Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μαστιχιάδης Φώτης


Βιογραφικό

Αϊβαλί 1913 – Αθήνα 1997

Γεννήθηκε στο Αϊβαλί το 1913. Το 1922, στη Μικρασιατική Καταστροφή, κατέφυγε στη Μυτιλήνη και τον επόμενο χρόνο εγκαταστάθηκε στην Θεσσαλονίκη. Από πολύ νέος έδειξε την κλίση του στο σχέδιο και, ήδη από το 1929, άρχισε να συνεργάζεται με εφημερίδες και περιοδικά («Φως», «Μακεδονία», «Διάπλαση των Παίδων», κ.ά.), δημοσιεύοντας εικονογραφήσεις, γελοιογραφίες και σκίτσα. Το 1939, μετέβη στην Αθήνα όπου μυήθηκε στις τεχνικές της χαρακτικής, ιδίως της λιθογραφίας και της χρωμολιθογραφίας, στο εργοστάσιο γραφικών τεχνών ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ. Παράλληλα μαθήτευσε για δύο χρόνια στο πλευρό του Φώτη Κόντογλου. Το 1942, προσλήφθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος και ειδικεύτηκε στη χαλκογραφική χάραξη τραπεζογραμματίων, όπου συνεργάστηκε στενά με τον χαράκτη Αλέξανδρο Κορογιαννάκη. Στο έργο του ασχολήθηκε με όλα τα είδη χαρακτικής (χαλκογραφία, λινόλεουμ, λιθογραφία), καθώς και με τη μονοτυπία, με ιδιαίτερη όμως επίδοση στην οξυγραφία. Η καλλιτεχνική του δημιουργία είναι στο σύνολο της παραστατική και ανθρωποκεντρική. Το βαθύτερο ενδιαφέρον του, το εστιάζει ιδιαίτερα στον αιώνιο αγώνα του ανθρώπου ενάντια στην καταλυτική δύναμη του χρόνου και την αίσθηση της φθοράς και της ερήμωσης. Το έργο του, έχει παρουσιαστεί σε αρκετές ατομικές εκθέσεις, ενώ π συμμετείχε σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Ηλεκτρονική Πηγή/ Ιστότοπος: «Ινστιτούτο σύγχρονης ελληνικής τέχνης» contemporary greek art institute

Μαστιχιάδης Φώτης


Βιογραφικό

Αϊβαλί 1913 – Αθήνα 1997

Γεννήθηκε στο Αϊβαλί το 1913. Το 1922, στη Μικρασιατική Καταστροφή, κατέφυγε στη Μυτιλήνη και τον επόμενο χρόνο εγκαταστάθηκε στην Θεσσαλονίκη. Από πολύ νέος έδειξε την κλίση του στο σχέδιο και, ήδη από το 1929, άρχισε να συνεργάζεται με εφημερίδες και περιοδικά («Φως», «Μακεδονία», «Διάπλαση των Παίδων», κ.ά.), δημοσιεύοντας εικονογραφήσεις, γελοιογραφίες και σκίτσα. Το 1939, μετέβη στην Αθήνα όπου μυήθηκε στις τεχνικές της χαρακτικής, ιδίως της λιθογραφίας και της χρωμολιθογραφίας, στο εργοστάσιο γραφικών τεχνών ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ. Παράλληλα μαθήτευσε για δύο χρόνια στο πλευρό του Φώτη Κόντογλου. Το 1942, προσλήφθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος και ειδικεύτηκε στη χαλκογραφική χάραξη τραπεζογραμματίων, όπου συνεργάστηκε στενά με τον χαράκτη Αλέξανδρο Κορογιαννάκη. Στο έργο του ασχολήθηκε με όλα τα είδη χαρακτικής (χαλκογραφία, λινόλεουμ, λιθογραφία), καθώς και με τη μονοτυπία, με ιδιαίτερη όμως επίδοση στην οξυγραφία. Η καλλιτεχνική του δημιουργία είναι στο σύνολο της παραστατική και ανθρωποκεντρική. Το βαθύτερο ενδιαφέρον του, το εστιάζει ιδιαίτερα στον αιώνιο αγώνα του ανθρώπου ενάντια στην καταλυτική δύναμη του χρόνου και την αίσθηση της φθοράς και της ερήμωσης. Το έργο του, έχει παρουσιαστεί σε αρκετές ατομικές εκθέσεις, ενώ π συμμετείχε σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Ηλεκτρονική Πηγή/ Ιστότοπος: «Ινστιτούτο σύγχρονης ελληνικής τέχνης» contemporary greek art institute

