Καββαθά Αντιγόνη


Βιογραφικό

Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1974-79), με δάσκαλο το Γ. Μόραλη και στη συνέχεια ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στην ιστορία της αμερικανικής τέχνης στο City University της Νέας Υόρκης (1980). Πραγματοποίησε επίσης μεταπτυχιακές σπουδές ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Βοστώνης (1984). Στις αφηρημένες συνθέσεις της κυριαρχούν ο ρυθμός και η κίνηση, ενώ χειρίζεται με ευαισθησία χρωματικές αρμονίες της ώχρας, του λευκού και του γκρίζου. Σε πιο πρόσφατα έργα της διερευνά τις σχέσεις της πραγματικότητας και της απεικόνισης της. Εμπνέεται από το καθημερινό, οικείο περιβάλλον, και επιχειρεί με έργα ποικίλης τεχνικής, την οπτική σύνδεση του εσωτερικού χώρου του εργαστηρίου, με εκείνον του εξωτερικού τοπίου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Καλούμενος Θεόδωρος


Βιογραφικό

Αθήνα 1948 – Χανιά 2009

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948 και σπούδασε εφαρμοσμένες τέχνες στο ΑΤΙ (1968-1970), με δασκάλους τους Δ. Μυταρά και Π. Ζουμπουλάκη. Το ζωγραφικό του έργο κινείται στο χώρο του νεορεαλισμού και της ποπ αρτ και ασκεί κριτική στη σύγχρονη καθημερινή ζωή. Οι προβληματισμοί του σημερινού ανθρώπου και οι εσωτερικές του ανησυχίες, αποτελούν μερικά από τα θέματα των έργων του. Οι κατασκευές του, κινούνται στα πλαίσια του ντανταϊσμού, στις οποίες ανατρέπεται η χρηστικότητα του καθημερινού αντικειμένου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Καλούμενος Θεόδωρος


Βιογραφικό

Αθήνα 1948 – Χανιά 2009

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948 και σπούδασε εφαρμοσμένες τέχνες στο ΑΤΙ (1968-1970), με δασκάλους τους Δ. Μυταρά και Π. Ζουμπουλάκη. Το ζωγραφικό του έργο κινείται στο χώρο του νεορεαλισμού και της ποπ αρτ και ασκεί κριτική στη σύγχρονη καθημερινή ζωή. Οι προβληματισμοί του σημερινού ανθρώπου και οι εσωτερικές του ανησυχίες, αποτελούν μερικά από τα θέματα των έργων του. Οι κατασκευές του, κινούνται στα πλαίσια του ντανταϊσμού, στις οποίες ανατρέπεται η χρηστικότητα του καθημερινού αντικειμένου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Καλούμενος Θεόδωρος


Βιογραφικό

Αθήνα 1948 – Χανιά 2009

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948 και σπούδασε εφαρμοσμένες τέχνες στο ΑΤΙ (1968-1970), με δασκάλους τους Δ. Μυταρά και Π. Ζουμπουλάκη. Το ζωγραφικό του έργο κινείται στο χώρο του νεορεαλισμού και της ποπ αρτ και ασκεί κριτική στη σύγχρονη καθημερινή ζωή. Οι προβληματισμοί του σημερινού ανθρώπου και οι εσωτερικές του ανησυχίες, αποτελούν μερικά από τα θέματα των έργων του. Οι κατασκευές του, κινούνται στα πλαίσια του ντανταϊσμού, στις οποίες ανατρέπεται η χρηστικότητα του καθημερινού αντικειμένου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Καλούμενος Θεόδωρος


Βιογραφικό

Αθήνα 1948 – Χανιά 2009

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948 και σπούδασε εφαρμοσμένες τέχνες στο ΑΤΙ (1968-1970), με δασκάλους τους Δ. Μυταρά και Π. Ζουμπουλάκη. Το ζωγραφικό του έργο κινείται στο χώρο του νεορεαλισμού και της ποπ αρτ και ασκεί κριτική στη σύγχρονη καθημερινή ζωή. Οι προβληματισμοί του σημερινού ανθρώπου και οι εσωτερικές του ανησυχίες, αποτελούν μερικά από τα θέματα των έργων του. Οι κατασκευές του, κινούνται στα πλαίσια του ντανταϊσμού, στις οποίες ανατρέπεται η χρηστικότητα του καθημερινού αντικειμένου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Καλούμενος Θεόδωρος


Βιογραφικό

Αθήνα 1948 – Χανιά 2009

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948 και σπούδασε εφαρμοσμένες τέχνες στο ΑΤΙ (1968-1970), με δασκάλους τους Δ. Μυταρά και Π. Ζουμπουλάκη. Το ζωγραφικό του έργο κινείται στο χώρο του νεορεαλισμού και της ποπ αρτ και ασκεί κριτική στη σύγχρονη καθημερινή ζωή. Οι προβληματισμοί του σημερινού ανθρώπου και οι εσωτερικές του ανησυχίες, αποτελούν μερικά από τα θέματα των έργων του. Οι κατασκευές του, κινούνται στα πλαίσια του ντανταϊσμού, στις οποίες ανατρέπεται η χρηστικότητα του καθημερινού αντικειμένου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Καλούτσης Βαλέριος


