Liodaki Jan


Βιογραφικό

(Σέφιλντ;)

Γεννήθηκε στο Σέφιλντ της Αγγλίας. Σπούδασε ζωγραφική στην σχολή Καλών Τεχνών του High Wycombe και στην σχολή Καλών Τεχνών του Cardiff. Παράλληλα με τις σπουδές της το 1972 επισκεπτόταν την Κρήτη και το 1975 εγκαταστάθηκε μόνιμα στο νησί. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σε εκθέσεις όπως: «Βρετανοί ζωγράφοι στην Αθήνα», στο Βρετανικό συμβούλιο της Αθήνας το 1978, «Βρετανοί ζωγράφοι», στην γκαλερί “Trinity Wareham”, το 1983 στο Dorset, Αγγλίας, «Δημιουργοί στην Κρήτη», στην γκαλερί «ΟΜΜΑ» στα Χανιά το 2002, «Επαφή», στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, το 2007, «Όταν οι Κρήτες κοιτούν τη θάλασσα», στην γκαλερί «Μάρε» στο ξενοδοχείο Θάλασσα στην Αγ. Μαρίνα Χανίων το 2017. Η ίδια σε συνέντευξη της στο PolisMagazino εξέφρασε την αγάπη της για την Κρήτη, τη φύση που την πλαισιώνει στο νησί και την έμπνευση της που πηγάζει από τα δύο παραπάνω στοιχεία. Στα περισσότερα έργα της απεικονίζονται τα φυσικά τοπία της Κρήτης, με ιδιαίτερες συνθέσεις και έντονα χρώματα που παραπέμπουν σε ονειρικά τοπία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • «Jan Liodaki: Η έμπνευση είναι κάτι που είναι μόνιμα μέσα μου και αναζητώ ερεθίσματα», PolisMagazino, χ.χ., στον διαδικτυακό τόπο: polismagazino.gr
  • Έργα και Βιογραφικό σημείωμα της Jan Liodaki, στον διαδικτυακό τόπο: as-gallery.gr
  • Έργα της Jan Liodaki, στον διαδικτυακό τόπο: artuk.org
  • Ιστοσελίδα της καλλιτέχνιδας, στον διαδικτυακό τόπο: janliodaki.blogspot.com

Δάβης Δημήτρης


Βιογραφικό

(1905-1973)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1905. Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής για ένα χρόνο (1921) στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Β. Μποκατσιάμπη, και στη συνέχεια αναχώρησε για το Μόναχο, όπου σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία (1923-1929), με δάσκαλο τον A. Schinnerer και τον K. Caspar, και ιστορία τέχνης με τον Wölfflin. Ασχολήθηκε κυρίως με την προσωπογραφία και λιγότερο με το τοπίο και τη νεκρή φύση. Η ζωγραφική του, που συχνά διακρίνεται για την έμφαση στα ρεαλιστικά στοιχεία του θέματος και την απόπειρα της ψυχογραφικής περιγραφής του προσώπου, σχετίζεται με τις αναζητήσεις του γερμανικού εξπρεσιονισμού. Ασχολήθηκε επίσης με την χαλκογραφία και την ξυλογραφία, ενώ καταπιάστηκε και με την πολιτική σάτιρα και συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δάβης Δημήτρης


Βιογραφικό

(1905-1973)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1905. Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής για ένα χρόνο (1921) στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δάσκαλο το Β. Μποκατσιάμπη, και στη συνέχεια αναχώρησε για το Μόναχο, όπου σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία (1923-1929), με δάσκαλο τον A. Schinnerer και τον K. Caspar, και ιστορία τέχνης με τον Wölfflin. Ασχολήθηκε κυρίως με την προσωπογραφία και λιγότερο με το τοπίο και τη νεκρή φύση. Η ζωγραφική του, που συχνά διακρίνεται για την έμφαση στα ρεαλιστικά στοιχεία του θέματος και την απόπειρα της ψυχογραφικής περιγραφής του προσώπου, σχετίζεται με τις αναζητήσεις του γερμανικού εξπρεσιονισμού. Ασχολήθηκε επίσης με την χαλκογραφία και την ξυλογραφία, ενώ καταπιάστηκε και με την πολιτική σάτιρα και συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μαραγκουδάκη Μαρία


