Πολυχρονάκης Μιχάλης


Βιογραφικό

(1963)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

Ζακυνθινάκη Γεωργία


Βιογραφικό

(Χανιά;)

Πραγματοποίησε σπουδές στη ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλό της το Νίκο Κεσσανλή (1985-1992). Σπούδασε επίσης γραφιστική στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών από όπου αποφοίτησε το 1984. Στην παρουσίαση του έργου της για την ατομική της έκθεση στην αίθουσα «Β.Μυλωνογιάννη» στα Χανιά, το Μάρτιο του 2013, ο επιμελητής της πρώτης Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος χαρακτήρισε τις συνθέσεις της ως αποτέλεσμα εξπρεσιονιστικής πρακτικής πάνω στον καμβά, όπου τα αφαιρετικά της μοτίβα σταδιακά ανασυνθέτουν την εκάστοτε παραστατική μορφή των έργων. Έργα της καλλιτέχνιδας έχουν πουληθεί σε δημοπρασίες και έχουν τυπωθεί σε τηλεφωνικές κάρτες του ΟΤΕ. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις και έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές σε όλη την Ελλάδα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Συντακτική ομάδα, «Έκθεση ζωγραφικής της Γεωργίας Ζακυνθινάκη», Χανιώτικα Νέα, 2013, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr
  • «Έκθεση ζωγραφικής Γεωργίας Ζακυνθινάκη στην γκαλερί Μυλωνογιάννη», Αγώνας της Κρήτης, 2013, στον διαδικτυακό τόπο: agonaskritis.gr

Ζακυνθινάκη Γεωργία


Βιογραφικό

(Χανιά;)

Πραγματοποίησε σπουδές στη ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλό της το Νίκο Κεσσανλή (1985-1992). Σπούδασε επίσης γραφιστική στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών από όπου αποφοίτησε το 1984. Στην παρουσίαση του έργου της για την ατομική της έκθεση στην αίθουσα «Β.Μυλωνογιάννη» στα Χανιά, το Μάρτιο του 2013, ο επιμελητής της πρώτης Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος χαρακτήρισε τις συνθέσεις της ως αποτέλεσμα εξπρεσιονιστικής πρακτικής πάνω στον καμβά, όπου τα αφαιρετικά της μοτίβα σταδιακά ανασυνθέτουν την εκάστοτε παραστατική μορφή των έργων. Έργα της καλλιτέχνιδας έχουν πουληθεί σε δημοπρασίες και έχουν τυπωθεί σε τηλεφωνικές κάρτες του ΟΤΕ. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις και έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές σε όλη την Ελλάδα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Συντακτική ομάδα, «Έκθεση ζωγραφικής της Γεωργίας Ζακυνθινάκη», Χανιώτικα Νέα, 2013, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr
  • «Έκθεση ζωγραφικής Γεωργίας Ζακυνθινάκη στην γκαλερί Μυλωνογιάννη», Αγώνας της Κρήτης, 2013, στον διαδικτυακό τόπο: agonaskritis.gr

Γιατρουδάκη Καλλιόπη

Βιογραφικό

(1975)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Ρώμης και Ιστορία και Θεωρία της Μοντέρνας Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Έσεξ,. Οι ασχολίες τις περιλαμβάνουν τόσο τα εικαστικά όσο και τη συγγραφή ποιημάτων. Η πρώτη της ποιητική συλλογή: Άνθρωποι με επικάλυψη πόλης, εκδόθηκε από τις εκδόσεις Οδός Πανός το 2017 και η δεύτερη: Αρκεί να ηττηθώ, το 2019 από τις εκδόσεις Εντευκτηρίου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • “500 λέξεις με την Καλλιόπη Γιατρουδάκη”, Καθημερινή, 2019, στον διαδικτυακό τόπο: Kathimerini.gr

Παπατζανάκη Αντωνία


Βιογραφικό

(1960)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1960. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο εργαστήριο γλυπτικής του Γ. Νικολαΐδη, ενώ συνέχισε τις σπουδές της στη Hochschule fur Angewandte Kunst, στο εργαστήριο του W. Bertoni, στη Βιέννη. Αργότερα έκανε μεταπτυχιακές σπουδές με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. στο Pratt Institute στη Νέα Υόρκη (Master of Fine Arts, 1997-2000), και έλαβε τιμητική διάκριση για τις επιδόσεις της (Certificate of Excellence Award for Outstanding Merit). Το 1990 παρουσίασε την πρώτη της ατομική έκθεση στην Ελλάδα (Αίθουσα Τέχνης Πλειάδες, Αθήνα). Σε κάθε γλυπτό της, επεξεργάζεται την έννοια του κενού και της γραμμής στο χώρο. Χρησιμοποιεί λάμπες νέον, πλεξιγκλάς, πολυεστέρα, αλουμίνιο, ορείχαλκο και φωσφορίζοντα νήματα, προσπαθώντας να φανερώσει τη μυθολογία της τεχνολογίας, μέσα από εικαστικές μορφές. Σε πιο πρόσφατα έργα της, κυριαρχούν οι αφηρημένες γεωμετρικές συνθέσεις με πρωταγωνιστή το φως, που καθορίζει τις επιτοίχιες κατασκευές της. Έχει παρουσιάσει το έργο της σε περισσότερες από 15 ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χανιά, Βιέννη και Νέα Υόρκη, και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές και διεθνείς εκθέσεις στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Παπατζανάκη Αντωνία