Βιογραφικό

Χανιά 1927-2014

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1927 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1947-1953) με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Συνέχισε τις σπουδές του στη St Martin’s School of Art του Λονδίνου και στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι όπου έζησε και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Το σύνολο του έργου του αποτελείται από θεματικές ενότητες, η κάθε μία από τις οποίες αποτελεί σχόλιο πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Τα πρώτα του έργα βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης σε ένα εικαστικό κύκλο που συνδυάζει τυχαία υλικά και θραύσματα από σωλήνες και μηχανήματα. Ακολουθεί η ενασχόληση του με τη φωτοκινητική τέχνη μέσα από την ενότητα «Kinoptics», όπου κεντρική ιδέα είναι η διαρκώς εναλλασσόμενη φόρμα μέσα από διάφορα τεχνολογικά υλικά. Στη συνέχεια στρέφεται στην παραστατική ζωγραφική με σκοπό να σχολιάσει την έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας και τον καταιγισμό των πληροφοριών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος, δημιουργεί τη σειρά Naturmatic (αυτοματοποιημένη φύση), όπου χρησιμοποιεί τεχνολογικά εξαρτήματα και φωτογραφίες για να εκφράσει την ιδέα μιας φύσης, όπου τα διάφορα φυσικά στοιχεία της αντικαθίστανται από τεχνητά. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη γκαλερί Δεσμός και εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά, διατηρώντας όμως για αρκετά χρόνια τη στενή του σχέση με τη Γαλλία.
Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις, σε Γαλλία, Αγγλία, Ελλάδα και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συμμετείχε επίσης σε αρκετές ομαδικές διοργανώσεις, ιδίως στη Γαλλία (Salon de la Jeune Peinture: 1958, 1959, Salon des Realites Nouvelles: 1972).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Δείτε το έκθεμα

Καλούτσης Βαλέριος


Βιογραφικό

Χανιά 1927-2014

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1927 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1947-1953) με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Συνέχισε τις σπουδές του στη St Martin’s School of Art του Λονδίνου και στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι όπου έζησε και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Το σύνολο του έργου του αποτελείται από θεματικές ενότητες, η κάθε μία από τις οποίες αποτελεί σχόλιο πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Τα πρώτα του έργα βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης σε ένα εικαστικό κύκλο που συνδυάζει τυχαία υλικά και θραύσματα από σωλήνες και μηχανήματα. Ακολουθεί η ενασχόληση του με τη φωτοκινητική τέχνη μέσα από την ενότητα «Kinoptics», όπου κεντρική ιδέα είναι η διαρκώς εναλλασσόμενη φόρμα μέσα από διάφορα τεχνολογικά υλικά. Στη συνέχεια στρέφεται στην παραστατική ζωγραφική με σκοπό να σχολιάσει την έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας και τον καταιγισμό των πληροφοριών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος, δημιουργεί τη σειρά Naturmatic (αυτοματοποιημένη φύση), όπου χρησιμοποιεί τεχνολογικά εξαρτήματα και φωτογραφίες για να εκφράσει την ιδέα μιας φύσης, όπου τα διάφορα φυσικά στοιχεία της αντικαθίστανται από τεχνητά. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη γκαλερί Δεσμός και εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά, διατηρώντας όμως για αρκετά χρόνια τη στενή του σχέση με τη Γαλλία.
Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις, σε Γαλλία, Αγγλία, Ελλάδα και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συμμετείχε επίσης σε αρκετές ομαδικές διοργανώσεις, ιδίως στη Γαλλία (Salon de la Jeune Peinture: 1958, 1959, Salon des Realites Nouvelles: 1972).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Δείτε το έκθεμα

Καλούτσης Βαλέριος


Βιογραφικό

Χανιά 1927-2014

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1927 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1947-1953) με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Συνέχισε τις σπουδές του στη St Martin’s School of Art του Λονδίνου και στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι όπου έζησε και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Το σύνολο του έργου του αποτελείται από θεματικές ενότητες, η κάθε μία από τις οποίες αποτελεί σχόλιο πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Τα πρώτα του έργα βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης σε ένα εικαστικό κύκλο που συνδυάζει τυχαία υλικά και θραύσματα από σωλήνες και μηχανήματα. Ακολουθεί η ενασχόληση του με τη φωτοκινητική τέχνη μέσα από την ενότητα «Kinoptics», όπου κεντρική ιδέα είναι η διαρκώς εναλλασσόμενη φόρμα μέσα από διάφορα τεχνολογικά υλικά. Στη συνέχεια στρέφεται στην παραστατική ζωγραφική με σκοπό να σχολιάσει την έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας και τον καταιγισμό των πληροφοριών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος, δημιουργεί τη σειρά Naturmatic (αυτοματοποιημένη φύση), όπου χρησιμοποιεί τεχνολογικά εξαρτήματα και φωτογραφίες για να εκφράσει την ιδέα μιας φύσης, όπου τα διάφορα φυσικά στοιχεία της αντικαθίστανται από τεχνητά. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη γκαλερί Δεσμός και εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά, διατηρώντας όμως για αρκετά χρόνια τη στενή του σχέση με τη Γαλλία.
Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις, σε Γαλλία, Αγγλία, Ελλάδα και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συμμετείχε επίσης σε αρκετές ομαδικές διοργανώσεις, ιδίως στη Γαλλία (Salon de la Jeune Peinture: 1958, 1959, Salon des Realites Nouvelles: 1972).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Δείτε το έκθεμα

