Πολυχρονάκης Μιχάλης


Βιογραφικό

(1963)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

Δουλγέρης Χριστόφορος


Βιογραφικό

(Σέρρες;)

Γεννήθηκε στις Σέρρες και από τα 12 του χρόνια εγκαταστάθηκε με την οικογένεια του στη Δυτική Γερμανία, από όπου, όπως δήλωσε και ο ίδιος, δέχθηκε τα πιο σημαντικά καλλιτεχνικά του ερεθίσματα. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και φωτογραφία στο Camberwell College of Arts στο Λονδίνο. Η δραστηριότητα του εντοπίζεται σήμερα ανάμεσα στην Αθήνα και στο Ντίσελντορφ. Τα έργα του περιλαμβάνουν θεματικά τόσο πορτραίτα όσο αφηρημένα και αστικά αρχιτεκτονήματα. Ο ίδιος εξέφρασε επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη βιομηχανική φωτογραφία, η οποία σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, «προσπαθεί να ενσωματώσει στοιχεία της γλυπτικής και της εγκατάστασης». Το φωτογραφικό έργο του καλλιτέχνη, όπως σημείωσε η Ε. Καλλίνη στο άρθρο της, εκφράζει ένα λανθάνον φιλοσοφικό νόημα που σχετίζεται με τη λειτουργία των χώρων και την παραδοσιακή, λαϊκή αρχιτεκτονική. Η πρώτη συμμετοχή του Δουλγέρη σε καλλιτεχνικό δρώμενο στη Γερμανία, σημειώθηκε με την έκθεση το 2017: «Η μυστική ζωή των μηχανών». Η συνεργασία του Δουλγέρη που προέκυψε από την έκθεση του 2017, αφενός με τον ζωγράφο Konrad Klapheck και τον γλύπτη Willem Harbers και αφετέρου με τον επιμελητή Gerard Goodrow, αποτέλεσαν σύμφωνα με την Καλλίνη ορόσημο στην πορεία του καλλιτέχνη καθώς πυροδότησαν το σχέδιο «T-Factory» στη Σαντορίνη το 2018. Τέλος, έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.
  • Βιογραφικό σημείωμα του Χριστόφορου Δουλγέρη, στον διαδικτυακό τόπο: christophorosdoulgeris.com
  • Εύη Καλλίνη, «Χριστόφορος Δουλγερής: Βιομηχανικά τοπία», MATAROA, 2020, στον διαδικτυακό τόπο:Mataroa
  • «Το μέλλον ήταν χθές. Χριστόφορος Δουλγέρης», MATAROA, 2021, στον διαδικτυακό τόπο: Mataroa
  • A.V. Team, «Χριστοφορος Δουλγερής & Willem Harbers: Το μέλλον ήταν χθές», Athens Voice, 2021, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr
  • A.V.Team, «Χριστόφορος Δουλγέρης: Οι φωτογραφίες του εικαστικού φωτογράφου στο Santorini Arts Factory», Athens Voice, 2018, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr
  • Δημήτρης Καραθάνος, «Σκοτώνουν τα σχολεία όταν γεράσουν», Athens Voice, 2014, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr

Βούτσας Αλέξανδρος

Βιογραφικό

(1961)

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη. Έχει πτυχίο Τεχνών στη Φωτογραφία, από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Rochester των Η.Π.Α., μεταπτυχιακό στην επιστήμη της Τυπογραφίας και Διοίκησης από το Κολλέγιο Siena των Η.Π.Α. και πτυχίο Μάρκετινγκ και Διοίκησης. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό. Είναι μέλος Ε.ΕΔΙ.Π στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Στον συγκεντρωτικό κατάλογο των έργων του που εκδόθηκε το 2008, η κινηματογραφίστρια Ειρήνη Βαχλιώτη σημείωσε ότι το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη επικεντρώνεται στα υπερμεγέθη κτήρια, με έμφαση στη γεωμετρικότητα της πόλης καθώς και στη δράση του μικρού ανθρώπινου στοιχείου στο μεγάλο αρχιτεκτονικό πλαίσιο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Τζώνης Βούτσας (επιμ.), Αναμένοντας τα σημεία συνάντησης, κατάλογος έργων, Εκδόσεις Αλέξανδρος Βούτσας, Αθήνα 2008.
  • Ροδοπού: φωτογραφίες Αλέξανδρος Μ. Βούτσας, Φωτοχώρος, Αθήνα 1992.
  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

