Σακαγιάν Εδουάρδος


Βιογραφικό

(1957)

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1957 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1976–1981), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη και Δ. Μυταρά. Συνέχισε με υποτροφία, στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι, με το L. Cremonini. Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της ζωγραφικής του, είναι η υπερεκφραστική ένταση. Πρωταγωνιστικό ρόλο στις συνθέσεις του, παίζουν οι φιγούρες ανθρώπων, από το άμεσο περιβάλλον του, κυρίως της μητέρας του, σε εικόνες απαισιόδοξες και σχεδόν εφιαλτικές. Η υψηλή χρωματικότητα, η αποσπασματική περιγραφή και οι παραμορφωτικές επεμβάσεις, είναι στοιχεία που θα παραμείνουν στο έργο του, ως γόνιμα γνωρίσματα μιας εξπρεσιονιστικής γραφής. Έχει αποσπάσει διάφορα βραβεία ζωγραφικής: Prix de l’Académie de Médicine de France (1987), «The Τrophies of Colour. Τhe Lefranc-Bourgeois National Award for Painting», Lefranc-Bourgeois, Cirque d’Hivers, Παρίσι (1992), Βραβείο Ζωγραφικής της 18ης Μπιενάλε Αλεξανδρείας (1994). Έργα του ανήκουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές εντός και εκτός Ελλάδος. Ζεί και εργάζεται στην Αθήνα και στο Παρίσι.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλάσσης Αριστείδης


Βιογραφικό

Ηράκλειο, 1947 – Αθήνα, 2015

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1947 και πραγματοποίησε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής πλάι στο ζωγράφο Α. Αλεξανδρίδη. Ξεκίνησε την καλλιτεχνική του δραστηριότητα, ζωγραφίζοντας ονειρικά τοπία με εξπρεσιονίστικο ύφος. Από τα τέλη της δεκαετίας του ’70, στη θεματολογία του κυριαρχεί ο άνθρωπος της επαρχίας σε καθημερινές και οικογενειακές σκηνές, η μοναξιά του και η σχέση του με το περιβάλλον. Η οργάνωση του χώρου του είναι αυστηρή και η ένταξη της μορφής σ’αυτόν υποβάλλει μιαν υπερρεαλιστική προέκταση. Το περιεχόμενο θα εναρμονιστεί τελειότερα με τη μορφή κατά τη δεκαετία του ’80, όταν περνά στον κριτικό ρεαλισμό. Εκεί, ο άνθρωπος βρίσκεται σε μία εσωτερική αναμέτρηση με το παρελθόν του, προσωπικό και ιστορικό, καθώς και με το κοινωνικό παρόν.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βιτσώρης Δημήτρης


Βιογραφικό

Θεσσαλονίκη 1902 – Αθήνα 1945

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1902. Σε ηλικία δεκαεπτά ετών γράφτηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας την οποία όμως εγκατέλειψε αντιτασσόμενος στους κανόνες της ακαδημαϊκής παιδείας. Το 1923 πήγε στο Μιλάνο και ύστερα στο Βερολίνο. Ακολούθησε η παραμονή του στο Παρίσι, όπου συνεργάστηκε με την εφημερίδα Petit Parisien όπου δημοσίευε σκίτσα. Στην Αθήνα εγκαταστάθηκε οριστικά το 1927 και εξακολούθησε να προμηθεύει με σκίτσα του διάφορα περιοδικά και εφημερίδες. Στη ζωγραφική του καταπιάστηκε με την τοπιογραφία, την προσωπογραφία, αλλά και με πολυπρόσωπες συνθέσεις θρησκευτικού περιεχομένου. Βρήκε το δρόμο του σ’έναν τύπο εξπρεσιονιστικής έκφρασης όπου το χρώμα αποκτά ψυχογραφικό χαρακτήρα. Πλάθοντας το χρώμα, διαμορφώνει σκιτσογραφικά το θέμα του με αδρή πινελιά και μεγάλες σχεδιαστικές απλοποιήσεις. Με τη γλυπτική, άρχισε να καταπιάνεται μετά το 1938. Τα σχετικά λίγα γλυπτά που δημιούργησε (όλα σε πηλό και γύψο) είναι κυρίως κεφάλια. Γνωρίζοντας στο Παρίσι τους μεταροντενικούς, επηρεάζεται στην ντελικάτη και εξπρεσιονίστικη αντιμετώπιση των μορφών του, οι οποίες όπως και στη ζωγραφική του, ενέχουν το χαρακτήρα ενός εύθραυστου μανιερισμού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βικάτος Σπυρίδωνας


