(1903-1985)
Ύλη: Μεταξοτυπία

Μυταράς Δημήτρης
Βιογραφικο
Χαλκίδα 1934 – Αθήνα 2017
Γεννήθηκε στη Χαλκίδα το 1934. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1953 – 57) με δασκάλους τους Σ. Παπαλουκά και Γ. Μόραλη. Στη συνέχεια, σπούδασε σκηνογραφία στο Παρίσι στην Ecole des Arts Decoratifs (1961-64) και παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα εσωτερικής διακόσμησης στην Ecole d’Arts et Metiers. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του και την επιστροφή του στην Αθήνα το 1964, ανέλαβε τη διεύθυνση του Εργαστηρίου Εσωτερικής Διακόσμησης του ΑΤΙ. Το 1969, διορίστηκε βοηθός στο Εργαστήριο Ζωγραφικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών όπου το 1977 εξελέγη τακτικός καθηγητής. Εικαστικός δημιουργός με πολυδιάστατη δραστηριότητα και επίδοση σε πολλούς τομείς, επέδειξε μεγάλη παραγωγή σχεδίων και ζωγραφικών έργων, σκηνογραφιών και ενδυματολογικών μελετών, καθώς και δημιουργιών εφαρμοσμένης τέχνης. Στο έργο του, υπάρχει έκδηλος ένας αφαιρετικός εξπρεσιονισμός, ενώ συχνά διαπνέεται από τάσεις μεταφυσικής γραφής. Το έργο τουμ παρουσιάστηκε σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Βραβεύτηκε για τη συμμετοχή του στην Έκθεση Νέων Ζωγράφων (Ζυγός, 1958) και στην Πανελλαδική Έκθεση Νέων (1961). Συμμετείχε στις Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (1958, 1966), Μπιενάλε Νέων (Παρίσι, 1960), Μπιενάλε Sao Paulo (1966) και Μπιενάλε Βενετίας (1972). Αρκετές είναι και οι αναδρομικές του εκθέσεις: 1989 (Πινακοθήκη Πιερίδη και Βελλίδειο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης), 1992 (Château de Chenonceau, Loire, Γαλλία), 1993 (Expo 93, Τόκυο, Ιαπωνία), 1995 (Εθνική Πινακοθήκη, Αθήνα), 1998 (Millesgarden Museum, Στοκχόλμη), 2001 (Palazzo Vecchio, Φλωρεντία,) και 2006 (Δημοτική Πινακοθήκη, Θεσσαλονίκη).
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
- Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Απέργης Αντώνης
Βιογραφικό
(1938-2018)
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1957-1962), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη και Κ. Γραμματόπουλο. Συνέχισε τις σπουδές του (νωπογραφία και ψηφιδωτό, 1966-69) στην Ecole des Beaux-Arts στο Παρίσι, με δασκάλους τους R. Licata και Berthole. Η ζωγραφική, όπως και η χαρακτική του, από τις πρώιμες ακόμη προσπάθειές του, κινείται σε μία κατεύθυνση όπου καθοριστικό ρόλο παίζουν οι καθαρά προσωπικοί τύποι. Πρόκειται για ένα ιδίωμα στο οποίο συνδυάζονται περιγραφικά και φανταστικά στοιχεία, πλαστικές και χρωματικές αξίες, βιόμορφα και γεωμετρικά θέματα. Παρά το γεγονός ότι στα περισσότερα έργα του έχουν κάποια θέση και τα γραμμικά στοιχεία, είναι πάντα ο ρόλος του χρώματος που υποβάλλει το εσωτερικό περιεχόμενο των θεμάτων του. Με το χρώμα υποβάλλεται ένας περισσότερο ποιητικός τόνος που ευνοείται και από την ιδιαίτερη έμφαση στα καμπυλόμορφα θέματα και το συχνά προβληματικό χώρο. Έτσι στις πιο χαρακτηριστικές προσπάθειές του, επικρατεί ένα ονειρικό και λυρικό κλίμα, που πλουτίζει με εξαιρετικές εκφραστικές προεκτάσεις τα σύνολά του. Είχε παρουσιάσει το έργο του σε πολλές ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και πήρε επίσης μέρος σε πολλές ομαδικές σε διάφορες πόλεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως στη Ρώμη, τη Βηρυτό, το Παρίσι και το Σικάγο.
Apergis Antonis was born in Athens in 1938. He studied painting and engraving in Athens School of Fine Arts (1957-1962) with G. Moralis and K. Grammatopoulos. He continued his studies in frescoes and mosaics (1966-69) in Ecole des Beaux-Arts in Paris, with R. Licata and Berthole. His painting as well as his engraving, even from his early tries, move towards a way where personal types hold a key role. It’s an idiom, which combines descriptive and imaginative elements, plastic and color values, biomorphic and geometrical themes. Even though in most of his works linear elements hold a particular position, it is always the role of color that presents the inner subject of his themes. With the use of color, a more poetic tone is presented, which is favored by the emphasis in curve – formed themes and often problematic space. That said, in his most characteristic efforts, prevails a sweet and lyrical tone, enriching with brilliantly expressive extensions his work. He presented his work in many personal exhibitions in Athens and Thessaloniki, and he also took place in many group exhibitions in various cities in Greece and abroad, such as Rome, Beirut, Paris, and Chicago
Ηλεκτρονική Πηγή: