Κυρμιζάκη Αγλαΐα


Βιογραφικό

(1904-1983)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ήταν εκπαιδευτικός, λαογράφος, ζωγράφος που πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στις αγροτικές επαρχίες της Κρήτης, γεγονός που ευνόησε το έργο της για την καταγραφή και περισυλλογή κρητικών λαϊκών παραμυθιών, μύθων και τραγουδιών. Μέρος της συλλογής της δημοσιεύθηκε στον περιοδικό τύπο. Το ζωγραφικό της έργο μας αποκαλύπτει μία καλλιτέχνιδα με καλή γνώση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών εξελίξεων και παρ’ όλη τη ρομαντική περιγραφικότητα των συνθέσεων της δεν παύει να εκφράζει μία περίοδο της Ελληνικής τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ελένη Φουντουλάκη, «Εκδήλωση αφιέρωμα στην Αγλαΐα Κυρμιζάκη», Χανιώτικα Νέα, 2012, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

Θαλασσινός Μπότης


Βιογραφικό

Ηράκλειο 1927-2017

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1927. Σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών και στο School of Stage Design του Σάο Πάολο στη Βραζιλία (Associacao Paulista de Belas Artes). Στη συνέχεια βρέθηκε στις ΗΠΑ όπου έζησε για σαράντα περίπου χρόνια. Η θεματογραφία του περιλαμβάνει προσωπογραφίες διασημοτήτων της εποχής, ιστορικές, συμβολικές και θρησκευτικές συνθέσεις, ηθογραφικές σκηνές, νεκρές φύσεις και τοπία. Τα έργα του κινούνται στα πλαίσια της αναπαραστατικής ζωγραφικής και του σουρεαλισμού, ενώ έκανε χρήση και μιας δικής του τεχνοτροπίας την οποία ονόμασε φωτοκυλινδρισμό. Σε πολλά από τα έργα του χρησιμοποίησε ως υλικό το παστέλ. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του επέστρεψε στο Ηράκλειο όπου και πέθανε το 2017.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μανουσάκης Μιχάλης


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1953 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1979-84), με δασκάλους τους Δ. Μυταρά και Δ. Κοκκινίδη. Από τα πρώτα του κιόλας έργα εστίασε το ενδιαφέρον του στη μελέτη της ανθρώπινης μορφής, που αποτελεί το κυρίαρχο και καθοριστικό στοιχείο των έργων του, καθώς και στη διερεύνηση των σχέσεων της με τον περιβάλλοντα χώρο. Με έμμεσες και άμεσες αναφορές σε πραγματικούς ή φανταστικούς χώρους, δημιουργεί συχνά μία ονειρική ατμόσφαιρα μέσα στην οποία χειρίζεται τις συνθέσεις του με ευαισθησία και λιτότητα. Από το 1990 και μετά, οι συνθέσεις του γίνονται όλο και πιο απλές, με το λευκό και φασματικό ανθρώπινο σώμα να ουδετεροποιείται από τα φυλετικά του χαρακτηριστικά και να ανάγεται σε αρχέτυπο της ανθρώπινης ύπαρξης.
Από το 1987 διδάσκει ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, όπου εξελέγη τακτικός καθηγητής το 2014.
Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 1994 συμμετείχε στη Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας, όπου το ελληνικό περίπτερο έλαβε το βραβείο καλύτερου Εθνικού Περιπτέρου. Συμμετείχε επίσης, μεταξύ άλλων, στην έκθεση Κλασικές μνήμες στη σύγχρονη ελληνική τέχνη (2007: Capital Museum of China, Πεκίνο). Το 2012, παρουσίασε την έκθεση «Ένα μέτρο» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Ηλεκτρονική Πηγή/ Ιστότοπος: contemporary greek art institute

Κυρμιζάκη Αγλαΐα


Βιογραφικό

(1904-1983)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ήταν εκπαιδευτικός, λαογράφος, ζωγράφος που πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στις αγροτικές επαρχίες της Κρήτης, γεγονός που ευνόησε το έργο της για την καταγραφή και περισυλλογή κρητικών λαϊκών παραμυθιών, μύθων και τραγουδιών. Μέρος της συλλογής της δημοσιεύθηκε στον περιοδικό τύπο. Το ζωγραφικό της έργο μας αποκαλύπτει μία καλλιτέχνιδα με καλή γνώση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών εξελίξεων και παρ’ όλη τη ρομαντική περιγραφικότητα των συνθέσεων της δεν παύει να εκφράζει μία περίοδο της Ελληνικής τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ελένη Φουντουλάκη, «Εκδήλωση αφιέρωμα στην Αγλαΐα Κυρμιζάκη», Χανιώτικα Νέα, 2012, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