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στο Αργοστόλι το 1878. Υπήρξε ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους της Σχολής του Μονάχου. Σπούδασε ζωγραφική στο Σχολείο των Τεχνών, με υποτροφία του μητροπολίτη Αθηνών Γερμανού Καλλιγά (1896-1898), με δασκάλους τους Σ. Προσαλέντη και Νικηφόρο Λύτρα και γλυπτική στο εργαστήριο του Γ.Βρούτου. Στη συνέχεια, με υποτροφία της Μονής Πετράκη και της Ε. Βαλλιάνου, σπούδασε στην Ακαδημία του Μονάχου (1900-1905) με δασκάλους το Ν. Γύζη και τον Λούντβιχ φον Λοφτς, ενώ από το 1909 έως το 1939 δίδαξε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Η μαθητεία του στο Μόναχο στάθηκε καθοριστική για την καλλιτεχνική του διαμόρφωση. Στα έργα του, δουλεμένα αποκλειστικά στο εργαστήριο, διακρίνεται ένα ύφος που συνίσταται στην εκμετάλλευση της αντίθεσης φωτεινού – σκοτεινού με την τεχνική του chiaro-scuro. Χωρίς να ενδιαφέρεται για την ακρίβεια της περιγραφής αλλά για την απόδοση της ψυχικής έκφρασης των εικονιζομένων, βυθίζει στο σκοτάδι ένα μέρος των συνθέσεων του, αφήνοντας να ξεπροβάλλουν ορισμένα ουσιώδη χαρακτηριστικά των μορφών, τα οποία τονίζει με έντονες, φαρδιές, γρήγορες και κοφτές πινελιές καθαρού χρώματος δίνοντας έτσι μία επίφαση ιμπρεσιονιστικής οπτικής.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βερυκάκη Όλγα


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1967. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο εργαστήριο του Δ. Μυταρά και αγιογραφία στο εργαστήρι του Κ. Ξυνόπουλου, απ’όπου αποφοίτησε το 1994. Ως υπότροφος του ΙΚΥ, σπούδασε στο Edinburgh College στο τμήμα Tapestry and Hand Made Paper και στη συνέχεια έλαβε δεύτερο πτυχίο από την ΑΣΚΤ στη χαρακτική. Η σύνθεση, τα υλικά, οι εικόνες και οι έννοιες, αποτελούν τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά της εικαστικής της γλώσσας με τα οποία πλάθει ένα δικό της πολύχρομο κόσμο ο οποίος αιωρείται ανάμεσα σε έναν ιδιότυπο ρεαλισμό, την παντοδυναμία του ονείρου και μια ελευθεριακή κίνηση σκέψης.
Verikaki Olga was born in Chania in 1967. She studied painting in Athens School of Fine Arts, in the workshop of D. Mytaras and hagiography in the workshop of K. Ksinopoulos from where she graduated in 1994. As a scholar of IKY, she studied in Edinburgh College in the Tapestry and Hand Made Paper Department, and later she obtained a second degree from ASFA in engraving. Composition, materials, images, and concepts are the dominant characteristics of her art language with which she creates a personal multicolored world that floats between a special realism, the power of dreams and a free movement of thought

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • • Από τον κατάλογο της έκθεσης «Στους Δρόμους του Ονείρου»
  • «Χανιώτες Δημιουργοί Μαϊος 2002» Έκδοση Δήμου Χανίων

Βαρβεροπούλου Κλεοπάτρα


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε γραφικές τέχνες και ζωγραφική στη σχολή Βακαλό. Οι ζωγραφικές της συνθέσεις κινούνται στο χώρο της αφαίρεσης, στις οποίες συχνά ενσωματώνει διαφορετικά υλικά δίνοντας έμφαση στη δυναμική χρήση του χρώματος και τις γραμμικές αντιστίξεις.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βαζούκου Ειρήνη

Βιογραφικό

(Ρόδος;)

Γεννήθηκε στη Ρόδο. Πραγματοποίησε ελεύθερες σπουδές σχεδίου, ζωγραφικής, με καθηγητές της τους, Χρόνη Μπότσογλου, Παναγιώτη Γράββαλο, Εύα Κεφάλα, Αντώνη Καφάση και Γιάννη Ζιώγα, και γλυπτικής με τον γλύπτη Θόδωρο. Παράλληλα παρακολούθησε παραδόσεις Ιστορίας της Τέχνης με τούς Χάρη Καμπουρίδη και Πόλυ Χατζημάρκου. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. και έχει παρουσιάσει το έργο της σε δεκαπέντε ατομικές εκθέσεις και συν-εκθέσεις. Έργα της βρίσκονται τόσο σε δημόσιες όσο σε ιδιωτικές συλλογές. Όπως αναφέρει η ίδια σε συνέντευξη της στη Ροδιακή, με το έργο της επιδιώκει να αποτυπώσει το ατομικό, το βιωματικό αλλά ταυτόχρονα να αποστασιοποιηθεί από αυτό αναζητώντας την οικουμενική διάσταση του. Στα έργα της απεικονίζεται κυρίως η γυναικεία μορφή, δίνοντας περισσότερη βάση στο σχέδιο και στο χρώμα. Η καλλιτέχνης σήμερα ζει ανάμεσα στη Ρόδο και στην Αθήνα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ευρυδίκη Κοβάνη, “Ειρήνη Βαζούκου: Θέλω να αποστασιοποιηθώ από το εγώ μου και να το κάνω εμείς”, Ροδιακή, 2021, στον διαδικτυακό τόπο: rodiaki.gr
  • Βιογραφικό σημείωμα της Βαζούκου Ειρήνης στον διαδικτυακό τόπο: Art22.gr

Αυγέρος Γιώργος


Βιογραφικό

(1953-2022)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1953. Τις πρώτες γνώσεις πάνω στην τέχνη τις απέκτησε στη Σχολή Σχεδιαστών Γ.Μαρκουλάκη, με δασκάλους τους ζωγράφους Β.Κελαϊδή και Α. Πετρουλάκη, ενώ η δεκαετία του ’70 τον βρίσκει στην Αθήνα, στα εργαστήρια των Γ.Βογιατζή και Β.Κορκόβελου.
Το 1981 πηγαίνει για σπουδές στο Παρίσι, ενώ το 82 τις εγκαταλείπει και εγκαθίσταται πλέον μόνιμα στα Χανιά όπου για μεγάλο διάστημα δουλεύει γλυπτά και κατασκευές. Την περίοδο 1983-1992 ασχολήθηκε με το σχεδιασμό και την κατασκευή κοσμημάτων όπου η βασική πηγή έμπνευσης του είναι η φύση. Στα γλυπτά του συναρμολογεί ετερόκλητα υλικά, κυρίως κατάλοιπα της ηλεκτρονικής τεχνολογίας που τα συνδυάζει με το σύρμα, το ξύλο, το πλέξιγκλας. Τα τελευταία χρόνια η ζωγραφική είναι αυτή που κυριαρχεί στη δουλειά του σε συνδυασμό όμως πολλές φορές με το ανάγλυφο στοιχείο ή την κατασκευή.
George Avgeros was born in Chania in 1953. He attended the Design School of G. Markoulakis, with the painters B. Kelaidis, and A. Petroulakis, while during the 70s he attended the workshops of G. Vogiatzis and B. Korkovelou in Athens. In 1981 he leaves for Paris for studies which eventually he abandons and settles permanently in Chania, where for a long period of time he works on sculptures and constructions. During 1983-1992 he designs and crafts jewelry for which his basic source of inspiration is nature. In his sculptures he combines incongruous materials, mostly remnants of electronic technology combined with wire, wood, and Plexiglas. During the last years of his life painting dominated his work, combined with bas-relief elements or constructions.

Απέργης Αντώνης


Βιογραφικό

(1938-2018)

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1957-1962), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη και Κ. Γραμματόπουλο. Συνέχισε τις σπουδές του (νωπογραφία και ψηφιδωτό, 1966-69) στην Ecole des Beaux-Arts στο Παρίσι, με δασκάλους τους R. Licata και Berthole. Η ζωγραφική, όπως και η χαρακτική του, από τις πρώιμες ακόμη προσπάθειές του, κινείται σε μία κατεύθυνση όπου καθοριστικό ρόλο παίζουν οι καθαρά προσωπικοί τύποι. Πρόκειται για ένα ιδίωμα στο οποίο συνδυάζονται περιγραφικά και φανταστικά στοιχεία, πλαστικές και χρωματικές αξίες, βιόμορφα και γεωμετρικά θέματα. Παρά το γεγονός ότι στα περισσότερα έργα του έχουν κάποια θέση και τα γραμμικά στοιχεία, είναι πάντα ο ρόλος του χρώματος που υποβάλλει το εσωτερικό περιεχόμενο των θεμάτων του. Με το χρώμα υποβάλλεται ένας περισσότερο ποιητικός τόνος που ευνοείται και από την ιδιαίτερη έμφαση στα καμπυλόμορφα θέματα και το συχνά προβληματικό χώρο. Έτσι στις πιο χαρακτηριστικές προσπάθειές του, επικρατεί ένα ονειρικό και λυρικό κλίμα, που πλουτίζει με εξαιρετικές εκφραστικές προεκτάσεις τα σύνολά του. Είχε παρουσιάσει το έργο του σε πολλές ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και πήρε επίσης μέρος σε πολλές ομαδικές σε διάφορες πόλεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως στη Ρώμη, τη Βηρυτό, το Παρίσι και το Σικάγο.
Apergis Antonis was born in Athens in 1938. He studied painting and engraving in Athens School of Fine Arts (1957-1962) with G. Moralis and K. Grammatopoulos. He continued his studies in frescoes and mosaics (1966-69) in Ecole des Beaux-Arts in Paris, with R. Licata and Berthole. His painting as well as his engraving, even from his early tries, move towards a way where personal types hold a key role. It’s an idiom, which combines descriptive and imaginative elements, plastic and color values, biomorphic and geometrical themes. Even though in most of his works linear elements hold a particular position, it is always the role of color that presents the inner subject of his themes. With the use of color, a more poetic tone is presented, which is favored by the emphasis in curve – formed themes and often problematic space. That said, in his most characteristic efforts, prevails a sweet and lyrical tone, enriching with brilliantly expressive extensions his work. He presented his work in many personal exhibitions in Athens and Thessaloniki, and he also took place in many group exhibitions in various cities in Greece and abroad, such as Rome, Beirut, Paris, and Chicago