Καλούτσης Βαλέριος


Βιογραφικό

Χανιά 1927-2014

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1927 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1947-1953) με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Συνέχισε τις σπουδές του στη St Martin’s School of Art του Λονδίνου και στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι όπου έζησε και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Το σύνολο του έργου του αποτελείται από θεματικές ενότητες, η κάθε μία από τις οποίες αποτελεί σχόλιο πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Τα πρώτα του έργα βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης σε ένα εικαστικό κύκλο που συνδυάζει τυχαία υλικά και θραύσματα από σωλήνες και μηχανήματα. Ακολουθεί η ενασχόληση του με τη φωτοκινητική τέχνη μέσα από την ενότητα «Kinoptics», όπου κεντρική ιδέα είναι η διαρκώς εναλλασσόμενη φόρμα μέσα από διάφορα τεχνολογικά υλικά. Στη συνέχεια στρέφεται στην παραστατική ζωγραφική με σκοπό να σχολιάσει την έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας και τον καταιγισμό των πληροφοριών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος, δημιουργεί τη σειρά Naturmatic (αυτοματοποιημένη φύση), όπου χρησιμοποιεί τεχνολογικά εξαρτήματα και φωτογραφίες για να εκφράσει την ιδέα μιας φύσης, όπου τα διάφορα φυσικά στοιχεία της αντικαθίστανται από τεχνητά. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα, ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη γκαλερί Δεσμός και εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά, διατηρώντας όμως για αρκετά χρόνια τη στενή του σχέση με τη Γαλλία.
Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις, σε Γαλλία, Αγγλία, Ελλάδα και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συμμετείχε επίσης σε αρκετές ομαδικές διοργανώσεις, ιδίως στη Γαλλία (Salon de la Jeune Peinture: 1958, 1959, Salon des Realites Nouvelles: 1972).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Δείτε το έκθεμα

Καμπελόπουλος Κάρολος


Βιογραφικό

Κάϊρο 1931- Χανιά 2019

Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ασκεί το επάγγελμα του δικηγόρου από το 1966. Στη ζωγραφική είναι αυτοδίδακτος. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από ασαφή, ρευστά περιγράμματα και σκοτεινή παλέτα, ενώ η θεματολογία εμφανίζεται ασυνήθης με αναφορές στο χώρο του δυτικοευρωπαϊκού παρελθόντος, τη μουσική, το θέατρο, τους θρύλους των λαών, τη Βίβλο, αλλά και τις νεκρές φύσεις. Παντού είναι διάχυτος ένας ρομαντικός βιζιονισμός με σουρεαλιστικές προεκτάσεις που παραπέμπουν σε έργα του O. Redon ή του συμβολιστή G. Moreau.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κανά Ειρήνη


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1954. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δασκάλους τον Π. Τέτση στη ζωγραφική και το Β. Βασιλειάδη στη σκηνογραφία. Η τέχνη της κινείται μέσα σε εξπρεσιονιστικά πλαίσια, με κύριο θέμα το ύπαιθρο. Η πινελιά της χειρονομιακή, η χρωματική της κλίμακα ευαίσθητη στις αρμονίες των μεσαίων τόνων και το υλικό της πυκνό. Όλα αυτά μαζί, της επιτρέπουν να συνθέτει έργα με ιδιαίτερα φορτισμένη ψυχική και ονειρική ατμόσφαιρα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κανακάκης Ιωάννης


Βιογραφικό

Ρέθυμνο 1903-Αθήνα 1978

Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1903. Σπούδασε αρχικά στη Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1924-28) και στην Ακαδημία Φυσικής Αγωγής (1927-29) και στη συνέχεια σπούδασε γλυπτική και ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την περίοδο 1928-35, κοντά στους Θ. Θωμόπουλο, Δ. Μπισκίνη, Γ. Ιακωβίδη και Κ. Παρθένη. Τέλος, σπούδασε στη Σχολή Τοπογράφων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1938-40). Στις αρχές της δεκαετίας του ’30, εμπνεόμενος από τις σοσιαλιστικές ιδέες, φιλοτέχνησε μια σειρά έργων σε γύψο, με έντονη εξπρεσιονιστική διάθεση. Πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση και με το έργο του άσκησε δυναμική κριτική στις κοινωνικές συνθήκες της εποχής. Σταδιακά, μετά τον πόλεμο, το έργο του περιορίστηκε στα πλαίσια της συμβατικής επαγγελματικής διεκπεραίωσης μνημείων, ανδριάντων, προτομών και μεταλλίων. Υφολογικά, ακολούθησε το πρότυπο της ρεαλιστικής σχολής, με μία διάθεση ρητορείας και συμβολισμού στις μνημειακές συνθέσεις του, και με μία περιγραφική και αφηγηματική τάση στα μετάλλια και τα ανάγλυφα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κανακάκης Ιωάννης