Δουλγέρης Χριστόφορος


Βιογραφικό

(Σέρρες;)

Γεννήθηκε στις Σέρρες και από τα 12 του χρόνια εγκαταστάθηκε με την οικογένεια του στη Δυτική Γερμανία, από όπου, όπως δήλωσε και ο ίδιος, δέχθηκε τα πιο σημαντικά καλλιτεχνικά του ερεθίσματα. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και φωτογραφία στο Camberwell College of Arts στο Λονδίνο. Η δραστηριότητα του εντοπίζεται σήμερα ανάμεσα στην Αθήνα και στο Ντίσελντορφ. Τα έργα του περιλαμβάνουν θεματικά τόσο πορτραίτα όσο αφηρημένα και αστικά αρχιτεκτονήματα. Ο ίδιος εξέφρασε επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη βιομηχανική φωτογραφία, η οποία σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, «προσπαθεί να ενσωματώσει στοιχεία της γλυπτικής και της εγκατάστασης». Το φωτογραφικό έργο του καλλιτέχνη, όπως σημείωσε η Ε. Καλλίνη στο άρθρο της, εκφράζει ένα λανθάνον φιλοσοφικό νόημα που σχετίζεται με τη λειτουργία των χώρων και την παραδοσιακή, λαϊκή αρχιτεκτονική. Η πρώτη συμμετοχή του Δουλγέρη σε καλλιτεχνικό δρώμενο στη Γερμανία, σημειώθηκε με την έκθεση το 2017: «Η μυστική ζωή των μηχανών». Η συνεργασία του Δουλγέρη που προέκυψε από την έκθεση του 2017, αφενός με τον ζωγράφο Konrad Klapheck και τον γλύπτη Willem Harbers και αφετέρου με τον επιμελητή Gerard Goodrow, αποτέλεσαν σύμφωνα με την Καλλίνη ορόσημο στην πορεία του καλλιτέχνη καθώς πυροδότησαν το σχέδιο «T-Factory» στη Σαντορίνη το 2018. Τέλος, έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.
  • Βιογραφικό σημείωμα του Χριστόφορου Δουλγέρη, στον διαδικτυακό τόπο: christophorosdoulgeris.com
  • Εύη Καλλίνη, «Χριστόφορος Δουλγερής: Βιομηχανικά τοπία», MATAROA, 2020, στον διαδικτυακό τόπο:Mataroa
  • «Το μέλλον ήταν χθές. Χριστόφορος Δουλγέρης», MATAROA, 2021, στον διαδικτυακό τόπο: Mataroa
  • A.V. Team, «Χριστοφορος Δουλγερής & Willem Harbers: Το μέλλον ήταν χθές», Athens Voice, 2021, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr
  • A.V.Team, «Χριστόφορος Δουλγέρης: Οι φωτογραφίες του εικαστικού φωτογράφου στο Santorini Arts Factory», Athens Voice, 2018, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr
  • Δημήτρης Καραθάνος, «Σκοτώνουν τα σχολεία όταν γεράσουν», Athens Voice, 2014, στον διαδικτυακό τόπο: athensvoice.gr

Χιωτάκη Αλίκη


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά. Σπούδασε Χορό με Οπτικές Πρακτικές (Dance with Visual Practice) στο Πανεπιστήμιο του Brighton και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο πεδίο Labananalysis and Somatic studies, στο Πανεπιστήμιο του Surrey στην Αγγλία. Ειδικεύτηκε, στο σύστημα Laban Movement Analysis, όπως και στις γραφιστικές τέχνες έχοντας αποκτήσει πτυχίο και από την Σχολή Βακαλό της Αθήνας. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Ευρώπη και την Αμερική. Σήμερα ζει και εργάζεται στα Χανιά. Στο έργο της συνδυάζει ποικίλες μορφές τέχνης, όπως το σχέδιο, η φωτογραφία, η performance, ο χορός και το βίντεο. Με σημείο αναφοράς την παρατήρηση της κίνησης του σώματος και όχημα τη βιντεογραφία, εξερευνά τις μεταβολές στους ρυθμούς της κίνησης και της φόρμας στο χώρο, συχνά συνεργαζόμενη με αρχιτέκτονες, sound designers και visual artists. Διερευνά πώς «το ανθρώπινο σώμα δημιουργεί αυτό που θα αποκαλούσαμε σωματικές ταυτότητες, ώστε να προσαρμόζεται συνειδητά στις υπάρχουσες κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες».

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Καλαϊτζάκης Μιχάλης


Βιογραφικό

(1968)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων με αντικείμενο: «Η φωτογραφία στην εκπαίδευση». Η εκπαίδευση του ακόμη περιλαμβάνει την παρακολούθηση των ακόλουθων σεμιναρίων φωτογραφίας: “Costas Manos” από το Πανεπιστήμιο του Μέιν (Maine) το 2008 , “Jacob Aue Sobol” από το φωτογραφικό κέντρο Θεσσαλονίκης το 2013, “Κωστής Αντωνιάδης” από την ομάδα Λε.Φ.Κι Χανίων το 2015, “WORKSHOP X3”, από το εργαστήριο ARTEC του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας το 2016 και άλλα. Δίδαξε επίσης φωτογραφικά θέματα στην ομάδα φωτογραφίας του Πολυτεχνείου Κρήτης, «Φωτοσκίαση» (2005-2009) και μετέπειτα έγραφε για το ίδιο θέμα στο εβδομαδιαίο ένθετο «Διαδρομές», της εφημερίδας Χανιώτικα Νέα, (2008-2011). Τα σεμινάρια φωτογραφίας που διοργανώνει από το 2010 έως σήμερα, αφορούν σε θέματα τεχνικής, αισθητικής και ιστορίας της φωτογραφίας. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε πέντε ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές. Το έργο του έχει προβληθεί στον ελληνικό τύπο στα περιοδικά: Φωτογράφος, Photonet, Στιγμές κ.α. καθώς επίσης βρίσκεται και σε ιδιωτικές συλλογές.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Βιογραφικό σημείωμα του Μιχάλη Καλαϊτζάκη, στον διαδικτυακό τόπο: photoencounters.gr

Αναστασάκης Γιώργος

Βιογραφικό

(1980)

Ο Αναστασάκης Γιώργος είναι φωτογράφος από το Ηράκλειο Κρήτης. Αφότου ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ., συνέχισε με την παρακολούθηση μαθημάτων που αφορούσαν στη φωτογραφική θεωρία και πράξη, μέσω του μεταπτυχιακού προγράμματος “Photographic Studies” του Πανεπιστημίου Westminster στο Λονδίνο. Το μεταπτυχιακό αυτό ολοκληρώθηκε με την υποστήριξη του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.). Στη συνέχεια, ο καλλιτέχνης από το 2000 έγινε μέλος του Φωτογραφικού Ομίλου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Φ.Ο.Α.Π.Θ.). Ακόμη, συμμετείχε και συνεργάζονταν στην επιμέλεια εκθέσεων του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και από το 2009 έως το 2013 εργαζόταν σε εργαστήριο επαγγελματικής φωτογραφίας. Έχει παρουσιάσει τα έργα του σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και το 2014 τιμήθηκε με το βραβείο “Νέων Ελλήνων Φωτογράφων” από τις φωτογραφικές συναντήσεις των Κυθήρων. Υπήρξε ιδρυτής του καλλιτεχνικού χώρου:“SOUTH”,(Space for Photography) στα Χανιά το 2015, όπου πραγματοποιούνται μαθήματα φωτογραφίας και καλλιτεχνικές εκθέσεις.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Νατάσσα Μαρκίδου (επιμ.), Self-images, κατάλογος έκθεσης, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη 2018, σελ. 98-100.
  • Βιογραφικό σημείωμα του Γιώργου Αναστασάκη στον διαδικτυακό τόπο: photoencounters.gr
  • “SOUTH”: Space for photography, στον διαδικτυακό τόπο: SOUTH.

Πολυχρονάκης Μιχάλης


Βιογραφικό

(1963)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

Πολυχρονάκης Μιχάλης


Βιογραφικό

(1963)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

Τσακρακλίδου Έφη


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στη Νιγρίτα Σερρών. Είναι φωτογράφος από το 1989 και έχει συνεργαστεί με φορείς και ιδρύματα όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΦΕΚ), το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Μέγαρο Μουσικής κ.α.
Απο το 1992 συνεργάζεται με τον ημερήσιο και περιοδικό τύπο, (Βήμα, Καθημερινή, Μακεδονία, πρώτο πλάνο, παράλλαξη κά.) με θέματα κοινωνικά, ταξιδιωτικά, τρόπου ζωής, αρχιτεκτονικά, πορτραίτα προσώπων, απο τον παγκόσμιο χώρο της τέχνης της διανόησης, της επιστήμης, των επιχειρήσεων καθώς και των καθημερινών ανθρώπων. Είναι μέλος της Ένωσης Φωτοδημοσιογράφων Ελλάδας. Παρουσιάζει την δουλειά της και συμμετέχει σε διεθνή φωτογραφικά φεστιβάλ, με εκθέσεις ατομικές και συλλογικές από το 1995.