Μαστιχιάδης Φώτης


Βιογραφικό

Αϊβαλί 1913 – Αθήνα 1997

Γεννήθηκε στο Αϊβαλί το 1913. Το 1922, στη Μικρασιατική Καταστροφή, κατέφυγε στη Μυτιλήνη και τον επόμενο χρόνο εγκαταστάθηκε στην Θεσσαλονίκη. Από πολύ νέος έδειξε την κλίση του στο σχέδιο και, ήδη από το 1929, άρχισε να συνεργάζεται με εφημερίδες και περιοδικά («Φως», «Μακεδονία», «Διάπλαση των Παίδων», κ.ά.), δημοσιεύοντας εικονογραφήσεις, γελοιογραφίες και σκίτσα. Το 1939, μετέβη στην Αθήνα όπου μυήθηκε στις τεχνικές της χαρακτικής, ιδίως της λιθογραφίας και της χρωμολιθογραφίας, στο εργοστάσιο γραφικών τεχνών ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ. Παράλληλα μαθήτευσε για δύο χρόνια στο πλευρό του Φώτη Κόντογλου. Το 1942, προσλήφθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος και ειδικεύτηκε στη χαλκογραφική χάραξη τραπεζογραμματίων, όπου συνεργάστηκε στενά με τον χαράκτη Αλέξανδρο Κορογιαννάκη. Στο έργο του ασχολήθηκε με όλα τα είδη χαρακτικής (χαλκογραφία, λινόλεουμ, λιθογραφία), καθώς και με τη μονοτυπία, με ιδιαίτερη όμως επίδοση στην οξυγραφία. Η καλλιτεχνική του δημιουργία είναι στο σύνολο της παραστατική και ανθρωποκεντρική. Το βαθύτερο ενδιαφέρον του, το εστιάζει ιδιαίτερα στον αιώνιο αγώνα του ανθρώπου ενάντια στην καταλυτική δύναμη του χρόνου και την αίσθηση της φθοράς και της ερήμωσης. Το έργο του, έχει παρουσιαστεί σε αρκετές ατομικές εκθέσεις, ενώ π συμμετείχε σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Ηλεκτρονική Πηγή/ Ιστότοπος: «Ινστιτούτο σύγχρονης ελληνικής τέχνης» contemporary greek art institute

Μαστιχιάδης Φώτης


Βιογραφικό

Αϊβαλί 1913 – Αθήνα 1997

Γεννήθηκε στο Αϊβαλί το 1913. Το 1922, στη Μικρασιατική Καταστροφή, κατέφυγε στη Μυτιλήνη και τον επόμενο χρόνο εγκαταστάθηκε στην Θεσσαλονίκη. Από πολύ νέος έδειξε την κλίση του στο σχέδιο και, ήδη από το 1929, άρχισε να συνεργάζεται με εφημερίδες και περιοδικά («Φως», «Μακεδονία», «Διάπλαση των Παίδων», κ.ά.), δημοσιεύοντας εικονογραφήσεις, γελοιογραφίες και σκίτσα. Το 1939, μετέβη στην Αθήνα όπου μυήθηκε στις τεχνικές της χαρακτικής, ιδίως της λιθογραφίας και της χρωμολιθογραφίας, στο εργοστάσιο γραφικών τεχνών ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ. Παράλληλα μαθήτευσε για δύο χρόνια στο πλευρό του Φώτη Κόντογλου. Το 1942, προσλήφθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος και ειδικεύτηκε στη χαλκογραφική χάραξη τραπεζογραμματίων, όπου συνεργάστηκε στενά με τον χαράκτη Αλέξανδρο Κορογιαννάκη. Στο έργο του ασχολήθηκε με όλα τα είδη χαρακτικής (χαλκογραφία, λινόλεουμ, λιθογραφία), καθώς και με τη μονοτυπία, με ιδιαίτερη όμως επίδοση στην οξυγραφία. Η καλλιτεχνική του δημιουργία είναι στο σύνολο της παραστατική και ανθρωποκεντρική. Το βαθύτερο ενδιαφέρον του, το εστιάζει ιδιαίτερα στον αιώνιο αγώνα του ανθρώπου ενάντια στην καταλυτική δύναμη του χρόνου και την αίσθηση της φθοράς και της ερήμωσης. Το έργο του, έχει παρουσιαστεί σε αρκετές ατομικές εκθέσεις, ενώ π συμμετείχε σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Ηλεκτρονική Πηγή/ Ιστότοπος: «Ινστιτούτο σύγχρονης ελληνικής τέχνης» contemporary greek art institute

Μαστιχιάδης Φώτης


Βιογραφικό

Αϊβαλί 1913 – Αθήνα 1997

Γεννήθηκε στο Αϊβαλί το 1913. Το 1922, στη Μικρασιατική Καταστροφή, κατέφυγε στη Μυτιλήνη και τον επόμενο χρόνο εγκαταστάθηκε στην Θεσσαλονίκη. Από πολύ νέος έδειξε την κλίση του στο σχέδιο και, ήδη από το 1929, άρχισε να συνεργάζεται με εφημερίδες και περιοδικά («Φως», «Μακεδονία», «Διάπλαση των Παίδων», κ.ά.), δημοσιεύοντας εικονογραφήσεις, γελοιογραφίες και σκίτσα. Το 1939, μετέβη στην Αθήνα όπου μυήθηκε στις τεχνικές της χαρακτικής, ιδίως της λιθογραφίας και της χρωμολιθογραφίας, στο εργοστάσιο γραφικών τεχνών ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ. Παράλληλα μαθήτευσε για δύο χρόνια στο πλευρό του Φώτη Κόντογλου. Το 1942, προσλήφθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος και ειδικεύτηκε στη χαλκογραφική χάραξη τραπεζογραμματίων, όπου συνεργάστηκε στενά με τον χαράκτη Αλέξανδρο Κορογιαννάκη. Στο έργο του ασχολήθηκε με όλα τα είδη χαρακτικής (χαλκογραφία, λινόλεουμ, λιθογραφία), καθώς και με τη μονοτυπία, με ιδιαίτερη όμως επίδοση στην οξυγραφία. Η καλλιτεχνική του δημιουργία είναι στο σύνολο της παραστατική και ανθρωποκεντρική. Το βαθύτερο ενδιαφέρον του, το εστιάζει ιδιαίτερα στον αιώνιο αγώνα του ανθρώπου ενάντια στην καταλυτική δύναμη του χρόνου και την αίσθηση της φθοράς και της ερήμωσης. Το έργο του, έχει παρουσιαστεί σε αρκετές ατομικές εκθέσεις, ενώ π συμμετείχε σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Ηλεκτρονική Πηγή/ Ιστότοπος: «Ινστιτούτο σύγχρονης ελληνικής τέχνης» contemporary greek art institute