Βιογραφικό

Ρέθυμνο 1903-Αθήνα 1978

Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1903. Σπούδασε αρχικά στη Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1924-28) και στην Ακαδημία Φυσικής Αγωγής (1927-29) και στη συνέχεια σπούδασε γλυπτική και ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την περίοδο 1928-35, κοντά στους Θ. Θωμόπουλο, Δ. Μπισκίνη, Γ. Ιακωβίδη και Κ. Παρθένη. Τέλος, σπούδασε στη Σχολή Τοπογράφων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1938-40). Στις αρχές της δεκαετίας του ’30, εμπνεόμενος από τις σοσιαλιστικές ιδέες, φιλοτέχνησε μια σειρά έργων σε γύψο, με έντονη εξπρεσιονιστική διάθεση. Πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση και με το έργο του άσκησε δυναμική κριτική στις κοινωνικές συνθήκες της εποχής. Σταδιακά, μετά τον πόλεμο, το έργο του περιορίστηκε στα πλαίσια της συμβατικής επαγγελματικής διεκπεραίωσης μνημείων, ανδριάντων, προτομών και μεταλλίων. Υφολογικά, ακολούθησε το πρότυπο της ρεαλιστικής σχολής, με μία διάθεση ρητορείας και συμβολισμού στις μνημειακές συνθέσεις του, και με μία περιγραφική και αφηγηματική τάση στα μετάλλια και τα ανάγλυφα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κανακάκης Ιωάννης


Βιογραφικό

Ρέθυμνο 1903-Αθήνα 1978

Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1903. Σπούδασε αρχικά στη Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1924-28) και στην Ακαδημία Φυσικής Αγωγής (1927-29) και στη συνέχεια σπούδασε γλυπτική και ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την περίοδο 1928-35, κοντά στους Θ. Θωμόπουλο, Δ. Μπισκίνη, Γ. Ιακωβίδη και Κ. Παρθένη. Τέλος, σπούδασε στη Σχολή Τοπογράφων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1938-40). Στις αρχές της δεκαετίας του ’30, εμπνεόμενος από τις σοσιαλιστικές ιδέες, φιλοτέχνησε μια σειρά έργων σε γύψο, με έντονη εξπρεσιονιστική διάθεση. Πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση και με το έργο του άσκησε δυναμική κριτική στις κοινωνικές συνθήκες της εποχής. Σταδιακά, μετά τον πόλεμο, το έργο του περιορίστηκε στα πλαίσια της συμβατικής επαγγελματικής διεκπεραίωσης μνημείων, ανδριάντων, προτομών και μεταλλίων. Υφολογικά, ακολούθησε το πρότυπο της ρεαλιστικής σχολής, με μία διάθεση ρητορείας και συμβολισμού στις μνημειακές συνθέσεις του, και με μία περιγραφική και αφηγηματική τάση στα μετάλλια και τα ανάγλυφα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κάνθος Τηλέμαχος


Βιογραφικο

‘Αλωνα Κύπρου 1910 – Λευκωσία 1993

Γεννήθηκε στην Άλωνα της Κύπρου το 1910. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την περίοδο 1929-1932 και 1934-38 με δασκάλους τους Ο. Αργυρό, Δ. Μπισκίνη, Σ. Βικάτο, Κ. Παρθένη και Γ. Κεφαλληνό. Ο πόλεμος τον έφερε πίσω στην Κύπρο όπου έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του, το 1993. Από το 1942 έως το 1969 ασχολήθηκε και με την εκπαίδευση. Τη δεκαετία του ‘40 πρωτοστάτησε στη δημιουργία ντόπιας θεατρικής κίνησης, αναλαμβάνοντας τη σκηνογραφία και την ενδυματολογία δεκάδων θεατρικών παραστάσεων του νεοσύστατου τότε κυπριακού θεάτρου. Το έργο του, είναι ολοκληρωτικά εμπνευσμένο από το τοπίο και τους ανθρώπους της Κύπρου, ενώ αφετηρία των προσωπικών εικαστικών του αναζητήσεων, αποτέλεσε η τοπιογραφική ζωγραφική του 19ου αιώνα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κανιάρης Βλάσσης


Βιογραφικό

Αθήνα 1928-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1928. Αρχικά, φοίτησε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, την οποία όμως εγκατέλειψε για να σπουδάσει ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την περίοδο 1950-55, με δασκάλους τον Ο. Αργυρό, το Γ. Παππά και το νεοεκλεγέντα τότε Γ. Μόραλη. Παράλληλα, εργάστηκε ως βοηθός του Γ. Τσαρούχη σε σκηνογραφικές παραγγελίες της εποχής. Το 1956 εγκαταστάθηκε στη Ρώμη, όπου παρέμεινε ως το 1960, για να μετακινηθεί στη συνέχεια στο Παρίσι ως το 1967. Το 1952 εγκαινίασε την εκθεσιακή του δραστηριότητα με τη συμμετοχή του στην Πανελλήνια Έκθεση ενώ το 1958 διοργάνωσε την παρθενική του ατομική έκθεση στην γκαλερί Ζυγός, η οποία ήταν και η πρώτη ατομική έκθεση αφηρημένης ζωγραφικής στην Ελλάδα. Η επιστροφή του στην Ελλάδα, συνέπεσε με την επιβολή της Δικτατορίας. Το 1975 εκλέχθηκε καθηγητής στην έδρα της Ζωγραφικής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα. Αποτέλεσε κορυφαίο εκπρόσωπο της λεγόμενης «γενιάς του ‘60», των δημιουργών δηλαδή εκείνων που υπερέβησαν το αδιέξοδο της «ελληνικότητας» της τέχνης και συστοιχήθηκαν προς ένα διεθνές λεξιλόγιο (Τάκης, Κεσσανλής, Τσόκλης, Παύλος, Χρύσα, Δανιήλ κ.α.). Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Δείτε το έκθεμα