Βιογραφικό

(1960)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1960. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο εργαστήριο γλυπτικής του Γ. Νικολαΐδη, ενώ συνέχισε τις σπουδές της στη Hochschule fur Angewandte Kunst, στο εργαστήριο του W. Bertoni, στη Βιέννη. Αργότερα έκανε μεταπτυχιακές σπουδές με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. στο Pratt Institute στη Νέα Υόρκη (Master of Fine Arts, 1997-2000), και έλαβε τιμητική διάκριση για τις επιδόσεις της (Certificate of Excellence Award for Outstanding Merit). Το 1990 παρουσίασε την πρώτη της ατομική έκθεση στην Ελλάδα (Αίθουσα Τέχνης Πλειάδες, Αθήνα). Σε κάθε γλυπτό της, επεξεργάζεται την έννοια του κενού και της γραμμής στο χώρο. Χρησιμοποιεί λάμπες νέον, πλεξιγκλάς, πολυεστέρα, αλουμίνιο, ορείχαλκο και φωσφορίζοντα νήματα, προσπαθώντας να φανερώσει τη μυθολογία της τεχνολογίας, μέσα από εικαστικές μορφές. Σε πιο πρόσφατα έργα της, κυριαρχούν οι αφηρημένες γεωμετρικές συνθέσεις με πρωταγωνιστή το φως, που καθορίζει τις επιτοίχιες κατασκευές της. Έχει παρουσιάσει το έργο της σε περισσότερες από 15 ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χανιά, Βιέννη και Νέα Υόρκη, και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές και διεθνείς εκθέσεις στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Λιλικάκης Κοσμάς


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1961 και σπούδασε ζωγραφική στην Accademia di Belle Arti της Φλωρεντίας, κοντά στο S. Loffredο (1981-86), ενώ παρακολούθησε και μαθήματα χαρακτικής. Παράλληλα με τα χαρακτικά του έργα, τα οποία στρέφονται γύρω από από τις αναπαραστάσεις στοιχείων του φυσικού κόσμου, διευρύνει τις αναζητήσεις του με εγκαταστάσεις και κατασκευές, οι οποίες διακρίνονται για τη θεατρικότητα και την υποβλητική τους ατμόσφαιρα. Χρησιμοποιεί αυτούσια αντικείμενα, φως, νερό, κίνηση κ.α., για τη διερεύνηση πρωταρχικών δομών του κύκλου της ζωής.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δουλγέρης Χριστόφορος


Βιογραφικό

(Σέρρες;)

Γεννήθηκε στις Σέρρες και από τα 12 του χρόνια εγκαταστάθηκε με την οικογένεια του στη Δυτική Γερμανία, από όπου, όπως δήλωσε και ο ίδιος, δέχθηκε τα πιο σημαντικά καλλιτεχνικά του ερεθίσματα. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και φωτογραφία στο Camberwell College of Arts στο Λονδίνο. Η δραστηριότητα του εντοπίζεται σήμερα ανάμεσα στην Αθήνα και στο Ντίσελντορφ. Τα έργα του περιλαμβάνουν θεματικά τόσο πορτραίτα όσο αφηρημένα και αστικά αρχιτεκτονήματα. Ο ίδιος εξέφρασε επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη βιομηχανική φωτογραφία, η οποία σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, «προσπαθεί να ενσωματώσει στοιχεία της γλυπτικής και της εγκατάστασης». Το φωτογραφικό έργο του καλλιτέχνη, όπως σημείωσε η Ε. Καλλίνη στο άρθρο της, εκφράζει ένα λανθάνον φιλοσοφικό νόημα που σχετίζεται με τη λειτουργία των χώρων και την παραδοσιακή, λαϊκή αρχιτεκτονική. Η πρώτη συμμετοχή του Δουλγέρη σε καλλιτεχνικό δρώμενο στη Γερμανία, σημειώθηκε με την έκθεση το 2017: «Η μυστική ζωή των μηχανών». Η συνεργασία του Δουλγέρη που προέκυψε από την έκθεση του 2017, αφενός με τον ζωγράφο Konrad Klapheck και τον γλύπτη Willem Harbers και αφετέρου με τον επιμελητή Gerard Goodrow, αποτέλεσαν σύμφωνα με την Καλλίνη ορόσημο στην πορεία του καλλιτέχνη καθώς πυροδότησαν το σχέδιο «T-Factory» στη Σαντορίνη το 2018. Τέλος, έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.
  • Βιογραφικό σημείωμα του Χριστόφορου Δουλγέρη, στον διαδικτυακό τόπο: christophorosdoulgeris.com
  • Εύη Καλλίνη, «Χριστόφορος Δουλγερής: Βιομηχανικά τοπία», MATAROA, 2020, στον διαδικτυακό τόπο:Mataroa
  • «Το μέλλον ήταν χθές. Χριστόφορος Δουλγέρης», MATAROA, 2021, στον διαδικτυακό τόπο: Mataroa
  • A.V. Team, «Χριστοφορος Δουλγερής & Willem Harbers: Το μέλλον ήταν χθές», Athens Voice, 2021, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr
  • A.V.Team, «Χριστόφορος Δουλγέρης: Οι φωτογραφίες του εικαστικού φωτογράφου στο Santorini Arts Factory», Athens Voice, 2018, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr
  • Δημήτρης Καραθάνος, «Σκοτώνουν τα σχολεία όταν γεράσουν», Athens Voice, 2014, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr

Βούτσας Αλέξανδρος

Βιογραφικό

(1961)