Ηλεκτρονική Πηγή:

Αντωνόπουλος Άγγελος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε το 1957 στα Τρόπαια Γορτυνίας. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δασκάλους τον Δ. Μυταρά, Δ. Κοκκινίδη, Β. Δημητρέα και σκηνογραφία με δάσκαλο τον Β. Βασιλειάδη. Από το 1989 διδάσκει ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ από το 2013 διευθύνει το Α’ εργαστήριο Ζωγραφικής. Ο χρωματικός περιορισμός, η λιτή και αυστηρή σύνθεση, οι σκληρές αντιπαραθέσεις φωτός και σκιάς, η μετάπλαση της αντικειμενικής πραγματικότητας και η χρήση σουρεαλιστικών και συμβολικών στοιχείων είναι οι παράμετροι που σημασιοδοτούν τη δουλειά του. Συνδυαστικά με τη ζωγραφική και διατηρώντας τη σχεδιαστική ακρίβεια, τη χρωματική λιτότητα και τη συχνή χρήση του μαύρου-άσπρου, στράφηκε προς τις εγκαταστάσεις με γλυπτά και κατασκευές, έργα που είναι συνήθως κατασκευασμένα με μικτές τεχνικές και υλικά ετερόκλητα όπως μέταλλο, γύψο, πλαστικό, συνθετικές ρητίνες, κι άλλα. Στη δουλειά του χρησιμοποιεί ποικίλα εκφραστικά μέσα (φωτογραφίες και πραγματικά αντικείμενα) σε τρισδιάστατες συνθέσεις, δίνοντας έμφαση στη δημιουργική αναδόμηση του πραγματικού χώρου. Η θεματολογία του έχει στο επίκεντρο το ανθρώπινο σώμα, ενώ δεν απουσιάζουν και οι αυτοβιογραφικές αναφορές με ιδιωτικά τοπία μικρής κλίμακας. Ατομικές εκθέσεις του έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ εχει λάβει μέρος και σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ιταλία, Ισπανία, Κροατία, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).
Antonopoulos Aggelos was born in 1957 in Tropaia of Gortinia. He studied painting in Athens School of Fine Arts with D. Mytaras, D. Kokkinidis and B. Dimitreas and scenography with Vassiliadis. Since 1989 he teaches painting in ASFA, and since 2013 he directs the 1st workshop of Painting. The color limitation, the minimal and austere composition, the hard contrast between light and shadow, the recreation of the objective reality and the use of surreal and symbolic elements are the parameters that give meaning to his work. Alongside with painting and maintaining all his artistic characteristics, he turned into the field of constructions with sculptures, works which are usually made with mixed technique and incongruous materials such as metal, plaster cast, synthetic resin etc. In his work he uses various means of expression (photos and real objects) in three-dimensional compositions, emphasizing the creative recreation of the real space. His subjects center around the human body, and at the same time self-biographical elements and private landscapes of small climax aren’t missing. His personal exhibitions have been presented in Greece and Cyprus, and he has also taken place in many group exhibitions in Greece and abroad (Italy, Spain, Croatia, Germany, United Arab Emirates).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Αντωνόπουλος Άγγελος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε το 1957 στα Τρόπαια Γορτυνίας. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δασκάλους τον Δ. Μυταρά, Δ. Κοκκινίδη, Β. Δημητρέα και σκηνογραφία με δάσκαλο τον Β. Βασιλειάδη. Από το 1989 διδάσκει ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ από το 2013 διευθύνει το Α’ εργαστήριο Ζωγραφικής. Ο χρωματικός περιορισμός, η λιτή και αυστηρή σύνθεση, οι σκληρές αντιπαραθέσεις φωτός και σκιάς, η μετάπλαση της αντικειμενικής πραγματικότητας και η χρήση σουρεαλιστικών και συμβολικών στοιχείων είναι οι παράμετροι που σημασιοδοτούν τη δουλειά του. Συνδυαστικά με τη ζωγραφική και διατηρώντας τη σχεδιαστική ακρίβεια, τη χρωματική λιτότητα και τη συχνή χρήση του μαύρου-άσπρου, στράφηκε προς τις εγκαταστάσεις με γλυπτά και κατασκευές, έργα που είναι συνήθως κατασκευασμένα με μικτές τεχνικές και υλικά ετερόκλητα όπως μέταλλο, γύψο, πλαστικό, συνθετικές ρητίνες, κι άλλα. Στη δουλειά του χρησιμοποιεί ποικίλα εκφραστικά μέσα (φωτογραφίες και πραγματικά αντικείμενα) σε τρισδιάστατες συνθέσεις, δίνοντας έμφαση στη δημιουργική αναδόμηση του πραγματικού χώρου. Η θεματολογία του έχει στο επίκεντρο το ανθρώπινο σώμα, ενώ δεν απουσιάζουν και οι αυτοβιογραφικές αναφορές με ιδιωτικά τοπία μικρής κλίμακας. Ατομικές εκθέσεις του έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ εχει λάβει μέρος και σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ιταλία, Ισπανία, Κροατία, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).
Antonopoulos Aggelos was born in 1957 in Tropaia of Gortinia. He studied painting in Athens School of Fine Arts with D. Mytaras, D. Kokkinidis and B. Dimitreas and scenography with Vassiliadis. Since 1989 he teaches painting in ASFA, and since 2013 he directs the 1st workshop of Painting. The color limitation, the minimal and austere composition, the hard contrast between light and shadow, the recreation of the objective reality and the use of surreal and symbolic elements are the parameters that give meaning to his work. Alongside with painting and maintaining all his artistic characteristics, he turned into the field of constructions with sculptures, works which are usually made with mixed technique and incongruous materials such as metal, plaster cast, synthetic resin etc. In his work he uses various means of expression (photos and real objects) in three-dimensional compositions, emphasizing the creative recreation of the real space. His subjects center around the human body, and at the same time self-biographical elements and private landscapes of small climax aren’t missing. His personal exhibitions have been presented in Greece and Cyprus, and he has also taken place in many group exhibitions in Greece and abroad (Italy, Spain, Croatia, Germany, United Arab Emirates).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Ανούση-Ηλία Ρένα