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Δείτε το έκθεμα

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Δείτε το έκθεμα

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Δείτε το έκθεμα

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Δείτε το έκθεμα

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Δείτε το έκθεμα

Καραβούσης Σαράντης


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2011

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Γ. Μόραλη. Παράλληλα, ασχολήθηκε με την τέχνη της τοιχογραφίας και με τη σκηνογραφία. Το 1965-66, με υποτροφία ταξίδεψε και μελέτησε συστηματικά την αρχαία, βυζαντινή και λαϊκή τέχνη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, φοίτησε στο τμήμα χαρακτικής στην Ecole des beaux Arts και στην Ecole Pratique des Hautes Etude θεωρητικά μαθήματα. Τοπία, εσωτερικά, και νεκρές φύσεις απαρτίζουν τη θεματογραφία του έργου του, το οποίο κινείται στο χώρο της μεταφυσικής ζωγραφικής, με επιρροές από τον Giorgio de Chirico και τον Giorgio Morandi. Πέθανε στην Αθήνα το 2011.

Δείτε το έκθεμα

Καράς Xρίστος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1930 και σπούδασε αρχικά στην Πάντειο (1948-1950) και στη συνέχεια στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1951-1955), στο εργαστήριο ζωγραφικής των Γ. Μόραλη και Α. Γεωργιάδη καθώς και στο εργαστήριο γλυπτικής του Γ. Παππά. Με υποτροφία του ΙΚΥ, συνέχισε τις σπουδές του πάνω στην τεχνοτροπία του φρέσκο, στην Ecole des Beaux Arts του Παρισιού (1957-60). Γύρω στα 1959, αρχίζει να συνθέτει κολλάζ από σκισμένες αφίσες, αποσπάσματα εφημερίδων και άλλα χαρτικά υλικά, τονίζοντας την τυπογραφική γραφή, τα γαιώδη χρώματα και τη ματιέρα, ως απόρροια των πολλαπλών επικολλημένων επιφανειών. Η αυστηρή δομή αυτών των έργων σταδιακά απελευθερώνεται, καθώς ανιχνεύει παράλληλα τις δυνατότητες της άμορφης τέχνης και πειραματίζεται με τη χειρονομιακή πινελιά, το αβαθές πεδίο και τη σκούρα χρωματική κλίμακα, ενώ στην πορεία η φιγούρα κάνει σιγά σιγά την εμφάνιση της, προαναγγέλλοντας τη φάση του παραστατικού εξπρεσιονισμού που διανύει από το 1964 έως το 1968.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κασαβέλης Ιωάννης


Βιογραφικό

Πειραιάς 1940-1976

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1940 και πραγματοποίησε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής την περίοδο 1959-1963. Τα θέματα του ήταν κυρίως προσωπογραφίες, σκηνές της καθημερινής ζωής, φτωχογειτονιές του Πειραιά καθώς και συμβολικές συνθέσεις, τις οποίες απέδιδε με έντονα χρώματα, σχεδιαστική απλότητα και έμφαση στο δραματικό περιεχόμενο. Πέθανε στον Πειραιά το 1976.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κατζουράκης Κυριάκος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε ζωγραφική, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο το Γ. Μόραλη, και σκηνογραφία με το Β. Βασιλειάδη (1963 – 1968). Το 1969, μαζί με τους Γ. Βαλαβανίδη, Κ. Δίγκα, Χ. Μπότσογλου και Γ. Ψυχοπαίδη, δημιούργησε την ομάδα «Νέοι Έλληνες Ρεαλιστές» που διαλύθηκε το 1972. Από το 1972 έως το 1985 έζησε στο Λονδίνο, όπου έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη χαρακτική στo St Martins School of Art και στο Croydon College of Art. Στη ζωγραφική του, δανείζεται πρότυπα από τη μουσειακή τέχνη (θέματα από έργα των Velasquez, David, Τσαρούχη), τα οποία συνδυάζει με μνήμες από την πρόσφατη ελληνική ιστορία και τα εντάσσει σε χώρο φανταστικό, γεμάτο προκλητικές αντιθέσεις, όπου συνυπάρχουν ετερόκλητα θέματα, ελκυστικά και ενοχλητικά μαζί. Στα μεταγενέστερα έργα του, στρέφεται σε ένα περισσότερο εξπρεσιονιστικό ύφος, δημιουργώντας δραματικές συνθέσεις επικού χαρακτήρα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κατζουράκης Κυριάκος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε ζωγραφική, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο το Γ. Μόραλη, και σκηνογραφία με το Β. Βασιλειάδη (1963 – 1968). Το 1969, μαζί με τους Γ. Βαλαβανίδη, Κ. Δίγκα, Χ. Μπότσογλου και Γ. Ψυχοπαίδη, δημιούργησε την ομάδα «Νέοι Έλληνες Ρεαλιστές» που διαλύθηκε το 1972. Από το 1972 έως το 1985 έζησε στο Λονδίνο, όπου έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη χαρακτική στo St Martins School of Art και στο Croydon College of Art. Στη ζωγραφική του, δανείζεται πρότυπα από τη μουσειακή τέχνη (θέματα από έργα των Velasquez, David, Τσαρούχη), τα οποία συνδυάζει με μνήμες από την πρόσφατη ελληνική ιστορία και τα εντάσσει σε χώρο φανταστικό, γεμάτο προκλητικές αντιθέσεις, όπου συνυπάρχουν ετερόκλητα θέματα, ελκυστικά και ενοχλητικά μαζί. Στα μεταγενέστερα έργα του, στρέφεται σε ένα περισσότερο εξπρεσιονιστικό ύφος, δημιουργώντας δραματικές συνθέσεις επικού χαρακτήρα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κατράκη Βάσω