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη. Έχει πτυχίο Τεχνών στη Φωτογραφία, από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Rochester των Η.Π.Α., μεταπτυχιακό στην επιστήμη της Τυπογραφίας και Διοίκησης από το Κολλέγιο Siena των Η.Π.Α. και πτυχίο Μάρκετινγκ και Διοίκησης. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό. Είναι μέλος Ε.ΕΔΙ.Π στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Στον συγκεντρωτικό κατάλογο των έργων του που εκδόθηκε το 2008, η κινηματογραφίστρια Ειρήνη Βαχλιώτη σημείωσε ότι το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη επικεντρώνεται στα υπερμεγέθη κτήρια, με έμφαση στη γεωμετρικότητα της πόλης καθώς και στη δράση του μικρού ανθρώπινου στοιχείου στο μεγάλο αρχιτεκτονικό πλαίσιο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Τζώνης Βούτσας (επιμ.), Αναμένοντας τα σημεία συνάντησης, κατάλογος έργων, Εκδόσεις Αλέξανδρος Βούτσας, Αθήνα 2008.
  • Ροδοπού: φωτογραφίες Αλέξανδρος Μ. Βούτσας, Φωτοχώρος, Αθήνα 1992.
  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

Δουλγέρης Χριστόφορος


Βιογραφικό

(Σέρρες;)

Γεννήθηκε στις Σέρρες και από τα 12 του χρόνια εγκαταστάθηκε με την οικογένεια του στη Δυτική Γερμανία, από όπου, όπως δήλωσε και ο ίδιος, δέχθηκε τα πιο σημαντικά καλλιτεχνικά του ερεθίσματα. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και φωτογραφία στο Camberwell College of Arts στο Λονδίνο. Η δραστηριότητα του εντοπίζεται σήμερα ανάμεσα στην Αθήνα και στο Ντίσελντορφ. Τα έργα του περιλαμβάνουν θεματικά τόσο πορτραίτα όσο αφηρημένα και αστικά αρχιτεκτονήματα. Ο ίδιος εξέφρασε επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη βιομηχανική φωτογραφία, η οποία σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, «προσπαθεί να ενσωματώσει στοιχεία της γλυπτικής και της εγκατάστασης». Το φωτογραφικό έργο του καλλιτέχνη, όπως σημείωσε η Ε. Καλλίνη στο άρθρο της, εκφράζει ένα λανθάνον φιλοσοφικό νόημα που σχετίζεται με τη λειτουργία των χώρων και την παραδοσιακή, λαϊκή αρχιτεκτονική. Η πρώτη συμμετοχή του Δουλγέρη σε καλλιτεχνικό δρώμενο στη Γερμανία, σημειώθηκε με την έκθεση το 2017: «Η μυστική ζωή των μηχανών». Η συνεργασία του Δουλγέρη που προέκυψε από την έκθεση του 2017, αφενός με τον ζωγράφο Konrad Klapheck και τον γλύπτη Willem Harbers και αφετέρου με τον επιμελητή Gerard Goodrow, αποτέλεσαν σύμφωνα με την Καλλίνη ορόσημο στην πορεία του καλλιτέχνη καθώς πυροδότησαν το σχέδιο «T-Factory» στη Σαντορίνη το 2018. Τέλος, έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.
  • Βιογραφικό σημείωμα του Χριστόφορου Δουλγέρη, στον διαδικτυακό τόπο: christophorosdoulgeris.com
  • Εύη Καλλίνη, «Χριστόφορος Δουλγερής: Βιομηχανικά τοπία», MATAROA, 2020, στον διαδικτυακό τόπο:Mataroa
  • «Το μέλλον ήταν χθές. Χριστόφορος Δουλγέρης», MATAROA, 2021, στον διαδικτυακό τόπο: Mataroa
  • A.V. Team, «Χριστοφορος Δουλγερής & Willem Harbers: Το μέλλον ήταν χθές», Athens Voice, 2021, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr
  • A.V.Team, «Χριστόφορος Δουλγέρης: Οι φωτογραφίες του εικαστικού φωτογράφου στο Santorini Arts Factory», Athens Voice, 2018, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr
  • Δημήτρης Καραθάνος, «Σκοτώνουν τα σχολεία όταν γεράσουν», Athens Voice, 2014, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr

Μπολιεράκη Κωνσταντίνα


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1986 – 1992), κοντά στον Τ. Πατρασκίδη. Παρακολούθησε επίσης το εργαστήριο ψηφιδωτού (1988-1990) και το τμήμα χαρακτικής στο Royal College of Art (1992) στο Λονδίνο ενώ από το 1995 εργάζεται και ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στις συνθέσεις της, τοπία και νεκρές φύσεις, χρησιμοποιεί μια πλούσια και ζεστή χρωματική κλίμακα, και αποδίδει τα θέματά της με λυρισμό και ευαισθησία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Liodaki Jan


Βιογραφικό

(Σέφιλντ;)

