Καμπελόπουλος Κάρολος


Βιογραφικό

Κάϊρο 1931- Χανιά 2019

Γεννήθηκε στο Κάιρο το 1931. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και άσκησε το επάγγελμα του δικηγόρου από το 1966. Στη ζωγραφική υπήρξε αυτοδίδακτος. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από ασαφή, ρευστά περιγράμματα και σκοτεινή παλέτα, ενώ η θεματολογία του εμφανίζεται ασυνήθης με αναφορές στο χώρο του δυτικοευρωπαϊκού παρελθόντος, τη μουσική, το θέατρο, τους θρύλους των λαών, τη Βίβλο, αλλά και τις νεκρές φύσεις. Παντού υπάρχει διάχυτος ένας ρομαντικός βιζιονισμός με σουρεαλιστικές προεκτάσεις που παραπέμπουν σε έργα του O. Redon και του G. Moreau. Εκτός από τη ζωγραφική ασχολήθηκε με τη γλυπτική, τη χαρακτική και την κομμωτική όπου καθιερώθηκε ως ο κομμωτής των διασημοτήτων. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του έζησε στα Χανιά όπου και πέθανε το 2019.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Reis Κοκοβλή Alda


Βιογραφικό

(1963)

Γεννήθηκε στη Λισαβόνα. Σπούδασε στην σχολή AR.CO στη Λισαβόνα (1987-1990), όπου δίδαξε την επόμενη διετία. Δούλεψε με Αμερικανούς κεραμιστές το 1989 στις Η.Π.Α. υπό την αρωγή υποτροφίας. Από το 1991 και έπειτα δραστηριοποιείται στο πεδίο της γλυπτικής και της χαρακτικής στο εργαστήρι της στον Βαμβακόπουλο Χανίων. Τα έργα της όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη με αφορμή τη σειρά “μοναστηριών” της καλλιτέχνιδας, εκφράζουν τον θρησκευτικό παρεμβατισμό της εκκλησίας, γενικότερα στη ζωή των πιστών και ειδικότερα στη ζωή των γυναικών. Η γλυπτική της Reis Κοκοβλή Alda με πρώτη ύλη της τον πηλό, προσαρτά επίσης αντικείμενα κατεξοχήν της γυναικείας καθημερινότητας, όπως την κλωστή, τη βελόνα και το ψαλίδι, που συμβολίζουν για την πρώτη τον σεξουαλικό εγκλωβισμό του γυναικείου φύλου. Η καλλιτέχνης επιθυμεί το έργο της να αποτελέσει πεδίο σκέψης και κατ’ επέκταση κοινωνικού προβληματισμού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Πέγκυ Κουνενάκη, Η τέχνη και ο τόπος: 52 σύγχρονοι Χανιώτες καλλιτέχνες, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2010, σελ. 106-107, 130.

Χαλκιαδάκης Μανούσος


Βιογραφικό

(1948)

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1948. Σπούδασε οικονομικές και πολιτικές επιστήμες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1968 – 1972). Επί δέκα χρόνια, συνεργάστηκε με την κεραμίστρια Χ. Μόραλη, ως ζωγράφος των κεραμικών της. Παρουσίασε τη ζωγραφική του, σε μερικές εκθέσεις πριν αφοσιωθεί αποκλειστικά στην κεραμική. Η εγκατάστασή του στην Κρήτη, υπήρξε καθοριστική για την εξέλιξη της τεχνικής και για το θεματικό περιεχόμενο της κεραμικής του. Το υλικό που χρησιμοποιεί, είναι κατ’αποκλειστικότητα ο κρητικός πηλός, που ψήνει σε οριακές για το είδος αυτό θερμοκρασίες, πετυχαίνοντας χρώματα που θυμίζουν την πέτρα και τη θάλασσα, κύρια στοιχεία του περιβάλλοντος που τον κέρδισε. Οι φόρμες του, είναι λιτές και λειτουργικές. Ο χρηστικός χαρακτήρας, αποτελεί πάντα ένα σταθερό σημείο αναφοράς, με ανανεωτική όμως διάθεση και τολμηρές επεμβάσεις.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Χαλκιαδάκης Μανούσος


Βιογραφικό

(1948)

Γεννήθηκε στα Χανιά, το 1948. Σπούδασε οικονομικές και πολιτικές επιστήμες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1968 – 1972). Επί δέκα χρόνια, συνεργάστηκε με την κεραμίστρια Χ. Μόραλη, ως ζωγράφος των κεραμικών της. Παρουσίασε τη ζωγραφική του, σε μερικές εκθέσεις πριν αφοσιωθεί αποκλειστικά στην κεραμική. Η εγκατάστασή του στην Κρήτη, υπήρξε καθοριστική για την εξέλιξη της τεχνικής και για το θεματικό περιεχόμενο της κεραμικής του. Το υλικό που χρησιμοποιεί, είναι κατ’αποκλειστικότητα ο κρητικός πηλός, που ψήνει σε οριακές για το είδος αυτό θερμοκρασίες, πετυχαίνοντας χρώματα που θυμίζουν την πέτρα και τη θάλασσα, κύρια στοιχεία του περιβάλλοντος που τον κέρδισε. Οι φόρμες του, είναι λιτές και λειτουργικές. Ο χρηστικός χαρακτήρας, αποτελεί πάντα ένα σταθερό σημείο αναφοράς, με ανανεωτική όμως διάθεση και τολμηρές επεμβάσεις.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»