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο εργαστήριο του Δ. Μυταρά, από όπου αποφοίτησε το 1998. Παρακολούθησε μαθήματα σκηνογραφίας με τον Γ. Ζιάκα και μαθήματα Fresh Paint και τεχνικών φορητών εικόνων στο εργαστήρι Γ. Ξενόπουλου, με το Σ. Γιαννούδη. Η ζωγραφική της, διατυπώνει τον εικαστικό της προβληματισμό με παραστατικά μέσα, χωρίς όμως να φτάνει σε ακραίες μορφές ρεαλισμού. Ως μέσο για την απόδοση αυτών των καταστάσεων χρησιμοποιεί μοντέλα, επιλεγμένα με βάση τη δυνατότητα επικοινωνίας ζωγράφου-μοντέλου. Κάθε μοντέλο αποπνέει ξεχωριστές εσωτερικές καταστάσεις, που ταυτίζονται με τις αναζητήσεις της στην εκάστοτε στιγμή της ζωγραφικής δημιουργίας. Έτσι, μέσω της ζωγραφικής διεργασίας, αυτή η εσωτερική επικοινωνία και κατάσταση, ανασύρεται και καταγράφεται στον καμβά. Το μοντέλο γίνεται ένα μέσο-ενδιάμεσο για τη επίτευξη του σκοπού, που εκτός από την εσωτερική αναζήτηση είναι και η ανάγκη για ζωγραφική.

  • Ηλεκτρονική Πηγή/ Ιστότοπος: Gallery Ersi» https://ersi.gr/gr/events/i77/
  • Μανωλαράκη Ελένη


    Βιογραφικό

    Γεννήθηκε στα Χανιά το 1955. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου (1975-78) και συνέχισε τις σπουδές της στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1978 – 1984), με δασκάλους τους Δ. Μυταρά και Δ. Κοκκινίδη. Οι συνθέσεις της, συνδυάζουν αφηρημένους τύπους με εικονιστικά μοτίβα και διακρίνονται για τις χρωματικές αντιθέσεις, την καλλιγραφική διάθεση και τις συμβολικές προεκτάσεις. Παράλληλα, κινείται και στο χώρο της δημιουργίας εικαστικών περιβαλλόντων.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

    Μπολιεράκη Κωνσταντίνα


    Βιογραφικό

    Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1986 – 1992), κοντά στον Τ. Πατρασκίδη. Παρακολούθησε επίσης το εργαστήριο ψηφιδωτού (1988-1990) και το τμήμα χαρακτικής στο Royal College of Art (1992) στο Λονδίνο ενώ από το 1995 εργάζεται και ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στις συνθέσεις της, τοπία και νεκρές φύσεις, χρησιμοποιεί μια πλούσια και ζεστή χρωματική κλίμακα, και αποδίδει τα θέματά της με λυρισμό και ευαισθησία.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

    Χιωτάκη Αλίκη


    Βιογραφικό

    Γεννήθηκε στα Χανιά. Σπούδασε Χορό με Οπτικές Πρακτικές (Dance with Visual Practice) στο Πανεπιστήμιο του Brighton και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο πεδίο Labananalysis and Somatic studies, στο Πανεπιστήμιο του Surrey στην Αγγλία. Ειδικεύτηκε, στο σύστημα Laban Movement Analysis, όπως και στις γραφιστικές τέχνες έχοντας αποκτήσει πτυχίο και από την Σχολή Βακαλό της Αθήνας. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Ευρώπη και την Αμερική. Σήμερα ζει και εργάζεται στα Χανιά. Στο έργο της συνδυάζει ποικίλες μορφές τέχνης, όπως το σχέδιο, η φωτογραφία, η performance, ο χορός και το βίντεο. Με σημείο αναφοράς την παρατήρηση της κίνησης του σώματος και όχημα τη βιντεογραφία, εξερευνά τις μεταβολές στους ρυθμούς της κίνησης και της φόρμας στο χώρο, συχνά συνεργαζόμενη με αρχιτέκτονες, sound designers και visual artists. Διερευνά πώς «το ανθρώπινο σώμα δημιουργεί αυτό που θα αποκαλούσαμε σωματικές ταυτότητες, ώστε να προσαρμόζεται συνειδητά στις υπάρχουσες κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες».

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    MacFarlane David


    Βιογραφικό

    (1949)

    Γεννήθηκε στη Γλασκώβη. Σπούδασε ζωγραφική στην Καλών Τεχνών του κολλεγίου Duncan of Jordanstone,στο Dundee. Από το 1972 και για μία εικοσαετία εργάστηκε ως ειδικός στην Ιαπωνική τέχνη για διεθνή οίκο δημοπρασιών στο Λονδίνο. Από το 1989 παρουσίαζε το έργο του σε εκθέσεις στο Λονδίνο και από το 2003 σε εκθέσεις του στα Χανιά. Συμμετείχε σε εκθέσεις στον Άγιο Νικόλαο από το 2007 έως το 2009. Το 2008 έλαβε χώρα η ατομική του έκθεση στην γκαλερί “L-S”, στο ξενοδοχείο Elunda Mare. Ακόμη, συμμετείχε στις εκθέσεις, «Τέχνη και Τεχνολογία, ο Άνθρωπος και η Μηχανή», (“Art and Technology, Man and Machine”) στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων «Ελαιουργείον» το 2010 και «Ελαιώνες στην Αρχαιότητα» (“Olive Grove through Ancient Times”), στο Τ.Ε.Ι. του Ηρακλείου το 2010. Έργα του βρίσκονται τόσο σε ιδιωτικές συλλογές όσο σε συλλογές πανεπιστημίων, όπως του Green College, του Oxford University και της εταιρίας Unilever.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    Αμπελικάκη Αυγή