Ζαχαράκης Βασίλης


Βιογραφικό

Χανιά 1939 – 1990

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1939. Σπούδασε ζωγραφική για ένα χρόνο στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, κοντά στον Ν. Νικολάου, και φρέσκο με τον Κ. Γεωργακόπουλο, ενώ έκανε και ελεύθερες σπουδές στο Ντύσσελντορφ. Οι συνθέσεις του, χαρακτηρίζονται για την εκφραστική και σχηματική τους απλότητα, και σχετίζονται με τις αναζητήσεις του εξπρεσιονισμού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μαστιχιάδης Φώτης


Βιογραφικό

Αϊβαλί 1913 – Αθήνα 1997

Γεννήθηκε στο Αϊβαλί το 1913. Το 1922, στη Μικρασιατική Καταστροφή, κατέφυγε στη Μυτιλήνη και τον επόμενο χρόνο εγκαταστάθηκε στην Θεσσαλονίκη. Από πολύ νέος έδειξε την κλίση του στο σχέδιο και, ήδη από το 1929, άρχισε να συνεργάζεται με εφημερίδες και περιοδικά («Φως», «Μακεδονία», «Διάπλαση των Παίδων», κ.ά.), δημοσιεύοντας εικονογραφήσεις, γελοιογραφίες και σκίτσα. Το 1939, μετέβη στην Αθήνα όπου μυήθηκε στις τεχνικές της χαρακτικής, ιδίως της λιθογραφίας και της χρωμολιθογραφίας, στο εργοστάσιο γραφικών τεχνών ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ. Παράλληλα μαθήτευσε για δύο χρόνια στο πλευρό του Φώτη Κόντογλου. Το 1942, προσλήφθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος και ειδικεύτηκε στη χαλκογραφική χάραξη τραπεζογραμματίων, όπου συνεργάστηκε στενά με τον χαράκτη Αλέξανδρο Κορογιαννάκη. Στο έργο του ασχολήθηκε με όλα τα είδη χαρακτικής (χαλκογραφία, λινόλεουμ, λιθογραφία), καθώς και με τη μονοτυπία, με ιδιαίτερη όμως επίδοση στην οξυγραφία. Η καλλιτεχνική του δημιουργία είναι στο σύνολο της παραστατική και ανθρωποκεντρική. Το βαθύτερο ενδιαφέρον του, το εστιάζει ιδιαίτερα στον αιώνιο αγώνα του ανθρώπου ενάντια στην καταλυτική δύναμη του χρόνου και την αίσθηση της φθοράς και της ερήμωσης. Το έργο του, έχει παρουσιαστεί σε αρκετές ατομικές εκθέσεις, ενώ π συμμετείχε σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
  • Ηλεκτρονική Πηγή/ Ιστότοπος: «Ινστιτούτο σύγχρονης ελληνικής τέχνης» contemporary greek art institute

Μενδρινού Άννα


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Σπούδασε χαρακτική και Τέχνη του βιβλίου στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δασκάλους τον Κ. Γραμματόπουλο και τον Γ. Παπαδάκη. Αποφοίτησε το 1968 από το εργαστήρι χαρακτικής με ένα βραβείο και δύο επαίνους και το 1969 από το εργαστήρι τέχνης του βιβλίου, στο οποίο φοίτησε με υποτροφία. Από το 1969 ασχολείται με την εικονογράφηση παιδικών βιβλίων. Έχει εικονογραφήσει 150 βιβλία και έχει τιμηθεί με 4 πανελλήνια βραβεία από τον «Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου». Στο ενεργητικό της έχει μεγάλο αριθμό ατομικών εκθέσεων καθώς και πολλών συμμετοχών σε ομαδικές, ως ζωγράφος, χαράκτρια, εικονογράφος και δημιουργός χειροποίητων κοσμημάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μορές Θεοχάρης


Βιογραφικό

Αθήνα 1927 – 1992

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1952 – 57), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη. Α. Γεωργιάδη και Σ. Παπαλουκά. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα λιθογραφίας στη Γενεύη, στο Centre Genevois de Gravure (1974) όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας διαμόρφωσε ένα προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται από μία ιδιόμορφη σπιριτουαλιστική διάθεση, η οποία τείνει να εξαϋλώσει τα πάντα προσδίδοντας του χαρακτήρα οπτασίας. Ανήσυχο και εσωστρεφές πνεύμα μεγάλης ευαισθησίας, δέχτηκε γόνιμες επιδράσεις από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μορές Θεοχάρης