Γεννήθηκε στο Σέφιλντ της Αγγλίας. Σπούδασε ζωγραφική στην σχολή Καλών Τεχνών του High Wycombe και στην σχολή Καλών Τεχνών του Cardiff. Παράλληλα με τις σπουδές της το 1972 επισκεπτόταν την Κρήτη και το 1975 εγκαταστάθηκε μόνιμα στο νησί. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σε εκθέσεις όπως: «Βρετανοί ζωγράφοι στην Αθήνα», στο Βρετανικό συμβούλιο της Αθήνας το 1978, «Βρετανοί ζωγράφοι», στην γκαλερί “Trinity Wareham”, το 1983 στο Dorset, Αγγλίας, «Δημιουργοί στην Κρήτη», στην γκαλερί «ΟΜΜΑ» στα Χανιά το 2002, «Επαφή», στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, το 2007, «Όταν οι Κρήτες κοιτούν τη θάλασσα», στην γκαλερί «Μάρε» στο ξενοδοχείο Θάλασσα στην Αγ. Μαρίνα Χανίων το 2017. Η ίδια σε συνέντευξη της στο PolisMagazino εξέφρασε την αγάπη της για την Κρήτη, τη φύση που την πλαισιώνει στο νησί και την έμπνευση της που πηγάζει από τα δύο παραπάνω στοιχεία. Στα περισσότερα έργα της απεικονίζονται τα φυσικά τοπία της Κρήτης, με ιδιαίτερες συνθέσεις και έντονα χρώματα που παραπέμπουν σε ονειρικά τοπία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • «Jan Liodaki: Η έμπνευση είναι κάτι που είναι μόνιμα μέσα μου και αναζητώ ερεθίσματα», PolisMagazino, χ.χ., στον διαδικτυακό τόπο: polismagazino.gr
  • Έργα και Βιογραφικό σημείωμα της Jan Liodaki, στον διαδικτυακό τόπο: as-gallery.gr
  • Έργα της Jan Liodaki, στον διαδικτυακό τόπο: artuk.org
  • Ιστοσελίδα της καλλιτέχνιδας, στον διαδικτυακό τόπο: janliodaki.blogspot.com

Δάβης Δημήτρης


Βιογραφικό

(1905-1973)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1905. Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής για ένα χρόνο (1921) στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Β. Μποκατσιάμπη, και στη συνέχεια αναχώρησε για το Μόναχο, όπου σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία (1923-1929), με δάσκαλο τον A. Schinnerer και τον K. Caspar, και ιστορία τέχνης με τον Wölfflin. Ασχολήθηκε κυρίως με την προσωπογραφία και λιγότερο με το τοπίο και τη νεκρή φύση. Η ζωγραφική του, που συχνά διακρίνεται για την έμφαση στα ρεαλιστικά στοιχεία του θέματος και την απόπειρα της ψυχογραφικής περιγραφής του προσώπου, σχετίζεται με τις αναζητήσεις του γερμανικού εξπρεσιονισμού. Ασχολήθηκε επίσης με την χαλκογραφία και την ξυλογραφία, ενώ καταπιάστηκε και με την πολιτική σάτιρα και συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δάβης Δημήτρης


Βιογραφικό

(1905-1973)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1905. Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής για ένα χρόνο (1921) στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Β. Μποκατσιάμπη, και στη συνέχεια αναχώρησε για το Μόναχο, όπου σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία (1923-1929), με δάσκαλο τον A. Schinnerer και τον K. Caspar, και ιστορία τέχνης με τον Wölfflin. Ασχολήθηκε κυρίως με την προσωπογραφία και λιγότερο με το τοπίο και τη νεκρή φύση. Η ζωγραφική του, που συχνά διακρίνεται για την έμφαση στα ρεαλιστικά στοιχεία του θέματος και την απόπειρα της ψυχογραφικής περιγραφής του προσώπου, σχετίζεται με τις αναζητήσεις του γερμανικού εξπρεσιονισμού. Ασχολήθηκε επίσης με την χαλκογραφία και την ξυλογραφία, ενώ καταπιάστηκε και με την πολιτική σάτιρα και συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μαραγκουδάκη Μαρία


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο εργαστήριο του Δ. Μυταρά, από όπου αποφοίτησε το 1998. Παρακολούθησε μαθήματα σκηνογραφίας με τον Γ. Ζιάκα και μαθήματα Fresh Paint και τεχνικών φορητών εικόνων στο εργαστήρι Γ. Ξενόπουλου, με το Σ. Γιαννούδη. Η ζωγραφική της, διατυπώνει τον εικαστικό της προβληματισμό με παραστατικά μέσα, χωρίς όμως να φτάνει σε ακραίες μορφές ρεαλισμού. Ως μέσο για την απόδοση αυτών των καταστάσεων χρησιμοποιεί μοντέλα, επιλεγμένα με βάση τη δυνατότητα επικοινωνίας ζωγράφου-μοντέλου. Κάθε μοντέλο αποπνέει ξεχωριστές εσωτερικές καταστάσεις, που ταυτίζονται με τις αναζητήσεις της στην εκάστοτε στιγμή της ζωγραφικής δημιουργίας. Έτσι, μέσω της ζωγραφικής διεργασίας, αυτή η εσωτερική επικοινωνία και κατάσταση, ανασύρεται και καταγράφεται στον καμβά. Το μοντέλο γίνεται ένα μέσο-ενδιάμεσο για τη επίτευξη του σκοπού, που εκτός από την εσωτερική αναζήτηση είναι και η ανάγκη για ζωγραφική.

  • Ηλεκτρονική Πηγή/ Ιστότοπος: Gallery Ersi» https://ersi.gr/gr/events/i77/
  • Ξενάκης Πέτρος


    Βιογραφικό

    (1957)

    Γεννήθηκε στα Χανιά το 1957 και σπούδασε ζωγραφική στην Academia di Belle Arti της Ρώμης με δάσκαλο τον A. Trotti. Το θεματολογικό ενδιαφέρον του εστιάζεται κυρίως στις νεκρές φύσεις και στα πορτρέτα, που αποδίδονται με την παραστατική αξιοπιστία του μαγικού ρεαλισμού, φτάνοντας μέχρι το trompe-l’oeil (ψευδαίσθηση της πραγματικότητας).