Βιογραφικό

Μεσολόγγι 1914- Αθήνα 1988

Γεννήθηκε στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας το 1914. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Κ. Παρθένη, και χαρακτική με το Γ. Κεφαλληνό. Κατά το διάστημα των σπουδών της, κέρδισε τρίμηνη υποτροφία στη ζωγραφική, ένα βραβείο και δύο επαίνους στη χαρακτική. Στη διάρκεια της Κατοχής, οργανωμένη στην Αντίσταση, σχεδίασε και τύπωσε πολλά παράνομα έντυπα και μονόφυλλα. Ο εξπρεσιονισμός και η αναβίωση των παραδοσιακών τεχνικών της χαρακτικής που σημειώθηκαν στην Ευρώπη στις αρχές του αιώνα, διαμόρφωσαν σημαντικά την καλλιτεχνική της προσωπικότητα. Στοιχεία από την αρχαία ελληνική τέχνη την επηρέασαν επίσης ουσιαστικά (μορφές κυκλαδικών ειδωλίων). Ο άνθρωπος, που αποτελεί το βασικό της θέμα, από μέλος μιας κοινωνικής ομάδας μετατρέπεται σε μορφή σύμβολο. Μέσα από το συνολικό της έργο καταθέτει μία προσωπική στάση ζωής και μια κοινωνική διαμαρτυρία που ποτέ όμως δεν γίνεται ακραία. Πέθανε στην Αθήνα το 1988.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κελαϊδή Μαρία


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1985-1991) με δάσκαλο τον Τ. Πατρασκίδη, και στο Edinburgh College of Art, στη Σκωτία. Η θεματογραφία της, αποτελείται από αφηρημένα τοπία που κινούνται στη σφαίρα του φανταστικού. Η ζωγραφική της χαρακτηρίζεται από έντονα εξπρεσιονιστικά στοιχεία στην οποία πολλές φορές ενσωματώνει και το κολάζ. Χρησιμοποιεί μία πλούσια σε εναλλαγές θερμών και ψυχρών τόνων χρωματική κλίμακα, την οποία χειρίζεται με δυναμικές πινελιές. Στις συνθέσεις της, πραγματεύεται με ευαισθησία το τοπίο, επιχειρώντας όχι την πιστή αναπαράστασή του αλλά αναζητώντας την υποκειμενική του αλήθεια.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κελαϊδή Μαρία


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1985-1991) με δάσκαλο τον Τ. Πατρασκίδη, και στο Edinburgh College of Art, στη Σκωτία. Η θεματογραφία της, αποτελείται από αφηρημένα τοπία που κινούνται στη σφαίρα του φανταστικού. Η ζωγραφική της χαρακτηρίζεται από έντονα εξπρεσιονιστικά στοιχεία στην οποία πολλές φορές ενσωματώνει και το κολάζ. Χρησιμοποιεί μία πλούσια σε εναλλαγές θερμών και ψυχρών τόνων χρωματική κλίμακα, την οποία χειρίζεται με δυναμικές πινελιές. Στις συνθέσεις της, πραγματεύεται με ευαισθησία το τοπίο, επιχειρώντας όχι την πιστή αναπαράστασή του αλλά αναζητώντας την υποκειμενική του αλήθεια.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κελαϊδή Μαρία


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1985-1991) με δάσκαλο τον Τ. Πατρασκίδη, και στο Edinburgh College of Art, στη Σκωτία. Η θεματογραφία της, αποτελείται από αφηρημένα τοπία που κινούνται στη σφαίρα του φανταστικού. Η ζωγραφική της χαρακτηρίζεται από έντονα εξπρεσιονιστικά στοιχεία στην οποία πολλές φορές ενσωματώνει και το κολάζ. Χρησιμοποιεί μία πλούσια σε εναλλαγές θερμών και ψυχρών τόνων χρωματική κλίμακα, την οποία χειρίζεται με δυναμικές πινελιές. Στις συνθέσεις της, πραγματεύεται με ευαισθησία το τοπίο, επιχειρώντας όχι την πιστή αναπαράστασή του αλλά αναζητώντας την υποκειμενική του αλήθεια.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κελαϊδής Βασίλης