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1934 και σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών κοντά στον Γ.Κεφαλληνό (1952-1957). Το έργο της έχει ως αφετηρία του την ανθρώπινη μορφή, ιδιαίτερα την παιδική, την οποία προσεγγίζει με λυρική διάθεση, αξιοποιώντας το υλικό έκφρασης που επιλέγει κάθε φορά. Έτσι, ενώ στις ξυλογραφίες της επικρατούν ρεαλιστικές τάσεις, στις υδατογραφίες και τα παστέλ παρατηρούνται ιμπρεσιονιστικές διατυπώσεις που βοηθούν στη διαμόρφωση ενός ποιητικού κλίματος με ονειρικές και συμβολικές αναφορές.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Αντύπα Καίτη


Βιογραφικό

(1925- 2006)

Γεννήθηκε στη Κρήτη το 1925. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1943-1947), με δάσκαλο τον Κ. Παρθένη, και στο Παρίσι, στο εργαστήριο του F. Leger (1947-48). Από τις πρώτες κιόλας ανθρωποκεντρικές συνθέσεις της διαφαίνονται οι αφαιρετικές της τάσεις. Γύρω στα 1960, στο αφηρημένο πια ιδίωμά της, τον τόνο δίνει το θέμα του πλέγματος που μπορεί να έχει και συμβολικές προεκτάσεις. Στα έργα αυτά επικρατεί η καθαρή γεωμετρική αφαίρεση, με έκδηλη την τάση διερεύνησης των δυνατοτήτων της γραμμής και των γεωμετρικών σχημάτων. Από το 1983 και έπειτα συνθέτει επιτοίχιες κατασκευές από σίδερο και ξύλο, επιζωγραφισμένες με ακρυλικά χρώματα, που υποβάλλουν την κίνηση με μία οπτική ψευδαίσθηση. Παράλληλα, ασχολήθηκε και με τη χαρακτική. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές, ατομικές εκθέσεις (Μέρλιν 1965, Σύγχρονη Χαρακτική 1980, Μέδουσα 1983, 1987, 1991 κ.ά), σε Πανελλήνιες Εκθέσεις (1948, 1952, 1967, 1987), σε θεματικές ομαδικές και σε μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις, όπως στις Μπιενάλε Χαρακτικής του Μπάντεν-Μπάντεν 1981, της Λουμπλιάνα 1983, 1987, του Φρέντρικσταντ 1986, 1992, της Κρακοβίας 1986, 1988, στην Intergrafik στο Βερολίνο 1987, 1990 κ.ά

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Ανδρέου Κώστας


Βιογραφικό

Σάο Πάoλο, 1917- Αθήνα, 2007

Γεννήθηκε στο Sao Paolo της Βραζιλία το 1917 από Έλληνες γονείς. Το 1934 παρακολούθησε νυχτερινά μαθήματα στη Βιοτεχνική Σχολή Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα έκανε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής κοντά στην Τ. Μανούση. Η πρώτη του επιτυχημένη παρουσία στο χώρο της τέχνης, έγινε με τη συμμετοχή του στην Πανελλήνια έθεση του 1942. Έλαβε ενεργά μέρος στην Εθνική Αντίσταση μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ. Στα χρόνια που ακολούθησαν γνωρίστηκε με καλλιτέχνες, όπως τους Γ. Τσαρούχη, Φ. Κόντογλου, Δ. Πικιώνη, Ν. Νικολάου και Γ. Μόραλη. Το 1945 πήγε στο Παρίσι με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, όπου συνέχισε τις σπουδές του για ένα χρόνο στην Ecole des Arts Decoratifs, με δάσκαλο γλυπτικής το M. Gimond. Το διάστημα 1947-53 συνεργάστηκε με τον Le Corbusier, πραγματοποιώντας μακέτες και μελέτες για αρχιτεκτονικές φόρμες. Την ίδια περίοδο διακρίνεται και για τα ζωγραφικά του έργα .Το 1961, δημιούργησε τα πρώτα του χαρακτικά, ενώ από το 1966 και μετά ασχολήθηκε με σκηνικά και κουστούμια για την Όπερα. Όλη η καλλιτεχνική του πορεία χαρακτηρίζεται από τον πλούτο και τη δύναμη της μορφοπλαστικής του φαντασίας, η οποία φτάνει πάντα σε εξαιρετικά εκφραστικά αποτελέσματα. Τα έργα του διακρίνονται για τη γνησιότητα και την αμεσότητα της γλώσσας τους και για την πηγαιότητα και την ποικιλία των διατυπώσεών τους.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Αλεξανδράκης Αλέξανδρος