    Βιογραφικό

    (Χανιά;)

    Γεννήθηκε και εργάζεται στα Χανιά. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης στη ζωγραφική με καθηγητή της τον Αλεσσάντρο Τρότι. Έχει συμμετάσχει σε είκοσι ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία, έχοντας ακόμη πραγματοποιήσει δύο ατομικές εκθέσεις στα Χανιά στην αίθουσα τέχνης «Β. Μυλωνογιάννη». Η πρώτη της ατομική έκθεση πραγματοποιήθηκε το 2000 και η δεύτερη το 2010 με τίτλο: «Ψυχο-μαχίες». Στο δελτίο τύπου για την τελευταία, η Χρυσή Μπούρμπου σημείωσε ότι τα έργα της καλλιτέχνιδας σε έναν ατμοσφαιρικό σχεδόν υπερρεαλιστικό τοπίο εκφράζουν την εσωτερικότητα και την πνευματική αναζήτηση, καθρεφτίζοντας έτσι τα υπαρξιακά ζητήματα της καθημερινότητας. Τα θέματα των έργων της μας αποκαλύπτονται σαν κινηματογραφικό στιγμιότυπο περισυλλογής των πρωταγωνιστών. Οι μορφές της απεικονίζονται μικρές σε σχέση με το περιβάλλον τους, έναν έγκλειστο χώρο, που όμως κάθε φορά έχει διέξοδο. Ακόμη, στα έργα της χρησιμοποιεί μικτές τεχνικές με αδρές πινελιές που υπερβαίνουν την επιφάνεια του πίνακα. Τέλος, η καλλιτέχνης από το 2000 διατηρεί ένα παιδικό εργαστήρι ζωγραφικής στα Χανιά.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Δελτίο τύπου, που υπογράφουν η Δρ. Χρυσή Μπούρμπου και η Μάγια Ε. Σπανουδάκη, για την έκθεση της Αυγής Ι. Αμπελικάκη με τίτλο: «Ψυχο-μαχίες», στην αίθουσα τέχνης «Β.Μυλωνογιάννη», Απρίλιος, Χανιά 2010. Το παρόν τεκμήριο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων και περιέχει επίσης κατάλογο των έργων της καλλιτέχνιδας.
    • Μάγια Σπανουδάκη, “Στο εικαστικό εργαστήρι της Αυγής Αμπελικάκη”, Χανιώτικα Νέα, 2019, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

    Καλαϊτζάκης Μιχάλης


    Βιογραφικό

    (1968)

    Γεννήθηκε στα Χανιά. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων με αντικείμενο: «Η φωτογραφία στην εκπαίδευση». Η εκπαίδευση του ακόμη περιλαμβάνει την παρακολούθηση των ακόλουθων σεμιναρίων φωτογραφίας: “Costas Manos” από το Πανεπιστήμιο του Μέιν (Maine) το 2008 , “Jacob Aue Sobol” από το φωτογραφικό κέντρο Θεσσαλονίκης το 2013, “Κωστής Αντωνιάδης” από την ομάδα Λε.Φ.Κι Χανίων το 2015, “WORKSHOP X3”, από το εργαστήριο ARTEC του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας το 2016 και άλλα. Δίδαξε επίσης φωτογραφικά θέματα στην ομάδα φωτογραφίας του Πολυτεχνείου Κρήτης, «Φωτοσκίαση» (2005-2009) και μετέπειτα έγραφε για το ίδιο θέμα στο εβδομαδιαίο ένθετο «Διαδρομές», της εφημερίδας Χανιώτικα Νέα, (2008-2011). Τα σεμινάρια φωτογραφίας που διοργανώνει από το 2010 έως σήμερα, αφορούν σε θέματα τεχνικής, αισθητικής και ιστορίας της φωτογραφίας. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε πέντε ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές. Το έργο του έχει προβληθεί στον ελληνικό τύπο στα περιοδικά: Φωτογράφος, Photonet, Στιγμές κ.α. καθώς επίσης βρίσκεται και σε ιδιωτικές συλλογές.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Βιογραφικό σημείωμα του Μιχάλη Καλαϊτζάκη, στον διαδικτυακό τόπο: photoencounters.gr