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1938. Σπούδασε ζωγραφική, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1955-60) με δάσκαλο τον Α. Γεωργιάδη, και ψηφιδωτό (1960-62) με την Ε. Βοΐλα. Επηρεασμένος από το σουρεαλιστικό κίνημα, ζωγραφίζει θέματα που κινούνται ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα: ανθρώπινες μορφές, μακρινές και απόκοσμες, στέκουν σαν απολιθώματα μέσα σ’ ένα άγονο και απρόσωπο τοπίο. Τα έργα του, καμωμένα συνήθως με ακρυλικά χρώματα, έχουν έντονο συμβολισμό και αποτελούν μαρτυρίες μιας τέχνης με σαφείς κοινωνικοκριτικούς προσανατολισμούς. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτουν την υπαρξιακή αγωνία και το καθημερινό άγχος του σύγχρονου ανθρώπου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κεφαλληνός Γιώργος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1931. Σπούδασε ζωγραφική στην Καλλιτεχνική Σχολή Κέρκυρας από το 1952, με δασκάλους τους Α. Κόντη και Ν. Ζερβό, και συνέχισε με ελεύθερες σπουδές. Με τη χαρακτική, ασχολείται ως αυτοδίδακτος από το 1975. Ενδιαφέρεται για όλες τις θεματικές περιοχές και ιδιαίτερα για ότι σχετίζεται με την Κέρκυρα,-ανθρώπους, τοπία, εκδηλώσεις- ασχολείται με την ηθογραφία, την τοπιογραφία, την προσωπογραφία και τη νεκρή φύση τόσο στη ζωγραφική όσο και στη χαρακτική του. Η δουλειά του, κινείται στα πλαίσια μιας περισσότερο προσωπικής κατεύθυνσης, στην οποία συνδυάζονται στοιχεία του αντικειμενικού ρεαλισμού με πιο λαϊκούς τύπους.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κεφαλληνός Γιώργος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1931. Σπούδασε ζωγραφική στην Καλλιτεχνική Σχολή Κέρκυρας από το 1952, με δασκάλους τους Α. Κόντη και Ν. Ζερβό, και συνέχισε με ελεύθερες σπουδές. Με τη χαρακτική, ασχολείται ως αυτοδίδακτος από το 1975. Ενδιαφέρεται για όλες τις θεματικές περιοχές και ιδιαίτερα για ότι σχετίζεται με την Κέρκυρα,-ανθρώπους, τοπία, εκδηλώσεις- ασχολείται με την ηθογραφία, την τοπιογραφία, την προσωπογραφία και τη νεκρή φύση τόσο στη ζωγραφική όσο και στη χαρακτική του. Η δουλειά του, κινείται στα πλαίσια μιας περισσότερο προσωπικής κατεύθυνσης, στην οποία συνδυάζονται στοιχεία του αντικειμενικού ρεαλισμού με πιο λαϊκούς τύπους.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κοκονάκη Αγγελική


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1970. Σπούδασε γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1990-1997) με δασκάλους τους Θ. Παπαγιάννη, Ε. Πανουργία και Ν. Τρανό, ζωγραφική (1997-2003) με το Δ. Μυταρά και Ζ. Αρβανίτη και ψηφιδωτό (1992-1996) με τον Ι. Βαλαβανίδη και τη Δ. Αγγελίδου. Διδάσκει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο τμήμα ψηφιδωτού από το 1998 μέχρι σήμερα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κομιανού Άρια


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2015

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1960-1969), με δάσκαλο τον Κ. Γραμματόπουλο, και παράλληλα τυπογραφία και τέχνη του βιβλίου. Η θεματογραφία της έχει ως αφετηρία διάφορα θέματα, όπως πουλιά, λουλούδια και γυναικείες μορφές αποσπασματικά δοσμένες, έτσι ώστε να παίρνουν συμβολικές προεκτάσεις. Αυτό που κυριαρχεί στο σύνολο του έργου της είναι το ενιαίο και καθαρά προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, ένα λεξιλόγιο που βασίζεται στον υπαινικτικό χαρακτήρα του χώρου και στα συχνά αινιγματικά θέματα. Το κλίμα μέσα στο οποίο κινείται η χαρακτική της είναι ένας συνδυασμός σουρεαλιστικής ελευθερίας και εξπρεσιονιστικής έντασης και δυναμισμού. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με συμμετοχές σε Πανελλήνιες εκθέσεις (1963, 1965, 1969, 1971, 1973, 1987), όπως και σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων στις Μπιενάλε χαρακτικής Αλεξάνδρειας 1971, Μπάντεν-Μπάντεν 1983, Ταϊπέι Ταϊβάν 1987, 1989, Ρώμης 1995, στην Mostra Internazionale di Bianco e Nero, Λουγκάνο 1966, στην Xylonmuseum Σβέτσινγκεν 1994, στην Ibizagrafik, Ισπανία 1994, και σε σημαντικά αφιερώματα στην τέχνη της χαρακτικής. Πέθανε στην Αθήνα το 2015.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κομιανού Άρια


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2015

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1960-1969), με δάσκαλο τον Κ. Γραμματόπουλο, και παράλληλα τυπογραφία και τέχνη του βιβλίου. Η θεματογραφία της έχει ως αφετηρία διάφορα θέματα, όπως πουλιά, λουλούδια και γυναικείες μορφές αποσπασματικά δοσμένες, έτσι ώστε να παίρνουν συμβολικές προεκτάσεις. Αυτό που κυριαρχεί στο σύνολο του έργου της είναι το ενιαίο και καθαρά προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, ένα λεξιλόγιο που βασίζεται στον υπαινικτικό χαρακτήρα του χώρου και στα συχνά αινιγματικά θέματα. Το κλίμα μέσα στο οποίο κινείται η χαρακτική της είναι ένας συνδυασμός σουρεαλιστικής ελευθερίας και εξπρεσιονιστικής έντασης και δυναμισμού. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με συμμετοχές σε Πανελλήνιες εκθέσεις (1963, 1965, 1969, 1971, 1973, 1987), όπως και σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων στις Μπιενάλε χαρακτικής Αλεξάνδρειας 1971, Μπάντεν-Μπάντεν 1983, Ταϊπέι Ταϊβάν 1987, 1989, Ρώμης 1995, στην Mostra Internazionale di Bianco e Nero, Λουγκάνο 1966, στην Xylonmuseum Σβέτσινγκεν 1994, στην Ibizagrafik, Ισπανία 1994, και σε σημαντικά αφιερώματα στην τέχνη της χαρακτικής. Πέθανε στην Αθήνα το 2015.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κομιανού Άρια