Βιογραφικό

Αθήνα 1913-1968

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1913 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1931-37), με δασκάλους το Σ. Βικάτο και τον Ο. Αργυρό. Με την έκρηξη του πολέμου του ’40 και τη στράτευση του, βρήκε την ευκαιρία να σχεδιάσει σκηνές από τις πολεμικές συγκρούσεις, τις οποίες αργότερα μετέφερε στη ζωγραφική του. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής μαθήτευσε πλάι στον Γ. Κεφαλληνό, στο τμήμα χαρακτικής της ΑΣΚΤ απ’ όπου διακρίθηκε για την ποιότητα της εκφραστικής του γλώσσας, και για την οξύτητα και το χαρακτήρα του σχεδίου του (βραβείο Χαρακτικής της ΑΣΚΤ το 1945). Στα πρώιμα έργα του, διαπιστώνεται όλη η πορεία των αναζητήσεών του, από τον ακαδημαϊκό ρεαλισμό, στη ζωγραφική της υπαίθρου και το κλίμα του Ιμπρεσιονισμού. Στα έργα του, της επόμενης περιόδου 1950-60, παρατηρείται μία στροφή στη ζωγραφική του όπου πλέον τον τόνο δίνει η μικρή κοφτή πινελιά και η λειτουργία του φωτός στην αποτύπωση του στιγμιαίου. Έγινε ευρέως γνωστός ως ο εικονογράφος του Αναγνωστικού της ‘Ε Δημοτικού, το οποίο κυκλοφόρησε το 1958.
Alexandrakis Alexandros was born in Athens in 1913 and he studied painting in Athens School of Fine Arts (1931-37), with S. Vikatos and O. Argiros. With the outburst of the WWII and his enlisting for military service, he has found the opportunity to design scenes from the war conflicts, which later he transported in his paintings. During the occupation, he studied beside G. Kefallinos, in the department of engraving of ASFA and he stood out for the quality of his expressional language, his acuity and the character of his design. (Award of ASFA in 1945). In his early works the whole course of his search is ascertained, from academic realism to outdoor painting and impressionism. In his works of his next period in 1950-60, it is observed a turn in the painting of small and sharp brush strokes as well as pointing out the role of light for depicting the moment. He became wide known as an iconographer of the fifth-grade textbook which came out in 1958.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Αλεξάκης Ελευθέριος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1945. Σπούδασε ζωγραφική και διακόσμηση στη Σχολή Βακαλό ενώ παρακολούθησε και μαθήματα ζωγραφικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με τους Ν. Νικολάου και Γ.Μόραλη καθώς και στην Ecole des Arts Decoratifs της Γενεύης
Alexakis Eleftherios was born in Chania in 1945. He studied painting and decoration in Vakalo College while taking classes of painting in Athens School of Fine Arts, with N. Nicolaou and G. Moralis and in Ecole des Arts Decoratifs in Geneve.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, Εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Ακριθάκης Αλέξης


Βιογραφικό

Αθήνα 1939-1994

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Έκανε ελεύθερες σπουδές στο Παρίσι (1956-1960) και στο Βερολίνο (1968-1970), ως υπότροφος της Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών (DAAD). Aνένταχτος τόσο στη ζωή όσο και στο έργο του, υπήρξε από τους Έλληνες δημιουργούς που έκανε την ίδια του τη ζωή τέχνη. Έδωσε έργα που κινούνται στο χώρο της ποπ αρτ, ενσωματώνοντας στοιχεία από τις γραφικές τέχνες, τα κόμικ και τη ναϊφ ζωγραφική. Αντίστοιχα, όταν στράφηκε στο χώρο των κατασκευών, αφομοίωσε δημιουργικά τύπους του αφηρημένου αξπρεσιονισμού, της arte povera, του νεοντανταϊσμού και της εννοιολογικής τέχνης. Το έργο του πέρα από την πρώτη αφελή εντύπωση που γοητεύει και την άμεση ευχαρίστηση που προκαλεί, είναι ιδιαίτερα σύνθετο και ιδιότυπο. Δεν περιορίζεται στα κλασικά αισθητικά πρότυπα, αλλά, απρόσμενο και αυθόρμητο περνά από διαφορετικούς ασυμβίβαστους δρόμους και συνιστά μία πρωτογενή και τολμηρή πράξη. Αναδρομικές εκθέσεις του οργανώθηκαν το 1997 (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη και Εθνική Πινακοθήκη, Αθήνα) και το 2003 (Neue National Galerie, Βερολίνο) ενώ το 2005 εκδόθηκε μονογραφία για το έργο του.
Alexis Akrithakis was born in Athens, in 1939. He attended liberal studies in Paris (1956-1960) and in Berlin (1968-1970), as a scholar of the German Academic Exchange Service (DAAD). Unrestricted, both in life and in his work, he has been one of the Greek artists who turned their life in art. He produced art pieces that move around pop-art, incorporating elements from graphic arts, comics, and naïf painting. When he turned in the constructions field, he creatively absorbed elements of abstract expressionism, arte povera, neo dadaism and conceptual art. His work, beyond the first naïf impression which charms, as well as the direct pleasure that causes, is quite complex and original. It does not limit within the classic aesthetic models but unpredictable and spontaneous, passes through different roads, consisting of an original and bold action. Retrospective exhibitions of his, have been organized in 1997 (Macedonian Museum of Contemporary Art, Thessaloniki, and National Gallery, Athens) and in 2003 (Neue National Galerie, Berlin) while in 2005 a monography for his work has been published.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, Εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Αλέξης Ακριθάκης – Ντένης Ζαχαρόπουλος, 2005, Εκδοτική «Σύγχρονη Εικαστική Βιβλιοθήκη»