Κυρμιζάκη Αγλαΐα


Βιογραφικό

(1904-1983)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ήταν εκπαιδευτικός, λαογράφος, ζωγράφος που πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στις αγροτικές επαρχίες της Κρήτης, γεγονός που ευνόησε το έργο της για την καταγραφή και περισυλλογή κρητικών λαϊκών παραμυθιών, μύθων και τραγουδιών. Μέρος της συλλογής της δημοσιεύθηκε στον περιοδικό τύπο. Το ζωγραφικό της έργο μας αποκαλύπτει μία καλλιτέχνιδα με καλή γνώση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών εξελίξεων και παρ’ όλη τη ρομαντική περιγραφικότητα των συνθέσεων της δεν παύει να εκφράζει μία περίοδο της Ελληνικής τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ελένη Φουντουλάκη, «Εκδήλωση αφιέρωμα στην Αγλαΐα Κυρμιζάκη», Χανιώτικα Νέα, 2012, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

Ρωμάνος Κώστας


Βιογραφικο

Ηράκλειο 1907 – Αθήνα 1982

Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (απόφοιτος του 1932), με δασκάλους τους Δ. Μπισκίνη, Π. Μαθιόπουλο, Γ. Ιακωβίδη και Σ. Βικάτο. Ζωγραφίζει κυρίως τοπία, που τα αποδίδει στο πλαίσιο των ρεαλιστικών και ιμπρεσιονιστικών τάσεων.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Τσιράκη Ειρήνη


Βιογραφικό

(1980)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1980. Πήρε τα πρώτα μαθήματα σχεδίου στο εργαστήριο του γλύπτη Γιάννη Μαρκαντωνάκη. Στη συνέχεια σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης με καθηγητή τον C. Baldino. Παρακολούθησε παιδαγωγικά, ιστορία και διδακτική της τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και έχει διδακτική εμπειρία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.Τα τελευταία χρόνια, δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον στη σχέση της εικαστικής εικόνας με το θέατρο και τις γραφιστικές εφαρμογές. Παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου “Γραφικές Τέχνες και Πολυμέσα” και ασχολείται με την δημιουργία αφίσας κυρίως για το θέατρο.

Κυρμιζάκη Αγλαΐα


Βιογραφικό

(1904-1983)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ήταν εκπαιδευτικός, λαογράφος, ζωγράφος που πέρασε μεγάλο χρονικό διάστημα στις αγροτικές επαρχίες της Κρήτης, γεγονός που ευνόησε το έργο της για την καταγραφή και περισυλλογή κρητικών λαϊκών παραμυθιών, μύθων και τραγουδιών. Μέρος της συλλογής της δημοσιεύθηκε στον περιοδικό τύπο. Το ζωγραφικό της έργο μας αποκαλύπτει μία καλλιτέχνιδα με καλή γνώση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών εξελίξεων και παρ’ όλη τη ρομαντική περιγραφικότητα των συνθέσεων της δεν παύει να εκφράζει μία περίοδο της Ελληνικής τέχνης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ελένη Φουντουλάκη, «Εκδήλωση αφιέρωμα στην Αγλαΐα Κυρμιζάκη», Χανιώτικα Νέα, 2012, στον διαδικτυακό τόπο: haniotika-nea.gr

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικό

(1935)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών(1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, και κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται σε αυτή επιρροές και από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιτή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικό

(1935)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών(1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, και κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται σε αυτή επιρροές και από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιτή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικό

(1935)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών(1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, και κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται σε αυτή επιρροές και από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιτή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικό

(1935)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών(1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, και κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται σε αυτή επιρροές και από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιτή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικό

(1935)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών(1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, και κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται σε αυτή επιρροές και από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιτή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Πετρουλάκης Αντώνης


Βιογραφικό

(1935)

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1935. Σπούδασε ζωγραφική και ψηφιδωτό στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών(1958-1964), με δασκάλους τους Α. Γεωργιάδη, Γ. Μαυροϊδή, Γ. Μόραλη και Ε. Βοϊλά. Η ζωγραφική του, με έντονα τα στοιχεία της ελληνικότητας, είναι ανθρωποκεντρική –προσωπογραφίες, αυτοπροσωπογραφίες, μορφές σε εσωτερικούς χώρους-, και κινείται στα πλαίσια του ρεαλισμού, ενώ εντοπίζονται σε αυτή επιρροές και από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Με λιτή, αυστηρή σύνθεση, αμεσότητα, ψυχογραφική διάθεση, γαιώδη χρώματα και ευαισθησία στη μελέτη της τονικότητας, απεικονίζει πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος και του τόπου καταγωγής του. Δίδαξε στη Δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σκηνογράφησε και πολλές παραστάσεις στο ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κουνάλης Γιώργος