Βιογραφικό

Αθήνα 1927 – 1992

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1952 – 57), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη. Α. Γεωργιάδη και Σ. Παπαλουκά. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα λιθογραφίας στη Γενεύη, στο Centre Genevois de Gravure (1974) όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας διαμόρφωσε ένα προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται από μία ιδιόμορφη σπιριτουαλιστική διάθεση, η οποία τείνει να εξαϋλώσει τα πάντα προσδίδοντας του χαρακτήρα οπτασίας. Ανήσυχο και εσωστρεφές πνεύμα μεγάλης ευαισθησίας, δέχτηκε γόνιμες επιδράσεις από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βλαχόπουλος Ξενοφών


Βιογραφικό

Aθήνα, 1900 – 1993

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1900. Σπούδασε ζωγραφική στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου και έζησε στη Γαλλία, στην Ιταλία και στο Μόναχο. Η θεματολογία του περιλαμβάνει κυρίως τοπία, πορτρέτα και σκηνές από την καθημερινή ζωή. Μερικά από τα τοπία του μαρτυρούν επιρροές από το κίνημα του συμβολισμού, ενώ άλλες συνθέσεις του πλησιάζουν το ακαδημαϊκό ύφος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Βογιατζόγλου-Σκληρού Ισμήνη


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 1937. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο το Γ. Μόραλη, χαρακτική με τον Κ. Γραμματόπουλο και διακόσμηση, διαφήμιση και σκηνογραφία με το Β.Βασιλειάδη. Η θεματογραφία των έργων της περιλαμβάνει ανθρώπινες μορφές, τοπία, νεκρές φύσεις και αφηρημένες συνθέσεις, ζωγραφισμένες με ένα ρεαλιστικό ιδίωμα συνδυασμένο με εξπρεσιονιστικά στοιχεία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μορές Θεοχάρης


Βιογραφικό

Αθήνα 1927 – 1992

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1952 – 57), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη. Α. Γεωργιάδη και Σ. Παπαλουκά. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα λιθογραφίας στη Γενεύη, στο Centre Genevois de Gravure (1974) όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας διαμόρφωσε ένα προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται από μία ιδιόμορφη σπιριτουαλιστική διάθεση, η οποία τείνει να εξαϋλώσει τα πάντα προσδίδοντας του χαρακτήρα οπτασίας. Ανήσυχο και εσωστρεφές πνεύμα μεγάλης ευαισθησίας, δέχτηκε γόνιμες επιδράσεις από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μορές Θεοχάρης


Βιογραφικό

Αθήνα 1927 – 1992

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1952 – 57), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη. Α. Γεωργιάδη και Σ. Παπαλουκά. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα λιθογραφίας στη Γενεύη, στο Centre Genevois de Gravure (1974) όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας διαμόρφωσε ένα προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται από μία ιδιόμορφη σπιριτουαλιστική διάθεση, η οποία τείνει να εξαϋλώσει τα πάντα προσδίδοντας του χαρακτήρα οπτασίας. Ανήσυχο και εσωστρεφές πνεύμα μεγάλης ευαισθησίας, δέχτηκε γόνιμες επιδράσεις από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μορές Θεοχάρης


Βιογραφικό

Αθήνα 1927 – 1992

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1952 – 57), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη. Α. Γεωργιάδη και Σ. Παπαλουκά. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα λιθογραφίας στη Γενεύη, στο Centre Genevois de Gravure (1974) όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας διαμόρφωσε ένα προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται από μία ιδιόμορφη σπιριτουαλιστική διάθεση, η οποία τείνει να εξαϋλώσει τα πάντα προσδίδοντας του χαρακτήρα οπτασίας. Ανήσυχο και εσωστρεφές πνεύμα μεγάλης ευαισθησίας, δέχτηκε γόνιμες επιδράσεις από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μορές Θεοχάρης


Βιογραφικό

Αθήνα 1927 – 1992

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1952 – 57), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη. Α. Γεωργιάδη και Σ. Παπαλουκά. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα λιθογραφίας στη Γενεύη, στο Centre Genevois de Gravure (1974) όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας διαμόρφωσε ένα προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται από μία ιδιόμορφη σπιριτουαλιστική διάθεση, η οποία τείνει να εξαϋλώσει τα πάντα προσδίδοντας του χαρακτήρα οπτασίας. Ανήσυχο και εσωστρεφές πνεύμα μεγάλης ευαισθησίας, δέχτηκε γόνιμες επιδράσεις από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μορές Θεοχάρης


Βιογραφικό

Αθήνα 1927 – 1992

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1952 – 57), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη. Α. Γεωργιάδη και Σ. Παπαλουκά. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα λιθογραφίας στη Γενεύη, στο Centre Genevois de Gravure (1974) όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας διαμόρφωσε ένα προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται από μία ιδιόμορφη σπιριτουαλιστική διάθεση, η οποία τείνει να εξαϋλώσει τα πάντα προσδίδοντας του χαρακτήρα οπτασίας. Ανήσυχο και εσωστρεφές πνεύμα μεγάλης ευαισθησίας, δέχτηκε γόνιμες επιδράσεις από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μορές Θεοχάρης