Ακριθάκης Αλέξης


Βιογραφικό

Αθήνα 1939-1994

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Έκανε ελεύθερες σπουδές στο Παρίσι (1956-1960) και στο Βερολίνο (1968-1970), ως υπότροφος της Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών (DAAD). Aνένταχτος τόσο στη ζωή όσο και στο έργο του, υπήρξε από τους Έλληνες δημιουργούς που έκανε την ίδια του τη ζωή τέχνη. Έδωσε έργα που κινούνται στο χώρο της ποπ αρτ, ενσωματώνοντας στοιχεία από τις γραφικές τέχνες, τα κόμικ και τη ναϊφ ζωγραφική. Αντίστοιχα, όταν στράφηκε στο χώρο των κατασκευών, αφομοίωσε δημιουργικά τύπους του αφηρημένου αξπρεσιονισμού, της arte povera, του νεοντανταϊσμού και της εννοιολογικής τέχνης. Το έργο του πέρα από την πρώτη αφελή εντύπωση που γοητεύει και την άμεση ευχαρίστηση που προκαλεί, είναι ιδιαίτερα σύνθετο και ιδιότυπο. Δεν περιορίζεται στα κλασικά αισθητικά πρότυπα, αλλά, απρόσμενο και αυθόρμητο περνά από διαφορετικούς ασυμβίβαστους δρόμους και συνιστά μία πρωτογενή και τολμηρή πράξη. Αναδρομικές εκθέσεις του οργανώθηκαν το 1997 (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη και Εθνική Πινακοθήκη, Αθήνα) και το 2003 (Neue National Galerie, Βερολίνο) ενώ το 2005 εκδόθηκε μονογραφία για το έργο του.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, Εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Αλέξης Ακριθάκης – Ντένης Ζαχαρόπουλος, 2005, Εκδοτική «Σύγχρονη Εικαστική Βιβλιοθήκη»

Αδαμάκης Γιάννης (Yiannis Adamakis)


Βιογραφικό

(1959)

Ο Γιάννης Αδαμάκης γεννήθηκε το 1959 στον Πειραιά. Συνδύασε σπουδές οικονoμικών και ζωγραφικής. Το 2020 εκλέχτηκε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Ταμίας και Υπεύθυνος Επιτροπής Διεθνων Σχέσεων).
Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε 33 ατομικές και πολλές ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Κύπρο, Πολωνία, Ρωσία και Τουρκία, ανάμεσα στις οποίες οι διεθνείς Art fairs: “Art Athina” (Αθήνα, 1994, 1998), “Art Jonction” (Νίκαια, Γαλλία, 1997), “Lineart” (Γάνδη, Βέλγιο, 2000), “Art Paris” (Παρίσι, Γαλλία, 2004) και “Art Thessaloniki” (Θεσσαλονίκη, 2018).
Έχει επίσης συμμετάσχει σε τρεις διεθνείς εικαστικές συναντήσεις: στο Τσερεποβέτς (Ρωσία, 1998), στο Μπίλεφεντ (Γερμανία, 2000) και στο Κουσάντασι (Τουρκία, 2016).
Πολλές εκδηλώσεις για το έργο του, αλλά και άλλα θέματα σχετικά με την Τέχνη, έχουν λάβει χώρα με τη συμμετοχή του, στο «Ίδρυμα Θεοχαράκη» (Αθήνα, 2017), στο Πολυτεχνείο Κρήτης (TEDx – «Διαρροή Φωτός», Χανιά, 2017), στον «Ιανό» (Αθήνα, 2016, 2018), στο “Polis Art cafe” (Αθήνα, 2018), στο «Μουσείο Κατσίγρα» (Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας, 2018), στο “Artville” (Αθήνα, 2018) και αλλού.
Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά, εφημερίδες και εικαστικούς καταλόγους.
Ζει στην Αθήνα, όπου συνεργάζεται με τη Γκαλερί Ζουμπουλάκη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Γιάννης Αδαμάκης