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

    Μανωλαράκη Ελένη


    Βιογραφικό

    Γεννήθηκε στα Χανιά το 1955. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου (1975-78) και συνέχισε τις σπουδές της στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1978 – 1984), με δασκάλους τους Δ. Μυταρά και Δ. Κοκκινίδη. Οι συνθέσεις της, συνδυάζουν αφηρημένους τύπους με εικονιστικά μοτίβα και διακρίνονται για τις χρωματικές αντιθέσεις, την καλλιγραφική διάθεση και τις συμβολικές προεκτάσεις. Παράλληλα, κινείται και στο χώρο της δημιουργίας εικαστικών περιβαλλόντων.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

    Μπολιεράκη Κωνσταντίνα


    Βιογραφικό

    Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1986 – 1992), κοντά στον Τ. Πατρασκίδη. Παρακολούθησε επίσης το εργαστήριο ψηφιδωτού (1988-1990) και το τμήμα χαρακτικής στο Royal College of Art (1992) στο Λονδίνο ενώ από το 1995 εργάζεται και ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στις συνθέσεις της, τοπία και νεκρές φύσεις, χρησιμοποιεί μια πλούσια και ζεστή χρωματική κλίμακα, και αποδίδει τα θέματά της με λυρισμό και ευαισθησία.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

    Χιωτάκη Αλίκη


    Βιογραφικό

    Γεννήθηκε στα Χανιά. Σπούδασε Χορό με Οπτικές Πρακτικές (Dance with Visual Practice) στο Πανεπιστήμιο του Brighton και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο πεδίο Labananalysis and Somatic studies, στο Πανεπιστήμιο του Surrey στην Αγγλία. Ειδικεύτηκε, στο σύστημα Laban Movement Analysis, όπως και στις γραφιστικές τέχνες έχοντας αποκτήσει πτυχίο και από την Σχολή Βακαλό της Αθήνας. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Ευρώπη και την Αμερική. Σήμερα ζει και εργάζεται στα Χανιά. Στο έργο της συνδυάζει ποικίλες μορφές τέχνης, όπως το σχέδιο, η φωτογραφία, η performance, ο χορός και το βίντεο. Με σημείο αναφοράς την παρατήρηση της κίνησης του σώματος και όχημα τη βιντεογραφία, εξερευνά τις μεταβολές στους ρυθμούς της κίνησης και της φόρμας στο χώρο, συχνά συνεργαζόμενη με αρχιτέκτονες, sound designers και visual artists. Διερευνά πώς «το ανθρώπινο σώμα δημιουργεί αυτό που θα αποκαλούσαμε σωματικές ταυτότητες, ώστε να προσαρμόζεται συνειδητά στις υπάρχουσες κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες».

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    MacFarlane David


    Βιογραφικό

    (1949)

    Γεννήθηκε στη Γλασκώβη. Σπούδασε ζωγραφική στην Καλών Τεχνών του κολλεγίου Duncan of Jordanstone,στο Dundee. Από το 1972 και για μία εικοσαετία εργάστηκε ως ειδικός στην Ιαπωνική τέχνη για διεθνή οίκο δημοπρασιών στο Λονδίνο. Από το 1989 παρουσίαζε το έργο του σε εκθέσεις στο Λονδίνο και από το 2003 σε εκθέσεις του στα Χανιά. Συμμετείχε σε εκθέσεις στον Άγιο Νικόλαο από το 2007 έως το 2009. Το 2008 έλαβε χώρα η ατομική του έκθεση στην γκαλερί “L-S”, στο ξενοδοχείο Elunda Mare. Ακόμη, συμμετείχε στις εκθέσεις, «Τέχνη και Τεχνολογία, ο Άνθρωπος και η Μηχανή», (“Art and Technology, Man and Machine”) στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων «Ελαιουργείον» το 2010 και «Ελαιώνες στην Αρχαιότητα» (“Olive Grove through Ancient Times”), στο Τ.Ε.Ι. του Ηρακλείου το 2010. Έργα του βρίσκονται τόσο σε ιδιωτικές συλλογές όσο σε συλλογές πανεπιστημίων, όπως του Green College, του Oxford University και της εταιρίας Unilever.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    Αμπελικάκη Αυγή


    Βιογραφικό

    (Χανιά;)

    Γεννήθηκε και εργάζεται στα Χανιά. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης στη ζωγραφική με καθηγητή της τον Αλεσσάντρο Τρότι. Έχει συμμετάσχει σε είκοσι ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία, έχοντας ακόμη πραγματοποιήσει δύο ατομικές εκθέσεις στα Χανιά στην αίθουσα τέχνης «Β. Μυλωνογιάννη». Η πρώτη της ατομική έκθεση πραγματοποιήθηκε το 2000 και η δεύτερη το 2010 με τίτλο: «Ψυχο-μαχίες». Στο δελτίο τύπου για την τελευταία, η Χρυσή Μπούρμπου σημείωσε ότι τα έργα της καλλιτέχνιδας σε έναν ατμοσφαιρικό σχεδόν υπερρεαλιστικό τοπίο εκφράζουν την εσωτερικότητα και την πνευματική αναζήτηση, καθρεφτίζοντας έτσι τα υπαρξιακά ζητήματα της καθημερινότητας. Τα θέματα των έργων της μας αποκαλύπτονται σαν κινηματογραφικό στιγμιότυπο περισυλλογής των πρωταγωνιστών. Οι μορφές της απεικονίζονται μικρές σε σχέση με το περιβάλλον τους, έναν έγκλειστο χώρο, που όμως κάθε φορά έχει διέξοδο. Ακόμη, στα έργα της χρησιμοποιεί μικτές τεχνικές με αδρές πινελιές που υπερβαίνουν την επιφάνεια του πίνακα. Τέλος, η καλλιτέχνης από το 2000 διατηρεί ένα παιδικό εργαστήρι ζωγραφικής στα Χανιά.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Δελτίο τύπου, που υπογράφουν η Δρ. Χρυσή Μπούρμπου και η Μάγια Ε. Σπανουδάκη, για την έκθεση της Αυγής Ι. Αμπελικάκη με τίτλο: «Ψυχο-μαχίες», στην αίθουσα τέχνης «Β.Μυλωνογιάννη», Απρίλιος, Χανιά 2010. Το παρόν τεκμήριο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων και περιέχει επίσης κατάλογο των έργων της καλλιτέχνιδας.
    • Μάγια Σπανουδάκη, “Στο εικαστικό εργαστήρι της Αυγής Αμπελικάκη”, Χανιώτικα Νέα, 2019, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