Βιογραφικό

Αθήνα 1927 – 1992

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1952 – 57), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη. Α. Γεωργιάδη και Σ. Παπαλουκά. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα λιθογραφίας στη Γενεύη, στο Centre Genevois de Gravure (1974) όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας διαμόρφωσε ένα προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται από μία ιδιόμορφη σπιριτουαλιστική διάθεση, η οποία τείνει να εξαϋλώσει τα πάντα προσδίδοντας του χαρακτήρα οπτασίας. Ανήσυχο και εσωστρεφές πνεύμα μεγάλης ευαισθησίας, δέχτηκε γόνιμες επιδράσεις από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μπάρας Ευάγγελος


Βιογραφικο

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1933. Την περίοδο 1959 – 1969 έζησε στην Αυστραλία όπου έκανε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής και ασχολήθηκε συστηματικά με την αγιογράφηση ελληνικών ναών. Τα θέματά του είναι τοπία, θαλασσογραφίες, νεκρές φύσεις, απόψεις πόλεων και νησιών, πορτρέτα, ηθογραφίες και άνθρωποι της χειρωνακτικής εργασίας που αποδίδονται γενικευτικά με φωτεινή χρωματική κλίμακα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μποκόρος Χρήστος


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1956. Σπούδασε νομικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, και κατόπιν ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο το Δ. Μυταρά. Από τις πρώτες φάσεις της δημιουργίας του μέχρι τα έργα της ωριμότητας του, η κυρίαρχη προσωπική ερμηνεία του κόσμου αποκτά βαθμιαία ένα χαρακτήρα ευρύτερα αντιπροσωπευτικό, καθώς τα επιμέρους αντικείμενα τείνουν να εκφράσουν καθολικές ιδέες. Στο σύνολο του έργου του, υπάρχει μία στοχαστική αναφορά σε στοιχεία της παράδοσης, καλλιτεχνικά και πολιτισμικά, αλλά και μία σαφής υπαρξιακή διάσταση. Το έργο του, λειτουργεί μάλλον ποιητικά, παρά ρεαλιστικά, αν και οι εικόνες αγγίζουν τα όρια της οφθαλμαπάτης, χάρη στην υψηλή ποιότητα της εκτέλεσης. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ έχει συμμετάσχει σε αρκετές διεθνείς διοργανώσεις, όπως το 24ο Φεστιβάλ διεθνούς ζωγραφικής (Cagnes-sur-Mer, Γαλλία, 1992), όπου βραβεύτηκε με το Grand Prix και η 13η Mεσογειακή Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Νίκαιας (1994, Γαλλία), όπου κέρδισε το βραβείο της πόλης Saint Paul de Vence. Το 2000 οργανώθηκαν αναδρομικές παρουσιάσεις του έργου του στο Ίδρυμα Παπαστράτου στο Αγρίνιο και στο Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως στην Άνδρο. Το 2009 εκδόθηκε μονογραφία για το σύνολο του έργου του.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μπολιεράκη Κλειώ


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Σπούδασε ζωγρφική, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1988 – 1994), κοντά στο Ν. Κεσσανλή, και αγιογραφία στο εργαστήριο το Κ. Ξυνόπουλου. Το 1993, με υποτροφία του ΙΚΥ παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής στο College of Edinburgh. Τα έργα της, έχουν ως θέμα του κυρίως τοπία, μάντρες, κήπους και διακρίνονται για τη χειρονομιακή χρήση του χρώματος η οποία πολλές φορές αγγίζει τα όρια του αφηρημένου εξπρεσιονισμού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μπολιεράκη Κλειώ


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Σπούδασε ζωγρφική, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1988 – 1994), κοντά στο Ν. Κεσσανλή, και αγιογραφία στο εργαστήριο το Κ. Ξυνόπουλου. Το 1993, με υποτροφία του ΙΚΥ παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής στο College of Edinburgh. Τα έργα της, έχουν ως θέμα του κυρίως τοπία, μάντρες, κήπους και διακρίνονται για τη χειρονομιακή χρήση του χρώματος η οποία πολλές φορές αγγίζει τα όρια του αφηρημένου εξπρεσιονισμού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μυλωνάκης Σπύρος


Βιογραφικό

Αλεξάνδρεια 1925 – 2014

Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 1925, όπου και πήρε τα πρώτα του μαθήματα ζωγραφικής από το Δ. Λίτσα. Εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 1956 όπου παράλληλα με την ζωγραφική ασχολήθηκε με τις γραφικές τέχνες και την τυπογραφεία. Τα έργα του, έχουν ως θέμα τους το ελληνικό τοπίο, κυρίως το αττικό, και αποδίδονται με ελεύθερη πλατιά πινελιά και με εξπρεσιονιστικά χρώματα. Παράλληλα όμως με το τοπίο τον απασχολούσαν και άλλες μορφές έκφρασης. Έτσι στις αρχές της δεκαετίας του ’90 στράφηκε σε ένα πιο αφηρημένο ιδίωμα με εξπρεσιονιστικές καταβολές, δίνοντας μία σειρά έργων με ανθρωποειδείς, τερατοειδείς φιγούρες.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μυλωνογιάννη Βάσω


