φωτοκινητική τέχνη μέσα από την ενότητα «Kinoptics», όπου κεντρική ιδέα είναι η διαρκώς εναλλασσόμενη φόρμα μέσα από διάφορα τεχνολογικά υλικά. Στη συνέχεια στρέφεται στην παραστατική ζωγραφική με σκοπό να σχολιάσει την έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας και τον καταιγισμό των πληροφοριών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος, δημιουργεί τη σειρά Naturmatic (αυτοματοποιημένη φύση), όπου χρησιμοποιεί τεχνολογικά εξαρτήματα και φωτογραφίες για να εκφράσει την ιδέα μιας φύσης, όπου τα διάφορα φυσικά στοιχεία της αντικαθίστανται από τεχνητά. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη γκαλερί Δεσμός και εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά, διατηρώντας όμως για αρκετά χρόνια τη στενή του σχέση με τη Γαλλία.
Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις, σε Γαλλία, Αγγλία, Ελλάδα και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συμμετείχε επίσης σε αρκετές ομαδικές διοργανώσεις, ιδίως στη Γαλλία (Salon de la Jeune Peinture: 1958, 1959, Salon des Realites Nouvelles: 1972).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Καλούμενος Θεόδωρος


Βιογραφικό

Αθήνα 1948 – Χανιά 2009

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948 και σπούδασε εφαρμοσμένες τέχνες στο ΑΤΙ (1968-1970), με δασκάλους τους Δ. Μυταρά και Π. Ζουμπουλάκη. Το ζωγραφικό του έργο κινείται στο χώρο του νεορεαλισμού και της ποπ αρτ και ασκεί κριτική στη σύγχρονη καθημερινή ζωή. Οι προβληματισμοί του σημερινού ανθρώπου και οι εσωτερικές του ανησυχίες, αποτελούν μερικά από τα θέματα των έργων του. Οι κατασκευές του, κινούνται στα πλαίσια του ντανταϊσμού, στις οποίες ανατρέπεται η χρηστικότητα του καθημερινού αντικειμένου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
Page 1 of 2
1 2