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2015

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1960-1969), με δάσκαλο τον Κ. Γραμματόπουλο, και παράλληλα τυπογραφία και τέχνη του βιβλίου. Η θεματογραφία της έχει ως αφετηρία διάφορα θέματα, όπως πουλιά, λουλούδια και γυναικείες μορφές αποσπασματικά δοσμένες, έτσι ώστε να παίρνουν συμβολικές προεκτάσεις. Αυτό που κυριαρχεί στο σύνολο του έργου της είναι το ενιαίο και καθαρά προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, ένα λεξιλόγιο που βασίζεται στον υπαινικτικό χαρακτήρα του χώρου και στα συχνά αινιγματικά θέματα. Το κλίμα μέσα στο οποίο κινείται η χαρακτική της είναι ένας συνδυασμός σουρεαλιστικής ελευθερίας και εξπρεσιονιστικής έντασης και δυναμισμού. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με συμμετοχές σε Πανελλήνιες εκθέσεις (1963, 1965, 1969, 1971, 1973, 1987), όπως και σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων στις Μπιενάλε χαρακτικής Αλεξάνδρειας 1971, Μπάντεν-Μπάντεν 1983, Ταϊπέι Ταϊβάν 1987, 1989, Ρώμης 1995, στην Mostra Internazionale di Bianco e Nero, Λουγκάνο 1966, στην Xylonmuseum Σβέτσινγκεν 1994, στην Ibizagrafik, Ισπανία 1994, και σε σημαντικά αφιερώματα στην τέχνη της χαρακτικής. Πέθανε στην Αθήνα το 2015.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κομιανού Άρια


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2015

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1960-1969), με δάσκαλο τον Κ. Γραμματόπουλο, και παράλληλα τυπογραφία και τέχνη του βιβλίου. Η θεματογραφία της έχει ως αφετηρία διάφορα θέματα, όπως πουλιά, λουλούδια και γυναικείες μορφές αποσπασματικά δοσμένες, έτσι ώστε να παίρνουν συμβολικές προεκτάσεις. Αυτό που κυριαρχεί στο σύνολο του έργου της είναι το ενιαίο και καθαρά προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, ένα λεξιλόγιο που βασίζεται στον υπαινικτικό χαρακτήρα του χώρου και στα συχνά αινιγματικά θέματα. Το κλίμα μέσα στο οποίο κινείται η χαρακτική της είναι ένας συνδυασμός σουρεαλιστικής ελευθερίας και εξπρεσιονιστικής έντασης και δυναμισμού. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με συμμετοχές σε Πανελλήνιες εκθέσεις (1963, 1965, 1969, 1971, 1973, 1987), όπως και σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων στις Μπιενάλε χαρακτικής Αλεξάνδρειας 1971, Μπάντεν-Μπάντεν 1983, Ταϊπέι Ταϊβάν 1987, 1989, Ρώμης 1995, στην Mostra Internazionale di Bianco e Nero, Λουγκάνο 1966, στην Xylonmuseum Σβέτσινγκεν 1994, στην Ibizagrafik, Ισπανία 1994, και σε σημαντικά αφιερώματα στην τέχνη της χαρακτικής. Πέθανε στην Αθήνα το 2015.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Κομιανού Άρια


Βιογραφικό

Αθήνα 1938-2015

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1960-1969), με δάσκαλο τον Κ. Γραμματόπουλο, και παράλληλα τυπογραφία και τέχνη του βιβλίου. Η θεματογραφία της έχει ως αφετηρία διάφορα θέματα, όπως πουλιά, λουλούδια και γυναικείες μορφές αποσπασματικά δοσμένες, έτσι ώστε να παίρνουν συμβολικές προεκτάσεις. Αυτό που κυριαρχεί στο σύνολο του έργου της είναι το ενιαίο και καθαρά προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, ένα λεξιλόγιο που βασίζεται στον υπαινικτικό χαρακτήρα του χώρου και στα συχνά αινιγματικά θέματα. Το κλίμα μέσα στο οποίο κινείται η χαρακτική της είναι ένας συνδυασμός σουρεαλιστικής ελευθερίας και εξπρεσιονιστικής έντασης και δυναμισμού. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με συμμετοχές σε Πανελλήνιες εκθέσεις (1963, 1965, 1969, 1971, 1973, 1987), όπως και σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων στις Μπιενάλε χαρακτικής Αλεξάνδρειας 1971, Μπάντεν-Μπάντεν 1983, Ταϊπέι Ταϊβάν 1987, 1989, Ρώμης 1995, στην Mostra Internazionale di Bianco e Nero, Λουγκάνο 1966, στην Xylonmuseum Σβέτσινγκεν 1994, στην Ibizagrafik, Ισπανία 1994, και σε σημαντικά αφιερώματα στην τέχνη της χαρακτικής. Πέθανε στην Αθήνα το 2015.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δείτε το έκθεμα

Page 1 of 2
1 2
Page 1 of 2
1 2