Βιογραφικό

(1940)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Αποφοίτησε πρώτη από την σχολή Δοξιάδη (Α.Τ.Ι.) με δασκάλους της τους Σπ. Βασιλείου, Τάσσο και Γ. Γεωργιάδη. Τα έργα της έχουν ως θεματική τόσο τοπία και νεκρές φύσεις όσο ανθρώπινες μορφές. Στον κατάλογο των έργων της ο κριτικός τέχνης και σημειολόγος Χάρης Καμπουρίδης, έγραψε ότι στα έργα της Μυλωνογιάννη οι ανθρώπινες μορφές είναι εναρμονισμένες με το ειδυλλιακό τοπίο που τις περιβάλλει, ενώ η καλλιτέχνης αναπαριστά μια δίκη της εκδοχή του φυσικού τοπίου, ανά διαστήματα, αφαιρετικά. Στις συνθέσεις της ξεχωρίζουν από τη μία η αφαιρετικότητα, η επιμονή στο χρώμα με αρκετές τονικές εναλλαγές, από την άλλη η σχεδιαστική προοπτική και ανάπτυξη του χώρου. Συνεχίζοντας, στον ίδιο κατάλογο ο κριτικός και ιστορικός της τέχνης Δρ. Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος, σημείωσε ότι στα έργα της καλλιτέχνιδας, που αποτελούν κυρίως υδατογραφίες με λουόμενους σε καλοκαιρινά τοπία, φαίνεται η κλίμακα του ανθρώπινου στοιχείου στον χώρο. Τα έργα της εκφράζουν ακόμη, την ηρεμία και την αυτοσυγκράτηση που παραπέμπουν στα τοπία της Νότιας Γαλλίας του Καμίλ Κορό και στις υδατογραφίες του Ασαντούρ Μπαχαριάν. Από το 1985, η καλλιτέχνης λειτουργεί την αίθουσα τέχνης «Β.Μυλωνογιάννη» στα Χανιά. Έργα της βρίσκονται τόσο σε ιδρύματα όσο σε τράπεζες και σε Δημοτικές Πινακοθήκες. Οι δύο ατομικές εκθέσεις για το έργο της, έλαβαν χώρα στο Βενιζέλειο Ωδείο το 1980 και στην αίθουσα τέχνης «Β. Μυλωνογιάννη» το 1993. Είναι επίσης μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. και έχει συμμετάσχει στις ομαδικές εκθέσεις «Παρνασσός».

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Χάρης Καμπουρίδης. «Χρώμα και ενατένιση του βλέμματος στην τοπιογραφία της Βάσως Μυλονογιάννη» στο Βάσω Μυλωνογιάννη, Ζωγραφική, Αλεξάνδρα Μυλωνογιάννη, Σάββας Πιπερίδης (επιμ.), κατάλογος έργων, χ.ε., χ.χ.
  • Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος, «Φως, ζέστη και υπόκωφη βοή. Οι υδατογραφίες της Βάσως Μυλωνογιάννη» στο Βάσω Μυλωνογιάννη, Ζωγραφική, Αλεξάνδρα Μυλωνογιάννη, Σάββας Πιπερίδης (επιμ.), κατάλογος έργων, χ.ε., χ.χ.
  • «Λεκάκη- Μυλωνογιάννη Βάσω» στο Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, Ευγένιος Δ. Ματθιόπουλος (επιμ.), τόμος 2, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ», Αθήνα 2000, σελ. 399.

Μυλωνογιάννη Βάσω


Βιογραφικό

(1940)

Γεννήθηκε στα Χανιά. Αποφοίτησε πρώτη από την σχολή Δοξιάδη (Α.Τ.Ι.) με δασκάλους της τους Σπ. Βασιλείου, Τάσσο και Γ. Γεωργιάδη. Τα έργα της έχουν ως θεματική τόσο τοπία και νεκρές φύσεις όσο ανθρώπινες μορφές. Στον κατάλογο των έργων της ο κριτικός τέχνης και σημειολόγος Χάρης Καμπουρίδης, έγραψε ότι στα έργα της Μυλωνογιάννη οι ανθρώπινες μορφές είναι εναρμονισμένες με το ειδυλλιακό τοπίο που τις περιβάλλει, ενώ η καλλιτέχνης αναπαριστά μια δίκη της εκδοχή του φυσικού τοπίου, ανά διαστήματα, αφαιρετικά. Στις συνθέσεις της ξεχωρίζουν από τη μία η αφαιρετικότητα, η επιμονή στο χρώμα με αρκετές τονικές εναλλαγές, από την άλλη η σχεδιαστική προοπτική και ανάπτυξη του χώρου. Συνεχίζοντας, στον ίδιο κατάλογο ο κριτικός και ιστορικός της τέχνης Δρ. Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος, σημείωσε ότι στα έργα της καλλιτέχνιδας, που αποτελούν κυρίως υδατογραφίες με λουόμενους σε καλοκαιρινά τοπία, φαίνεται η κλίμακα του ανθρώπινου στοιχείου στον χώρο. Τα έργα της εκφράζουν ακόμη, την ηρεμία και την αυτοσυγκράτηση που παραπέμπουν στα τοπία της Νότιας Γαλλίας του Καμίλ Κορό και στις υδατογραφίες του Ασαντούρ Μπαχαριάν. Από το 1985, η καλλιτέχνης λειτουργεί την αίθουσα τέχνης «Β.Μυλωνογιάννη» στα Χανιά. Έργα της βρίσκονται τόσο σε ιδρύματα όσο σε τράπεζες και σε Δημοτικές Πινακοθήκες. Οι δύο ατομικές εκθέσεις για το έργο της, έλαβαν χώρα στο Βενιζέλειο Ωδείο το 1980 και στην αίθουσα τέχνης «Β. Μυλωνογιάννη» το 1993. Είναι επίσης μέλος Ε.Ε.Τ.Ε. και έχει συμμετάσχει στις ομαδικές εκθέσεις «Παρνασσός».