    Καλαϊτζάκης Μιχάλης


    Βιογραφικό

    (1968)

    Γεννήθηκε στα Χανιά. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων με αντικείμενο: «Η φωτογραφία στην εκπαίδευση». Η εκπαίδευση του ακόμη περιλαμβάνει την παρακολούθηση των ακόλουθων σεμιναρίων φωτογραφίας: “Costas Manos” από το Πανεπιστήμιο του Μέιν (Maine) το 2008 , “Jacob Aue Sobol” από το φωτογραφικό κέντρο Θεσσαλονίκης το 2013, “Κωστής Αντωνιάδης” από την ομάδα Λε.Φ.Κι Χανίων το 2015, “WORKSHOP X3”, από το εργαστήριο ARTEC του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας το 2016 και άλλα. Δίδαξε επίσης φωτογραφικά θέματα στην ομάδα φωτογραφίας του Πολυτεχνείου Κρήτης, «Φωτοσκίαση» (2005-2009) και μετέπειτα έγραφε για το ίδιο θέμα στο εβδομαδιαίο ένθετο «Διαδρομές», της εφημερίδας Χανιώτικα Νέα, (2008-2011). Τα σεμινάρια φωτογραφίας που διοργανώνει από το 2010 έως σήμερα, αφορούν σε θέματα τεχνικής, αισθητικής και ιστορίας της φωτογραφίας. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε πέντε ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές. Το έργο του έχει προβληθεί στον ελληνικό τύπο στα περιοδικά: Φωτογράφος, Photonet, Στιγμές κ.α. καθώς επίσης βρίσκεται και σε ιδιωτικές συλλογές.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Βιογραφικό σημείωμα του Μιχάλη Καλαϊτζάκη, στον διαδικτυακό τόπο: photoencounters.gr

    Ματσαμάκη Γεωργία


    Βιογραφικό

    (Χανιά;)

    Σπούδασε Γραφιστική, Φωτογραφία και δραστηριοποιείται στον τομέα των Εφαρμοσμένων Τεχνών. Παράλληλα με τις διάφορες επαγγελματικές της εργασίες επικεντρώνεται και στο προσωπικό της καλλιτεχνικό έργο. Με το συνδυασμό της φωτογραφίας, της γραφιστικής και του κολλάζ προσπαθεί να αποτυπώσει είτε το αθέατο είτε το ασήμαντο της καθημερινότητας ώστε να επαναπροσδιορίσει τη σημασία του «τίποτα» μέσα από το έργο της. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε φυσικές και διαδικτυακές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, όπως στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα “SOUTH” (Space for Photography), στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, στο Μεξικάνικο Μουσείο του Σχεδίου (Mexican Museum of Design), στο “Cocomat Store” της Βαρκελώνης, στο “Art Festival” στη Μπολόνια, στο περιοδικό Vice των Η.Π.Α., στο ίδρυμα “Humble Arts” , στο περιοδικό Lenscratch, Float , στο περιοδικό Artdoc και στο περιοδικό Aesthetica.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Βιογραφικό σημείωμα της Ματσαμάκη Γεωργίας, στον διαδικτυακό τόπο: photoencounters.gr
    • Βιογραφικό σημείωμα της Ματσαμάκη Γεωργίας, στον διαδικτυακό τόπο: lensculture.com
    • Στεφανία Τσουπάκη, «Γεωργία Ματσαμάκη- Η τέχνη είναι ένας κόσμος ψεύτικα μαγικός αλλά και μαγικά ψεύτικος», iFocus, 2018, στον διαδικτυακό τόπο: ifocus.gr

    Τσαβαρή Καίτη


    Βιογραφικό

    Γεννήθηκε στον Πειραιά και ζει στην Σαλαμίνα. Παρακολούθησε σεμινάρια μαριονέτας, κεραμικής, αγιογραφίας και σχεδίου. Τα τελευταία 7 χρόνια παρακολούθησε συστηματικά χαρακτική στο Ανοικτό Εργαστήριο Χαρακτικής Δ. Νικαίας με δασκάλους την Εύη Αθανασίου τον Ν. Δεσσεκόπουλο, την Ρ. Ανούση και την Τζένη Μαρκάκη.

    Αναστασάκης Γιώργος

    Βιογραφικό

    (1980)