    Ματσαμάκη Γεωργία


    Βιογραφικό

    (Χανιά;)

    Σπούδασε Γραφιστική, Φωτογραφία και δραστηριοποιείται στον τομέα των Εφαρμοσμένων Τεχνών. Παράλληλα με τις διάφορες επαγγελματικές της εργασίες επικεντρώνεται και στο προσωπικό της καλλιτεχνικό έργο. Με το συνδυασμό της φωτογραφίας, της γραφιστικής και του κολλάζ προσπαθεί να αποτυπώσει είτε το αθέατο είτε το ασήμαντο της καθημερινότητας ώστε να επαναπροσδιορίσει τη σημασία του «τίποτα» μέσα από το έργο της. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε φυσικές και διαδικτυακές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, όπως στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα “SOUTH” (Space for Photography), στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, στο Μεξικάνικο Μουσείο του Σχεδίου (Mexican Museum of Design), στο “Cocomat Store” της Βαρκελώνης, στο “Art Festival” στη Μπολόνια, στο περιοδικό Vice των Η.Π.Α., στο ίδρυμα “Humble Arts” , στο περιοδικό Lenscratch, Float , στο περιοδικό Artdoc και στο περιοδικό Aesthetica.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Βιογραφικό σημείωμα της Ματσαμάκη Γεωργίας, στον διαδικτυακό τόπο: photoencounters.gr
    • Βιογραφικό σημείωμα της Ματσαμάκη Γεωργίας, στον διαδικτυακό τόπο: lensculture.com
    • Στεφανία Τσουπάκη, «Γεωργία Ματσαμάκη- Η τέχνη είναι ένας κόσμος ψεύτικα μαγικός αλλά και μαγικά ψεύτικος», iFocus, 2018, στον διαδικτυακό τόπο: ifocus.gr

    Τσαβαρή Καίτη


    Βιογραφικό

    Γεννήθηκε στον Πειραιά και ζει στην Σαλαμίνα. Παρακολούθησε σεμινάρια μαριονέτας, κεραμικής, αγιογραφίας και σχεδίου. Τα τελευταία 7 χρόνια παρακολούθησε συστηματικά χαρακτική στο Ανοικτό Εργαστήριο Χαρακτικής Δ. Νικαίας με δασκάλους την Εύη Αθανασίου τον Ν. Δεσσεκόπουλο, την Ρ. Ανούση και την Τζένη Μαρκάκη.

    Αναστασάκης Γιώργος

    Βιογραφικό

    (1980)

    Ο Αναστασάκης Γιώργος είναι φωτογράφος από το Ηράκλειο Κρήτης. Αφότου ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ., συνέχισε με την παρακολούθηση μαθημάτων που αφορούσαν στη φωτογραφική θεωρία και πράξη, μέσω του μεταπτυχιακού προγράμματος “Photographic Studies” του Πανεπιστημίου Westminster στο Λονδίνο. Το μεταπτυχιακό αυτό ολοκληρώθηκε με την υποστήριξη του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.). Στη συνέχεια, ο καλλιτέχνης από το 2000 έγινε μέλος του Φωτογραφικού Ομίλου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Φ.Ο.Α.Π.Θ.). Ακόμη, συμμετείχε και συνεργάζονταν στην επιμέλεια εκθέσεων του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και από το 2009 έως το 2013 εργαζόταν σε εργαστήριο επαγγελματικής φωτογραφίας. Έχει παρουσιάσει τα έργα του σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και το 2014 τιμήθηκε με το βραβείο “Νέων Ελλήνων Φωτογράφων” από τις φωτογραφικές συναντήσεις των Κυθήρων. Υπήρξε ιδρυτής του καλλιτεχνικού χώρου:“SOUTH”,(Space for Photography) στα Χανιά το 2015, όπου πραγματοποιούνται μαθήματα φωτογραφίας και καλλιτεχνικές εκθέσεις.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Νατάσσα Μαρκίδου (επιμ.), Self-images, κατάλογος έκθεσης, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη 2018, σελ. 98-100.
    • Βιογραφικό σημείωμα του Γιώργου Αναστασάκη στον διαδικτυακό τόπο: photoencounters.gr
    • “SOUTH”: Space for photography, στον διαδικτυακό τόπο: SOUTH.

    Πολυχρονάκης Μιχάλης


    Βιογραφικό

    (1963)

    Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
    • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

    Πολυχρονάκης Μιχάλης


    Βιογραφικό

    (1963)

    Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
    • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
    • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.
    Page 2 of 2
    1 2