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Χάρης Καμπουρίδης. «Χρώμα και ενατένιση του βλέμματος στην τοπιογραφία της Βάσως Μυλονογιάννη» στο Βάσω Μυλωνογιάννη, Ζωγραφική, Αλεξάνδρα Μυλωνογιάννη, Σάββας Πιπερίδης (επιμ.), κατάλογος έργων, χ.ε., χ.χ.
  • Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος, «Φως, ζέστη και υπόκωφη βοή. Οι υδατογραφίες της Βάσως Μυλωνογιάννη» στο Βάσω Μυλωνογιάννη, Ζωγραφική, Αλεξάνδρα Μυλωνογιάννη, Σάββας Πιπερίδης (επιμ.), κατάλογος έργων, χ.ε., χ.χ.
  • «Λεκάκη- Μυλωνογιάννη Βάσω» στο Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, Ευγένιος Δ. Ματθιόπουλος (επιμ.), τόμος 2, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ», Αθήνα 2000, σελ. 399.

Μυταράς Δημήτρης


Βιογραφικο

Χαλκίδα 1934 – Αθήνα 2017

Γεννήθηκε στη Χαλκίδα το 1934. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1953 – 57) με δασκάλους τους Σ. Παπαλουκά και Γ. Μόραλη. Στη συνέχεια, σπούδασε σκηνογραφία στο Παρίσι στην Ecole des Arts Decoratifs (1961-64) και παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα εσωτερικής διακόσμησης στην Ecole d’Arts et Metiers. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του και την επιστροφή του στην Αθήνα το 1964, ανέλαβε τη διεύθυνση του Εργαστηρίου Εσωτερικής Διακόσμησης του ΑΤΙ. Το 1969, διορίστηκε βοηθός στο Εργαστήριο Ζωγραφικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών όπου το 1977 εξελέγη τακτικός καθηγητής. Εικαστικός δημιουργός με πολυδιάστατη δραστηριότητα και επίδοση σε πολλούς τομείς, επέδειξε μεγάλη παραγωγή σχεδίων και ζωγραφικών έργων, σκηνογραφιών και ενδυματολογικών μελετών, καθώς και δημιουργιών εφαρμοσμένης τέχνης. Στο έργο του, υπάρχει έκδηλος ένας αφαιρετικός εξπρεσιονισμός, ενώ συχνά διαπνέεται από τάσεις μεταφυσικής γραφής. Το έργο τουμ παρουσιάστηκε σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Βραβεύτηκε για τη συμμετοχή του στην Έκθεση Νέων Ζωγράφων (Ζυγός, 1958) και στην Πανελλαδική Έκθεση Νέων (1961). Συμμετείχε στις Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (1958, 1966), Μπιενάλε Νέων (Παρίσι, 1960), Μπιενάλε Sao Paulo (1966) και Μπιενάλε Βενετίας (1972). Αρκετές είναι και οι αναδρομικές του εκθέσεις: 1989 (Πινακοθήκη Πιερίδη και Βελλίδειο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης), 1992 (Château de Chenonceau, Loire, Γαλλία), 1993 (Expo 93, Τόκυο, Ιαπωνία), 1995 (Εθνική Πινακοθήκη, Αθήνα), 1998 (Millesgarden Museum, Στοκχόλμη), 2001 (Palazzo Vecchio, Φλωρεντία,) και 2006 (Δημοτική Πινακοθήκη, Θεσσαλονίκη).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Μυταράς Δημήτρης