Βιογραφικό

Νεάπολη 1935 – Χανιά 2012

Γεννήθηκε στη Νεάπολη Λασιθίου το 1935. Παρακολούθησε μαθήματα στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1956-58), στα εργαστήρια νωπογραφίας και φορητών εικόνων. Μαθήτευσε επίσης κοντά στους Φ. Κόντογλου και Κ. Γεωργακόπουλο. Το εύρος της καλλιτεχνικής του δημιουργίας υπήρξε μεγάλο, και έχοντας ως αφετηρία του τη βυζαντινή εικονογραφική παράδοση κατέληγε στο σουρεαλισμό και την εννοιολογική τέχνη, περνώντας από την αξιοποίηση στοιχείων της νωπογραφίας σε έργα με φασματικές φιγούρες, σε ντεκουπάζ με μικτή τεχνική και απλοποιημένα θέματα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Κασαβέλης Ιωάννης


Βιογραφικό

Πειραιάς 1940-1976

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1940 και πραγματοποίησε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής την περίοδο 1959-1963. Τα θέματα του ήταν κυρίως προσωπογραφίες, σκηνές της καθημερινής ζωής, φτωχογειτονιές του Πειραιά καθώς και συμβολικές συνθέσεις, τις οποίες απέδιδε με έντονα χρώματα, σχεδιαστική απλότητα και έμφαση στο δραματικό περιεχόμενο. Πέθανε στον Πειραιά το 1976.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Θαλασσινός Μπότης


Βιογραφικό

Ηράκλειο 1927-2017

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1927. Σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών και στο School of Stage Design του Σάο Πάολο στη Βραζιλία (Associacao Paulista de Belas Artes). Στη συνέχεια βρέθηκε στις ΗΠΑ όπου έζησε για σαράντα περίπου χρόνια. Η θεματογραφία του περιλαμβάνει προσωπογραφίες διασημοτήτων της εποχής, ιστορικές, συμβολικές και θρησκευτικές συνθέσεις, ηθογραφικές σκηνές, νεκρές φύσεις και τοπία. Τα έργα του κινούνται στα πλαίσια της αναπαραστατικής ζωγραφικής και του σουρεαλισμού, ενώ έκανε χρήση και μιας δικής του τεχνοτροπίας την οποία ονόμασε φωτοκυλινδρισμό. Σε πολλά από τα έργα του χρησιμοποίησε ως υλικό το παστέλ. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του επέστρεψε στο Ηράκλειο όπου και πέθανε το 2017.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Ζώγια Χρυσούλα


Βιογραφικό

Βόλος 1914 –1992

Γεννήθηκε στο Βόλο το 1914 και παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών την περίοδο 1936-1939. Στη ζωγραφική της, αξιοποιώντας ιμπρεσιονιστικά στοιχεία, αποδίδει τοπία και εσωτερικούς χώρους. Μεγάλο μέρος της δουλειάς της αποτελεί σειρά σκίτσων με θέμα τα αρχοντικά της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας, πολλά εκ των οποίων έχουν εκδοθεί σε λεύκωμα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μυλωνάκης Σπύρος


Βιογραφικό

Αλεξάνδρεια 1925 – 2014

Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 1925, όπου και πήρε τα πρώτα του μαθήματα ζωγραφικής από το Δ. Λίτσα. Εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 1956 όπου παράλληλα με την ζωγραφική ασχολήθηκε με τις γραφικές τέχνες και την τυπογραφεία. Τα έργα του, έχουν ως θέμα τους το ελληνικό τοπίο, κυρίως το αττικό, και αποδίδονται με ελεύθερη πλατιά πινελιά και με εξπρεσιονιστικά χρώματα. Παράλληλα όμως με το τοπίο τον απασχολούσαν και άλλες μορφές έκφρασης. Έτσι στις αρχές της δεκαετίας του ’90 στράφηκε σε ένα πιο αφηρημένο ιδίωμα με εξπρεσιονιστικές καταβολές, δίνοντας μία σειρά έργων με ανθρωποειδείς, τερατοειδείς φιγούρες.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Δαμιανάκης Νίκος


Βιογραφικό

Χανιά 1920 – Αθήνα 2005

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1920 και σπούδασε χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1950-56), στο εργαστήρι του Γ.Κεφαλληνού. Συνέχισε τις σπουδές του στη ζωγραφική, στην Ecole des Beaux-Arts (1957-58) στο Παρίσι, όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Στο διάστημα 1953-56 συνεργάστηκε με τη Λ. Μοντεσάντου και το Γ.Βαρλάμο στη φιλοτέχνηση του λευκώματος Δέκα Λευκαί Λήκυθοι του Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών. Το έργο του, εμπνέεται από τις αφαιρετικές τάσεις της μοντέρνας τέχνης, σε σχέση πάντοτε με την προβληματική της απόδοσης του αντικειμενικού κόσμου, μέσα στο συνεχές γίγνεσθαι. Τα θέματα που επιλέγει, είναι η ανθρώπινη φιγούρα, κυρίως η γυναικεία, καθώς και τοπία. Τα έργα του, χαρακτηρίζονται από νευρικές και σίγουρες χειρονομίες, με τις οποίες σχεδιάζει και αποδίδει την αστάθεια και την κινητικότητα, που υπαινίσσεται η εικόνα της σχέσης μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού κόσμου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
Page 1 of 2
1 2