Πολυχρονάκης Μιχάλης


Βιογραφικό

(1963)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

Πολυχρονάκης Μιχάλης


Βιογραφικό

(1963)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1989. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, με το έργο του να έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία. Είναι μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. ενώ επίσης έχει συνεργαστεί με την ελληνική έκδοση του National Geographic. Όπως σημείωσε η Πέγκυ Κουνενάκη στον κατάλογο της έκθεσης: “Τα Ταμπακαριά”, ο καλλιτέχνης εικαστικής φωτογραφίας Πολυχρονάκης Μιχάλης, ασχολείται με την αποτύπωση τοπικών θεματικών τοποθετώντας συχνά στο επίκεντρο της σύνθεσης τα Ταμπακαριά Χανίων ειδικότερα και γενικότερα την Κρητική φύση και τους τόπους της. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη εντοπίζεται στην απόδοση τόπων όπου είναι αισθητή η ανθρώπινη απουσία. Δίνοντας μία μεταφυσική διάσταση στα έργα του, ο καλλιτέχνης μας αποκαλύπτει τις συνθέσεις του μέσω του φυσικού φωτός και των αλλεπάλληλων αντιθέσεων τους μεταξύ φωτός και σκιάς. Το βλέμμα του καλλιτέχνη, προσθέτει η Κουνενάκη, εκφράζεται από τις ζωγραφικές ποιότητες, όπου χρωματικά και σχεδιαστικά αποδίδουν το περιεχόμενο των φωτογραφικών του συνθέσεων.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Πέγκυ Κουνενάκη, «Τα Ταμπακαριά του Μιχάλη Πολυχρονάκη» στο Τα Ταμπακαριά: Φωτογραφία Μιχάλης Πολυχρονάκης, Next Step (επιμ.),κατάλογος έκθεσης, Τζάμια-Κρύσταλλα αίθουσα τέχνης, Χανιά 2006, σελ. 2-4.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Δια γυμνού οφθαλμού = φωτοαναζητήσεων ιχνηλασία, κατάλογος έργων, χ.ε, Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Τα δώρα του βυθού, κατάλογος έργων, χ.ε., Χανιά 2017.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Όραση και θέαση: κείμενα φωτογραφικού αναστοχασμού, χ.ε., Χανιά 2015.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Το Σαπουναριό, χ.ε., Χανιά 2013.
  • Μιχάλης Πολυχρονάκης, Φωτο-γραφήματα: κείμενα για τη φωτογραφία, χ.ε., χ.τ. 2013.
  • Αρχοντάκης Ιωάννης, Πρώιμος Κωνσταντίνος, Ρογκάκος Μεγακλής (επιμ.), Τοπία αρχιτεκτονικής εντροπίας: έκθεση φωτογραφίας: 14 Νοεμβρίου 2017 – 20 Ιανουαρίου 2018, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χανιά 2017.

Γιαννακόπουλος Γιάννης

Βιογραφικό

(1968)

Γεννήθηκε στο Μόναχο. Σπούδασε γραφικές τέχνες και φωτογραφία στο Πανεπιστήμιο Middlesex στο Λονδίνο. Το 1993 ξεκινά τη διδασκαλία του, ως καθηγητής φωτογραφίας στη σχολή ΑΚΤΟ. Είναι μέλος των «Γιατρών του Κόσμου» και μέλος της Ελληνικής Ένωσης φωτορεπόρτερ (ΕΦΕ). Υπήρξε ιδρυτής της φωτογραφικής ομάδας “METAPOLIS” και έχει παρουσιάσει το έργο του σε αρκετές ομαδικές και ατομικές εκθέσεις. Συνεργάζεται ακόμη με αρκετές εφημερίδες και περιοδικά, ως ελεύθερος φωτορεπόρτερ.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Βιογραφικό σημείωμα του Γιάννη Γιαννακόπουλου, στον διαδικτυακό τόπο: Metapolis.gr