Βιογραφικο

Χαλκίδα 1934 – Αθήνα 2017

Γεννήθηκε στη Χαλκίδα το 1934. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1953 – 57) με δασκάλους τους Σ. Παπαλουκά και Γ. Μόραλη. Στη συνέχεια, σπούδασε σκηνογραφία στο Παρίσι στην Ecole des Arts Decoratifs (1961-64) και παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα εσωτερικής διακόσμησης στην Ecole d’Arts et Metiers. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του και την επιστροφή του στην Αθήνα το 1964, ανέλαβε τη διεύθυνση του Εργαστηρίου Εσωτερικής Διακόσμησης του ΑΤΙ. Το 1969, διορίστηκε βοηθός στο Εργαστήριο Ζωγραφικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών όπου το 1977 εξελέγη τακτικός καθηγητής. Εικαστικός δημιουργός με πολυδιάστατη δραστηριότητα και επίδοση σε πολλούς τομείς, επέδειξε μεγάλη παραγωγή σχεδίων και ζωγραφικών έργων, σκηνογραφιών και ενδυματολογικών μελετών, καθώς και δημιουργιών εφαρμοσμένης τέχνης. Στο έργο του, υπάρχει έκδηλος ένας αφαιρετικός εξπρεσιονισμός, ενώ συχνά διαπνέεται από τάσεις μεταφυσικής γραφής. Το έργο τουμ παρουσιάστηκε σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Βραβεύτηκε για τη συμμετοχή του στην Έκθεση Νέων Ζωγράφων (Ζυγός, 1958) και στην Πανελλαδική Έκθεση Νέων (1961). Συμμετείχε στις Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (1958, 1966), Μπιενάλε Νέων (Παρίσι, 1960), Μπιενάλε Sao Paulo (1966) και Μπιενάλε Βενετίας (1972). Αρκετές είναι και οι αναδρομικές του εκθέσεις: 1989 (Πινακοθήκη Πιερίδη και Βελλίδειο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης), 1992 (Château de Chenonceau, Loire, Γαλλία), 1993 (Expo 93, Τόκυο, Ιαπωνία), 1995 (Εθνική Πινακοθήκη, Αθήνα), 1998 (Millesgarden Museum, Στοκχόλμη), 2001 (Palazzo Vecchio, Φλωρεντία,) και 2006 (Δημοτική Πινακοθήκη, Θεσσαλονίκη).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Ζαχαράκης Βασίλης


Βιογραφικό

Χανιά 1939 – 1990

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1939. Σπούδασε ζωγραφική για ένα χρόνο στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, κοντά στον Ν. Νικολάου, και φρέσκο με τον Κ. Γεωργακόπουλο, ενώ έκανε και ελεύθερες σπουδές στο Ντύσσελντορφ. Οι συνθέσεις του, χαρακτηρίζονται για την εκφραστική και σχηματική τους απλότητα, και σχετίζονται με τις αναζητήσεις του εξπρεσιονισμού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Νταγαδάκης Αντώνης


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στα Χανιά το 1953. Σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1971 – 78), με δασκάλους τους Λ. Κανακάκι, Ν. Νικολαΐδου και Δ. Καλαμάρα. Στη χειρονομιακή και αυθόρμητη ζωγραφική του, ακολουθεί τις τάσεις του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Παράλληλα με τη ζωγραφική, έχει ασχοληθεί και με τη δημιουργία εικαστικών χώρων, ενώ έχει εργαστεί και στον τομέα των εφαρμοσμένων τεχνών.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»

Ντουντουλάκη Πόπη


Βιογραφικό

(1949)

Γεννήθηκε στα Χάνιά. Είναι γιατρός, ποιήτρια, συγγραφέας και καλλιτέχνης. Ζει και εργάζεται στα Χανιά, όπου διατηρεί το ιατρείο της. Η ερασιτεχνική της ενασχόληση με τη ζωγραφική απέδωσε στην παρουσίαση του έργου της σε δύο ατομικές εκθέσεις και στη συμμετοχή της σε συλλογικές εκθέσεις. Έργα της εντοπίζονται στο Δικηγορικό Σύλλογο Χανίων και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Βιογραφικό σημείωμα της Πόπης Ντουντουλάκη, στον διαδικτυακό τόπο: ellinismos.gr

Ντουντουλάκη Πόπη


Βιογραφικό

(1949)

Γεννήθηκε στα Χάνιά. Είναι γιατρός, ποιήτρια, συγγραφέας και καλλιτέχνης. Ζει και εργάζεται στα Χανιά, όπου διατηρεί το ιατρείο της. Η ερασιτεχνική της ενασχόληση με τη ζωγραφική απέδωσε στην παρουσίαση του έργου της σε δύο ατομικές εκθέσεις και στη συμμετοχή της σε συλλογικές εκθέσεις. Έργα της εντοπίζονται στο Δικηγορικό Σύλλογο Χανίων και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Βιογραφικό σημείωμα της Πόπης Ντουντουλάκη, στον διαδικτυακό τόπο: ellinismos.gr

Μορές Θεοχάρης


Βιογραφικό

Αθήνα 1927 – 1992

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1952 – 57), με δασκάλους τους Γ. Μόραλη. Α. Γεωργιάδη και Σ. Παπαλουκά. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα λιθογραφίας στη Γενεύη, στο Centre Genevois de Gravure (1974) όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας διαμόρφωσε ένα προσωπικό ύφος το οποίο χαρακτηρίζεται από μία ιδιόμορφη σπιριτουαλιστική διάθεση, η οποία τείνει να εξαϋλώσει τα πάντα προσδίδοντας του χαρακτήρα οπτασίας. Ανήσυχο και εσωστρεφές πνεύμα μεγάλης ευαισθησίας, δέχτηκε γόνιμες επιδράσεις από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών 16ος – 20ος Αιώνας, εκδόσεις «ΜΕΛΙΣΣΑ»
Page 3 of 15
1 2 3 4 5 15