    Ο Αναστασάκης Γιώργος είναι φωτογράφος από το Ηράκλειο Κρήτης. Αφότου ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ., συνέχισε με την παρακολούθηση μαθημάτων που αφορούσαν στη φωτογραφική θεωρία και πράξη, μέσω του μεταπτυχιακού προγράμματος “Photographic Studies” του Πανεπιστημίου Westminster στο Λονδίνο. Το μεταπτυχιακό αυτό ολοκληρώθηκε με την υποστήριξη του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.). Στη συνέχεια, ο καλλιτέχνης από το 2000 έγινε μέλος του Φωτογραφικού Ομίλου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Φ.Ο.Α.Π.Θ.). Ακόμη, συμμετείχε και συνεργάζονταν στην επιμέλεια εκθέσεων του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και από το 2009 έως το 2013 εργαζόταν σε εργαστήριο επαγγελματικής φωτογραφίας. Έχει παρουσιάσει τα έργα του σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και το 2014 τιμήθηκε με το βραβείο “Νέων Ελλήνων Φωτογράφων” από τις φωτογραφικές συναντήσεις των Κυθήρων. Υπήρξε ιδρυτής του καλλιτεχνικού χώρου:“SOUTH”,(Space for Photography) στα Χανιά το 2015, όπου πραγματοποιούνται μαθήματα φωτογραφίας και καλλιτεχνικές εκθέσεις.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Νατάσσα Μαρκίδου (επιμ.), Self-images, κατάλογος έκθεσης, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη 2018, σελ. 98-100.
    • Βιογραφικό σημείωμα του Γιώργου Αναστασάκη στον διαδικτυακό τόπο: photoencounters.gr
    • “SOUTH”: Space for photography, στον διαδικτυακό τόπο: SOUTH.

    Πολυχρονάκης Μιχάλης


    Βιογραφικό

    (1963)

    Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
    • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

    Πολυχρονάκης Μιχάλης


    Βιογραφικό

    (1963)

    Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
    • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

    Γυπάκη Μάρω

    Βιογραφικό

    (Χανιά;)

    Γεννήθηκε στα Χανιά. Τελείωσε Φαρμακευτική στο Παν/μιο Αθηνών και πραγματοποίησε ελεύθερες σπουδές στη ζωγραφική με καθηγητές της το Σπύρο Κουρσάρη, τον Τάσσο Ρήγα και τον Χρόνη Μπότσογλου. Οι ατομικές εκθέσεις της καλλιτέχνιδας έλαβαν χώρα: στην Αίθουσα Τέχνης «Β. Μυλωνογιάννη», στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανίων (2012), στο Νεώριο Μόρο στα Χανιά, στην Αίθουσα Τέχνης «Σωτηρία Αντωνοπούλου» στο Βουρκάρι Κέας, στην Γκαλερί «Χρυσόθεμις» στην Αθήνα, ενώ οι ομαδικές εκθέσεις της σημειώθηκαν: στην «Εικαστική δημιουργία των φαρμακοποιών», στο Φαρμακευτικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, στο «Les Ateliers deI Oree» στις Βρυξέλλες, στη Βίλα Κούνδουρου στα Χανιά, κ.ά. Όπως σημείωσε σε άρθρο του ο Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος, τα έργα της Γυπάκη, με θεματικές αποτυπώσεις της καθημερινότητας, αναδεικνύουν τη ρεαλιστικότητα του φωτός με αφαιρετικό χρώμα, χωρίς να δίνεται έμφαση στην τονικότητα. Ενώ επίσης η καλλιτέχνιδα συχνά περατώνει τις συνθέσεις της στο εργαστήρι της, είτε με προσχέδια είτε με φωτογραφίες, οι υδατογραφίες της αποδίδονται με τέτοιο τρόπο ώστε να παραπέμπουν στην εκ του φυσικού αποτύπωση. Ακόμη και οι ελαιογραφίες της Γυπάκη θυμίζουν υδατογφραφίες, με το χρώμα να παραμένει διάχυτο και διάφανο στη σύνθεση. Οι χρωματικές αξίες στο βάθος των έργων της κυριεύονται από την κατά κύριο λόγο ανθρωποκεντρική θεματική τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις τα ζωηρά και έντονα χρώματα αναδεικνύουν το θέμα ξεκάθαρα χωρίς τον οποιοδήποτε εννοιολογικό υπαινιγμό. Η καλλιτέχνιδα με την αμεσότητα και την καθαρότητα των θεμάτων της σύμφωνα με τον Κ. Β. Πρώιμο, επιδιώκει να αποτυπώσει και να διαδώσει τις πρακτικές, τα έθιμα και την καθημερινότητα του λαϊκού πολιτισμού μέσω της ζωγραφικής τέχνης, εξασφαλίζοντας έτσι τη συνέχιση της τελευταίας.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος,”Η Μάρω Γυπάκη στον Ι.Ο.Χ”, Χανιώτικα Νέα, 2014, στον διαδικτυακό τόπο: Haniotika-nea.gr
    • Ελένη Μπεζιριανόγλου,”Η Μάρω Γυπάκη σχεδίασε το εξώφυλλο μας”, Athens Voice, 2014, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr

    Κορογιαννάκης Αλέξανδρος


    Βιογραφικό

    Μέγαρα 1906 – Βάρκιζα 1966

    Γεννήθηκε στα Μέγαρα το 1906 και σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1920-1929), με δασκάλους τους Γ. Ιακωβίδη, Δ. Γερανιώτη, Γ. Ροϊλό, και Ν. Λύτρα. Με την ολοκλήρωση των σπουδών του, ασχολήθηκε συστηματικά με τη χαρακτική. Στο διάστημα 1928-39 συνεργάστηκε με διάφορες εφημερίδες και περιοδικά, ως σκιτσογράφος, ενώ το 1939 προσλήφθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος στο τμήμα χάραξης τραπεζογραμματίων, με ειδική μετεκπαίδευση πάνω στη χαλκογραφική χάραξη προσωπογραφιών και παραστάσεων στην Εθνική Τράπεζα της Αυστρίας. Παράλληλα με τη χαρακτική, καλλιέργησε και τη ζωγραφική. Γενικά, το καλλιτεχνικό του έργο το χαρακτηρίζει μια εξελικτικά ανανεωτική τάση. Με αφετηρία το ρεαλισμό, διαμόρφωσε ένα προσωπικό στυλ κριτικής διάθεσης και εξπρεσιονιστικών στοιχείων, ενώ στην εξέλιξη του αφομοίωσε στοιχεία από τον κυβισμό, φτάνοντας μέχρι και την αφαίρεση.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