Giannis Adamakis was born in 1959 in Piraeus. He studied both finances and painting. In 2020 he was elected as member of the Administrative Council of the Chamber of Fine Arts of Greece (Cashier and in charge of the International Relationships Committee). He has presented his work in 33 personal, as well as many group exhibitions in Greece, Belgium, France, Germany, Cyprus, Poland, Russia, Turkey and among them, the international Art fairs: “Art Athina” (Athens, 1994, 1998), “Art Junction” (Nice, France, 1997), “Lineart” (Ghent, Belgium, 2000), “Art Paris” (Paris, France, 2004) and “Art Thessaloniki” (Thessaloniki, 2018). He has also participated in three international visual art meetings: in Cherepovets (Russia, 1998), in Bielefeld (Germany, 2000) and in Kusadasi (Turkey, 2016). Many events for his work and for other art related matters, have taken place, along with his participation, in “Theocharaki’s Foundation” (Athens, 2017), in the Technical University of Crete (TEDx – “Light Leak”, Chania, 2017), in “Ianos” (Athens, 2016, 2018), in “Polis Art café” (Athens, 2018), in “Katsigra Museum” (Municipal Art Gallery of Larissa, 2018), in “Artville” (Athens, 2018) and in other places. His writings have been published in magazines, newspapers, and visual art catalogues. He lives in Athens and collaborates with Zoumboulakis Gallery.

Αδαμάκης Γιάννης (Yiannis Adamakis)


Βιογραφικό

Πειραιάς, 1959

Ο Γιάννης Αδαμάκης γεννήθηκε το 1959 στον Πειραιά. Συνδύασε σπουδές οικονoμικών και ζωγραφικής. Το 2020 εκλέχτηκε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Ταμίας και Υπεύθυνος Επιτροπής Διεθνων Σχέσεων).
Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε 33 ατομικές και πολλές ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Κύπρο, Πολωνία, Ρωσία και Τουρκία, ανάμεσα στις οποίες οι διεθνείς Art fairs: “Art Athina” (Αθήνα, 1994, 1998), “Art Jonction” (Νίκαια, Γαλλία, 1997), “Lineart” (Γάνδη, Βέλγιο, 2000), “Art Paris” (Παρίσι, Γαλλία, 2004) και “Art Thessaloniki” (Θεσσαλονίκη, 2018).
Έχει επίσης συμμετάσχει σε τρεις διεθνείς εικαστικές συναντήσεις: στο Τσερεποβέτς (Ρωσία, 1998), στο Μπίλεφεντ (Γερμανία, 2000) και στο Κουσάντασι (Τουρκία, 2016).
Πολλές εκδηλώσεις για το έργο του, αλλά και άλλα θέματα σχετικά με την Τέχνη, έχουν λάβει χώρα με τη συμμετοχή του, στο «Ίδρυμα Θεοχαράκη» (Αθήνα, 2017), στο Πολυτεχνείο Κρήτης (TEDx – «Διαρροή Φωτός», Χανιά, 2017), στον «Ιανό» (Αθήνα, 2016, 2018), στο “Polis Art cafe” (Αθήνα, 2018), στο «Μουσείο Κατσίγρα» (Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας, 2018), στο “Artville” (Αθήνα, 2018) και αλλού.
Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά, εφημερίδες και εικαστικούς καταλόγους.
Ζει στην Αθήνα, όπου συνεργάζεται με τη Γκαλερί Ζουμπουλάκη.
Giannis Adamakis was born in 1959 in Piraeus. He studied both finances and painting. In 2020 he was elected as member of the Administrative Council of the Chamber of Fine Arts of Greece (Cashier and in charge of the International Relationships Committee). He has presented his work in 33 personal, as well as many group exhibitions in Greece, Belgium, France, Germany, Cyprus, Poland, Russia, Turkey and among them, the international Art fairs: “Art Athina” (Athens, 1994, 1998), “Art Junction” (Nice, France, 1997), “Lineart” (Ghent, Belgium, 2000), “Art Paris” (Paris, France, 2004) and “Art Thessaloniki” (Thessaloniki, 2018). He has also participated in three international visual art meetings: in Cherepovets (Russia, 1998), in Bielefeld (Germany, 2000) and in Kusadasi (Turkey, 2016). Many events for his work and for other art related matters, have taken place, along with his participation, in “Theocharaki’s Foundation” (Athens, 2017), in the Technical University of Crete (TEDx – “Light Leak”, Chania, 2017), in “Ianos” (Athens, 2016, 2018), in “Polis Art café” (Athens, 2018), in “Katsigra Museum” (Municipal Art Gallery of Larissa, 2018), in “Artville” (Athens, 2018) and in other places. His writings have been published in magazines, newspapers, and visual art catalogues. He lives in Athens and collaborates with Zoumboulakis Gallery

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
Page 4 of 4
1 2 3 4