    Κύρου Γιάννης


    Βιογραφικό

    Θεσσαλονίκη 1942 – Χανιά 1991

    Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1942 και σπούδασε σκηνογραφία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με καθηγητή τον Β. Βασιλειάδη. Κατά την περίοδο 1960 – 1962, παρακολούθησε στη Γερμανία μαθήματα σκηνογραφίας και ενδυματολογίας, με τους Fabious von Eugel και Ε. Buttner και στη συνέχεια, έκανε την πρακτική του στο Landes Theater Darmastadt. Το 1966, μαθήτευσε κοντά στο Γ. Τσαρούχη. Στο Θέατρο, πρωτοεμφανίστηκε το 1967 ως σκηνογράφος-ενδυματολόγος στα Πιθοπρακτά του Ιάννη Ξενάκη με το Ελληνικό χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου. Έκτοτε, σχεδίασε τα σκηνικά και τα κοστούμια πολυάριθμων και πολυβραβευμένων θεατρικών παραστάσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Για την τηλεόραση, φιλοτέχνησε σκηνικά και κοστούμια σε πάρα πολλές παραγωγές σίριαλ καθώς και για το θέατρο της Δευτέρας. Το 1982, εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά όπου ίδρυσε το Ερασιτεχνικό – Πειραματικό θέατρο Αρένα, μία καλλιτεχνική ομάδα με έντονη παρουσία και δράση. Ο Κύρου, έκανε λαϊκό θέατρο χωρίς καμία παραχώρηση στην ποιότητα και συγχρόνως πειραματιζόταν πάνω σε διαφορετικά είδη δημιουργώντας τη δική του πρόταση.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Από τον κατάλογο της έκθεσης «Ο κόσμος του Γιάννη Κύρου», εκδόσεις Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων, 2015

    Κύρου Γιάννης


    Βιογραφικό

    Θεσσαλονίκη 1942 – Χανιά 1991

    Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1942 και σπούδασε σκηνογραφία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με καθηγητή τον Β. Βασιλειάδη. Κατά την περίοδο 1960 – 1962, παρακολούθησε στη Γερμανία μαθήματα σκηνογραφίας και ενδυματολογίας, με τους Fabious von Eugel και Ε. Buttner και στη συνέχεια, έκανε την πρακτική του στο Landes Theater Darmastadt. Το 1966, μαθήτευσε κοντά στο Γ. Τσαρούχη. Στο Θέατρο, πρωτοεμφανίστηκε το 1967 ως σκηνογράφος-ενδυματολόγος στα Πιθοπρακτά του Ιάννη Ξενάκη με το Ελληνικό χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου. Έκτοτε, σχεδίασε τα σκηνικά και τα κοστούμια πολυάριθμων και πολυβραβευμένων θεατρικών παραστάσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Για την τηλεόραση, φιλοτέχνησε σκηνικά και κοστούμια σε πάρα πολλές παραγωγές σίριαλ καθώς και για το θέατρο της Δευτέρας. Το 1982, εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Χανιά όπου ίδρυσε το Ερασιτεχνικό – Πειραματικό θέατρο Αρένα, μία καλλιτεχνική ομάδα με έντονη παρουσία και δράση. Ο Κύρου, έκανε λαϊκό θέατρο χωρίς καμία παραχώρηση στην ποιότητα και συγχρόνως πειραματιζόταν πάνω σε διαφορετικά είδη δημιουργώντας τη δική του πρόταση.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Από τον κατάλογο της έκθεσης «Ο κόσμος του Γιάννη Κύρου», εκδόσεις Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων, 2015

    Σχοινά Μαίρη


    Βιογραφικό

    (1948)

    Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1948. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δασκάλους στη χαρακτική τον Κ. Γραμματόπουλο (1966 – 1971), και στην Τέχνη του βιβλίου το Γ. Παπαδάκη και συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι, στην Ecole des Beaux Arts (1976-1981). Τα θέματά της, τα αντλεί από την ελληνική ύπαιθρο, ενώ χαρακτηριστικά στοιχεία του έργου της, είναι η έμφαση στο σχέδιο, η καθαρότητα των λεπτομερειών, τα ποιητικά χρώματα και οι απαλλοί τόνοι, η τάση σχηματοποίησης, η γεωμετρική λιτότητα, καθώς και η λυρική διάθεση.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

    Τσακρακλίδου Έφη


    Βιογραφικό

    Γεννήθηκε στη Νιγρίτα Σερρών. Είναι φωτογράφος από το 1989 και έχει συνεργαστεί με φορείς και ιδρύματα όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΦΕΚ), το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Μέγαρο Μουσικής κ.α.
    Απο το 1992 συνεργάζεται με τον ημερήσιο και περιοδικό τύπο, (Βήμα, Καθημερινή, Μακεδονία, πρώτο πλάνο, παράλλαξη κά.) με θέματα κοινωνικά, ταξιδιωτικά, τρόπου ζωής, αρχιτεκτονικά, πορτραίτα προσώπων, απο τον παγκόσμιο χώρο της τέχνης της διανόησης, της επιστήμης, των επιχειρήσεων καθώς και των καθημερινών ανθρώπων. Είναι μέλος της Ένωσης Φωτοδημοσιογράφων Ελλάδας. Παρουσιάζει την δουλειά της και συμμετέχει σε διεθνή φωτογραφικά φεστιβάλ, με εκθέσεις ατομικές και συλλογικές από το 1995.

    Page 1 of 4
    1 2 3 4